Történelem
Moderátorok: VO101_Sheriff, VO101_Tom
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Az eredeti facebook post alatt többen írták, hogy a vörös gyűrű azt jelzi, hogy a gumi nem alkalmas repülésre (nyilván a nekifutás és leszállás fékezési fázisa a lényeg), csak földi tárolásra/mozgatásra. De nem vagyok abban biztos, hogy ez háborús eljárás lenne, sokkal inkább mai repülőgép tárolási, biztonsági eljárásnak tűnik. Legalábbis sehol nem olvastam még erről ww2 doksiban.
- VO101_Mate
- Hozzászólások: 1383
- Csatlakozott: 2007.11.03. 12:56
A hivatalos post-ban ezt írják:
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Hát... ez elég vad spekuláció, az üzemanyagra vonatkozóan volt szabvány jelzés, egy fehér szegélyű sárga háromszögben a 87 vagy 100-as szám, amit minden gépen felfestettek az üza töltőnyílás fedélre. Sem a szín nem stimmel, sem az, hogy ezt miért pont a kerékre tennék?
- VO101_MMaister
- Hozzászólások: 1245
- Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03
VO101_Tom írta:Hát... ez elég vad spekuláció, az üzemanyagra vonatkozóan volt szabvány jelzés, egy fehér szegélyű sárga háromszögben a 87 vagy 100-as szám, amit minden gépen felfestettek az üza töltőnyílás fedélre. Sem a szín nem stimmel, sem az, hogy ezt miért pont a kerékre tennék?
Szerintem van benne logika. Ez egy olyan jelzes, amit mar messzirol ki lehetett szurni a parkolo gepek soraban. Tehat a tartalykocsi soforje messzirol latta melyik gephez kell beallnia az adott benzinnel. Ez foleg surgos ujratoltesnel johetett jol. A levegoben, behuzott futokkal viszont nem rontotta az alcafestes hatekonysagat.
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Ok, visszavonom az előző megjegyzésem, megkérdeztem Karayát, hogy ő mit tud erről, azt mondta, hogy a 109-esnél is használták a vörös gyűrűt a futóművön, azt jelezte, hogy a hajtómű fel van-e szerelve MW50-el, vagy ha C3 üza kellett hozzá. B4 üza + MW50, vagy C3. Mégis az üzemanyaghoz van köze. Nem közvetlen oktánszámot jelöl (azt a sapka mellett olvashatták le), hanem azt, hogy a hajtóműben valami extra teljesítménynövelés van.
Nekem az volt a furcsa, hogy a Flying Heritage-es 190-esen csak a jobboldali futóművön van ez a jelzés, ami az üza töltő nyílásoktól pont nem látható. Anyway, ma is tanultam valamit
Nekem az volt a furcsa, hogy a Flying Heritage-es 190-esen csak a jobboldali futóművön van ez a jelzés, ami az üza töltő nyílásoktól pont nem látható. Anyway, ma is tanultam valamit
-
- Hozzászólások: 108
- Csatlakozott: 2011.12.14. 10:56
Jó kis kérdés volt.
Nekem pedig egy érdekes kérdésem volna: Az Aero Cordatic 260X85 feliratú
farokfutómű gumija milyen gépé lehetett? Egy barátom szerint ilyen gyártmányú volt a Héja farokfutómű gumija is, de az valszeg. 260X100-as méretű volt. Tovább bonyolítja a dolgot, hogy szerinte ezt a gumit gyártották a háború után is.
Nekem pedig egy érdekes kérdésem volna: Az Aero Cordatic 260X85 feliratú
farokfutómű gumija milyen gépé lehetett? Egy barátom szerint ilyen gyártmányú volt a Héja farokfutómű gumija is, de az valszeg. 260X100-as méretű volt. Tovább bonyolítja a dolgot, hogy szerinte ezt a gumit gyártották a háború után is.
Szegeden születtem
Szép leányt szerettem
Szép leányt szerettem
-
- Hozzászólások: 331
- Csatlakozott: 2007.10.24. 14:40
Ebben kételkedek, szerintem egyszerűen csak az MW 50 feltöltés szükségességét jelzi. Csak olyan gépeken látható kezdetektől, amelyekben MW 50 teljesítménynövelő is volt (aminek mellesleg piros háromszög jelzése mutatta, hogy hol a metanol tartály töltője). A bevett színjelzések egyébként is Sárga = üzemanyag, Kék/Fehér = oxigén, Piros = MW töltés vagy cső.VO101_Tom írta:B4 üza + MW50, vagy C3. Mégis az üzemanyaghoz van köze.
Másrészt az is kétséges, hogy egy egységen belül nagyon keverték volna az üzemanyagot. Ha voltak metanolos meg metanol nélküli gépek is, akkor egyszerűen vagy mindenki C-3-at használt, vagy esetleg mindenki B-4et. A keleti fronton inkább a B4 ment az egységekhez, mert a metanolos vészteljesítmény állítólag ritkán kellett.
Az MW 50 mellé az üzemanyag típusa elvileg hótt mindegy volt, de alapvetően minden MW 50-es 109-esnek gépnek C-3 használatot írtak elő, mert a gyengébb teljesítményű B-4 a metanol rendszer meghibásodása esetén rövid úton szévitte volna a motort a fellépő kopogás miatt, a C-3 kopogástűrő képessége viszont elbírta a nagyobb szívótérnyomást is. B-4-et ezért a kézikönyvek szerint is csak szükség esetén lehetett használni, vészteljesítménynél kizárólag MW használat mellet. A DB 605D sorozat ahol kifejezetten B-4re is lehetett állítani a motort, kisebb szívótérnyomással, de a metanolt ott is kellett használni vészteljesítményhez.
Fw 190-esen esetleg el tudom képzelni, hogy valamilyen erősebb futóművet vagy gumit jelez, nagyobb bombaterhekhez pl.
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Én is 100 oktános üzával tudnám csak elképzelni az MW50-et, de Karaya mondta a B4+MW50 vagy C3 üza dolgot. Majd rákérdezek, hogy jól mondta-e.
-
- Hozzászólások: 108
- Csatlakozott: 2011.12.14. 10:56
Halasi Sándor főhadnagy hagyatéka........
http://www.vatera.hu/masodik-vilaghabor ... 52279.html
https://drive.google.com/drive/folders/ ... PHfsaNMbKt
http://www.vatera.hu/masodik-vilaghabor ... 52279.html
https://drive.google.com/drive/folders/ ... PHfsaNMbKt
Szegeden születtem
Szép leányt szerettem
Szép leányt szerettem
- VO101_Mate
- Hozzászólások: 1383
- Csatlakozott: 2007.11.03. 12:56
Hozzámkerült egy 2.vh-s tèrkèp.
Lehet hogy megèrne egy scan-elèst?
https://goo.gl/2jWfh3
https://goo.gl/Mb1LaT
Lehet hogy megèrne egy scan-elèst?
https://goo.gl/2jWfh3
https://goo.gl/Mb1LaT
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Ez tényleg jó lenne. 1940-es térképből van pár beszkennelve, ez még nincs meg.
- VO101_MMaister
- Hozzászólások: 1245
- Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03
Igen, erdekesnek tunik!
- VO101_Mate
- Hozzászólások: 1383
- Csatlakozott: 2007.11.03. 12:56
Na egész jól sikerült bescannelni a térképet. (66 MB sorry)
https://goo.gl/mqHgkf
23db A4-es scan-ből a Photoshop összeillesztette magától teknolodzsááj
A lila aláhúzások eltűntetése nekem már magas, Tom szerinted azzal lehet valamit kezdeni?
https://goo.gl/mqHgkf
23db A4-es scan-ből a Photoshop összeillesztette magától teknolodzsááj
A lila aláhúzások eltűntetése nekem már magas, Tom szerinted azzal lehet valamit kezdeni?
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Á, állat lett, köszi.
A lila színezést el lehet tüntetni persze. Ps felső menüben Select alatt van egy un. Color Range, az pickel felvett szineket ud kijelölni, viszont magic wand-tól eltérően a kijelölés két lépcsőben történik, rengeteg finomítási lehetőség van. Ha a kijelölés jó, onnantól akár hue saturation-al "coloring"-ot kiválasztva csak egy coloring értéket kell találni, ami illeszkedik a háttérhez, vagy clone-al bemásolni a közelében található textúrákat arra a területre.
Majd ránézek hétvégén.
A lila színezést el lehet tüntetni persze. Ps felső menüben Select alatt van egy un. Color Range, az pickel felvett szineket ud kijelölni, viszont magic wand-tól eltérően a kijelölés két lépcsőben történik, rengeteg finomítási lehetőség van. Ha a kijelölés jó, onnantól akár hue saturation-al "coloring"-ot kiválasztva csak egy coloring értéket kell találni, ami illeszkedik a háttérhez, vagy clone-al bemásolni a közelében található textúrákat arra a területre.
Majd ránézek hétvégén.
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Megtalálták a Lexingtont:
https://www.theguardian.com/world/2018/ ... ally-found
https://www.theguardian.com/world/2018/ ... ally-found
- VO101_Mate
- Hozzászólások: 1383
- Csatlakozott: 2007.11.03. 12:56
https://170.honvedseg.hu/kiadvany/100_e ... o_19182018
Nem keverik az èvfordulót vèletlenül a magyar katonai repülèssel?
2013-ban ünnepeltük a Magyar Lègierő 75. èvfordulóját.
Nem keverik az èvfordulót vèletlenül a magyar katonai repülèssel?
2013-ban ünnepeltük a Magyar Lègierő 75. èvfordulóját.
-
- Hozzászólások: 108
- Csatlakozott: 2011.12.14. 10:56
Seres "Berci" Albertnek írt levelezőlap.
https://www.vatera.hu/tabori-posta-repu ... 64737.html
https://www.vatera.hu/tabori-posta-repu ... 64737.html
Szegeden születtem
Szép leányt szerettem
Szép leányt szerettem
- VO101_Mate
- Hozzászólások: 1383
- Csatlakozott: 2007.11.03. 12:56
"1944. május 1-én alakult meg a Magyar Királyi Honvéd Légierő 101. "Puma" Vadászrepülő-osztálya"
3 nappal ezelőtt volt 75 éve.
Boldog szülinapot minden VO101 Pumának!
3 nappal ezelőtt volt 75 éve.
Boldog szülinapot minden VO101 Pumának!
- VO101_MMaister
- Hozzászólások: 1245
- Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03
Hip-Hip-Hip!VO101_Mate írta:"1944. május 1-én alakult meg a Magyar Királyi Honvéd Légierő 101. "Puma" Vadászrepülő-osztálya"
3 nappal ezelőtt volt 75 éve.
Boldog szülinapot minden VO101 Pumának!