Mostanában nagyon rákaptam az angol nyelvű könyvekre, óriási az elérhető irodalom, a legtöbb soha nem lesz kapható magyar nyelven. Kénytelen voltam megtanulni angolul.
Az első angol nyelven kiolvasott könyvem: Curtis Peebles - Dark Eagles. Az amcsi "fekete" projektek, prototípusok, kevés duma, sok repülés.
A második: SR-71 Secret Missions Revealed Az SR-71 története a prototípustól kezdve a múzeumokba kerülésig, nagyon érdekes.
2005-ben Afganisztánban egy 4 fős SEAL bevetése balul sült el "Operation Red Wing", az egyetlen túlélő könyve: Marcus Lutrell: The Lone Survivor. Nagyon jó könyv, a SEAL kiképzéstől kezdve elég sok minden benne van.
Ez az amit tegnap rendeltem meg: Ed Macy - Apache. Angol AH-64 pilóta Afganisztánban. Kiképzés, miegymás.
A második és harmadik könyvet most TB olvassa, ha végzett velük, szívesen továbbadom.
(szerk.: csak sikerül végre eltalálnom)
Könyvajánló
Moderátorok: VO101_Sheriff, VO101_Tom
-
- Site Admin
- Hozzászólások: 4150
- Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42
"In thrust we trust!"
-
- Hozzászólások: 856
- Csatlakozott: 2007.10.24. 14:41
3. es 4. stippistop;)
-
- Hozzászólások: 148
- Csatlakozott: 2007.10.26. 16:11
Angol könyvek azok királyak, tök jó elolvasni, és a másik oldalról is belekóstolni milyen is volt az az időszak. Nekem van 1 Ilyen könyvem. A fasziról tudni kell hogy ász volt mind a Pacific, mint az Európai hadszintéren, elég rossz állapotban van, de az olvasmány kápótol, ha kell valakinek szivesen odaadom elolvasni.
-
- Site Admin
- Hozzászólások: 4150
- Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42
Az Apache könyv utolsó harmadát olvasom. Néhány érdekesség:
- a gép repülése, kezelése, fegyverzet, úgy 3 év kiképzés ha előtte egyátalán nem vagy minimális repülési tapasztalattal rendelkezik a jelentkező
- a csávókám megtanulta a szemeit külön mozgatni, mert ugye ott van a monokli a jobb szeme előtt, a ballal meg repüli a gépet, kapcsolgat a fülkében, stb. A felesége azt kérdezte, akkor te egyszerre tudsz két könyvet olvasni? Kipróbálta és tényleg. A kiképzés elején egy évig fájt a feje, de nem jelentette, mert akkor leveszik a gépről.
- a 2007-es afganisztáni harcokban a gépenkénti engedélyezett repült órát havi 415, napi 14 órában állapították meg, személyzetenként pedig napi 8 óra volt a maximálisan engedélyezett.
- az Apache angol liszensz változatát repülték, melynek Rolls-Royce Turbomeca hajtóművei 30%-al nagyobb erőt adtak a gépnek. Míg az amerikaiak leszerelték a Longbow radart a gépről, hogy több fegyvert és üzemanyagot vihessenek, az Apache MK1-ről nem kellett, így gyakorlatilag nulla látás mellett is repülhettek 50 láb magasan.
- az önvédelmi rendszer (HIDAS) automatikusan szórta ki a radar és infracsalit, közben női hangon utasította a pilótát a kitérő manőverre
szerk: erről is ír, a fickó volt az egyik gépben, amelyik a két katonát szállította: http://www.youtube.com/watch?v=ZqiqS7AoMaY
- a gép repülése, kezelése, fegyverzet, úgy 3 év kiképzés ha előtte egyátalán nem vagy minimális repülési tapasztalattal rendelkezik a jelentkező
- a csávókám megtanulta a szemeit külön mozgatni, mert ugye ott van a monokli a jobb szeme előtt, a ballal meg repüli a gépet, kapcsolgat a fülkében, stb. A felesége azt kérdezte, akkor te egyszerre tudsz két könyvet olvasni? Kipróbálta és tényleg. A kiképzés elején egy évig fájt a feje, de nem jelentette, mert akkor leveszik a gépről.
- a 2007-es afganisztáni harcokban a gépenkénti engedélyezett repült órát havi 415, napi 14 órában állapították meg, személyzetenként pedig napi 8 óra volt a maximálisan engedélyezett.
- az Apache angol liszensz változatát repülték, melynek Rolls-Royce Turbomeca hajtóművei 30%-al nagyobb erőt adtak a gépnek. Míg az amerikaiak leszerelték a Longbow radart a gépről, hogy több fegyvert és üzemanyagot vihessenek, az Apache MK1-ről nem kellett, így gyakorlatilag nulla látás mellett is repülhettek 50 láb magasan.
- az önvédelmi rendszer (HIDAS) automatikusan szórta ki a radar és infracsalit, közben női hangon utasította a pilótát a kitérő manőverre
szerk: erről is ír, a fickó volt az egyik gépben, amelyik a két katonát szállította: http://www.youtube.com/watch?v=ZqiqS7AoMaY
"In thrust we trust!"
-
- Site Admin
- Hozzászólások: 4150
- Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42
Új szerzemény: Afghan Guerrilla Warfare: In the Words of the Mujahideen Fighters. A szovjet invázió idejéből, google readerben is ott van, elég volt fél oldalt elolvasni, hogy érdekelni kezdjen.
Popeye: Az Apache könyvet kiolvastam, ha megyek airsoftra a jövő héten, elviszem neked.
Popeye: Az Apache könyvet kiolvastam, ha megyek airsoftra a jövő héten, elviszem neked.
"In thrust we trust!"
-
- Hozzászólások: 856
- Csatlakozott: 2007.10.24. 14:41
Koszi.VO101_Sanyo írta: Popeye: Az Apache könyvet kiolvastam, ha megyek airsoftra a jövő héten, elviszem neked.
-
- Site Admin
- Hozzászólások: 4150
- Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42
Nem mentünk kajálni játék után (így nem is mentünk vissza a városba), Tibinek adtam oda a könyvet, bár Papi azt mondta, mi gyakrabban találkozunk, mint te ővele.VO101_Popeye írta:Koszi.
"In thrust we trust!"
-
- Hozzászólások: 856
- Csatlakozott: 2007.10.24. 14:41
Megkaptam, koszi.VO101_Sanyo írta:Nem mentünk kajálni játék után (így nem is mentünk vissza a városba), Tibinek adtam oda a könyvet, bár Papi azt mondta, mi gyakrabban találkozunk, mint te ővele.VO101_Popeye írta:Koszi.
Az elso 15 oldal alapjan nem lesz unalmas:)
-
- Site Admin
- Hozzászólások: 4150
- Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42
Ha elolvastad, érdekelne a véleményed.VO101_Popeye írta:Az elso 15 oldal alapjan nem lesz unalmas:)
"In thrust we trust!"
- VO101_Mortuus
- Hozzászólások: 773
- Csatlakozott: 2007.10.28. 15:17
Engem meg az, hogy utána hogyan jut el hozzámVO101_Sanyo írta:Ha elolvastad, érdekelne a véleményed.
Amit ma megtehetsz, azt holnap is.
-
- Hozzászólások: 856
- Csatlakozott: 2007.10.24. 14:41
Nagyon jo az Apache-os konyv, akit kicsit is erdekel, hogy mi folyik Afganisztanban es hogy miert nem jutnak egyrol a kettore a szovetsegesek, az olvassa el, nekem is sok uj volt benne.
Maga az Apache-os bevetesek leirasa is nagyon izgalmas, meg modernebb fegyverekkel nem rendelkezo ellenseggel szemben sem mindig setarepules es henteles a vege.
Maga az Apache-os bevetesek leirasa is nagyon izgalmas, meg modernebb fegyverekkel nem rendelkezo ellenseggel szemben sem mindig setarepules es henteles a vege.
-
- Site Admin
- Hozzászólások: 4150
- Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42
A cím szó szerint értendő. Rajtaütések leirásai, térképekkel, honnan támadtak, ilyesmik. Érdekes, de nem pont erre számítottam. Még nem olvastam ki.Afghan Guerrilla Warfare: In the Words of the Mujahideen Fighters
Ez viszont nagyon jó, most olvasom. Aki követi az Aranysas F-15E cikksorozatát, elég sok dolog ismerős lesz belőle.
"In thrust we trust!"
-
- Site Admin
- Hozzászólások: 4150
- Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42
Kösz Popeye.
"In thrust we trust!"
-
- Site Admin
- Hozzászólások: 4150
- Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42
Strike Eagle: Flying the F-15E in the Gulf War
F-15E pilóták története az Öböl-háborúban. Az USAF sem tökéletes, az elején elég sokat kellett improvizálniuk, volt olyan frissen átképzett F-4 Phantom II pilóta, akinek még csak 50 órája volt a típuson... Az egészen kis magasságú repülést (100 láb) nem gyakorolhatták, ők mégis ezt tették, az egyik ilyen nem tervszerű légiharc-gyakorlás végeredményeként az egyik gépük a sivatagba vágódott. Az Aranysas cikkben volt róla szó, a gép orra már felfelé mutatott, a vizszintes vezérsíkok húztak egy hosszú csíkot a homokba, kb. ugyanúgy csapódott be mint nemrég a Szu-27UB a lengyeleknél, csak jóval nagyobb sebességgel.
Nagyon unalmas SCUD őrjáratokra küldték őket, volt amikor csak annyi volt a dolguk, hogy időközönként (15-30 perc) eldobjanak 1-1 bombát, mert valami nagyokos kitalálta, hogy ezzel majd jól megzavarják az irakiakat. Idővel kezdtek el LANTIRN konténereket kapni, az első 2 darabból az egyik egyből elromlott.
Az első éles bevetés 4 résztvevő gépe nem mehetett újabb bevetésre egy ideig, mert mindegyiket megtépték (Bitchin' Betty: Over G), rengeteg légvédelmi rakétát kaptak.
Nem kaptak fényképeket a célterületről, mert hogy "titkos". A parancsnok testvére hordozón szolgált, az F-14 felderítőktől kaptak fényképeket, faxon. Az intel magyaráz, látod a képen azt, hogy a hangártető alól kilóg egy rotorlapát? Biztosan egy helikopter van ott. Erre a pilóta: még a hangárt is alig tudtam megtalálni a képen...
Bevetésen két gépet vesztettek, az egyik egy hatos kötelék utolsó gépe, egy nyikkanás nélkül értek le a földre, a második pedig az ezredparancsnoké volt. Ők 2 napot vártak a mentésre, a társaik a terület felett hallották a rádiózásukat, de mire beindult volna a gépezet, egy iraki határőrállomás épületének közelében elkapták őket.
A Mi-24 lebombázása elég szépen ki van fejtve, az Aranysas cikkben nem annyira részletes.
Jó könyv, semmi unalmas részlet, semmi éljenamerika, csak a pilóták elbeszélései.
F-15E pilóták története az Öböl-háborúban. Az USAF sem tökéletes, az elején elég sokat kellett improvizálniuk, volt olyan frissen átképzett F-4 Phantom II pilóta, akinek még csak 50 órája volt a típuson... Az egészen kis magasságú repülést (100 láb) nem gyakorolhatták, ők mégis ezt tették, az egyik ilyen nem tervszerű légiharc-gyakorlás végeredményeként az egyik gépük a sivatagba vágódott. Az Aranysas cikkben volt róla szó, a gép orra már felfelé mutatott, a vizszintes vezérsíkok húztak egy hosszú csíkot a homokba, kb. ugyanúgy csapódott be mint nemrég a Szu-27UB a lengyeleknél, csak jóval nagyobb sebességgel.
Nagyon unalmas SCUD őrjáratokra küldték őket, volt amikor csak annyi volt a dolguk, hogy időközönként (15-30 perc) eldobjanak 1-1 bombát, mert valami nagyokos kitalálta, hogy ezzel majd jól megzavarják az irakiakat. Idővel kezdtek el LANTIRN konténereket kapni, az első 2 darabból az egyik egyből elromlott.
Az első éles bevetés 4 résztvevő gépe nem mehetett újabb bevetésre egy ideig, mert mindegyiket megtépték (Bitchin' Betty: Over G), rengeteg légvédelmi rakétát kaptak.
Nem kaptak fényképeket a célterületről, mert hogy "titkos". A parancsnok testvére hordozón szolgált, az F-14 felderítőktől kaptak fényképeket, faxon. Az intel magyaráz, látod a képen azt, hogy a hangártető alól kilóg egy rotorlapát? Biztosan egy helikopter van ott. Erre a pilóta: még a hangárt is alig tudtam megtalálni a képen...
Bevetésen két gépet vesztettek, az egyik egy hatos kötelék utolsó gépe, egy nyikkanás nélkül értek le a földre, a második pedig az ezredparancsnoké volt. Ők 2 napot vártak a mentésre, a társaik a terület felett hallották a rádiózásukat, de mire beindult volna a gépezet, egy iraki határőrállomás épületének közelében elkapták őket.
A Mi-24 lebombázása elég szépen ki van fejtve, az Aranysas cikkben nem annyira részletes.
Jó könyv, semmi unalmas részlet, semmi éljenamerika, csak a pilóták elbeszélései.
"In thrust we trust!"
-
- Site Admin
- Hozzászólások: 4150
- Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42
Ezt kapom meg a héten: Ed Macy: Hellfire, az Apache könyv "előzményei", a pilóta első bevetései Afganisztánban.
Ez pedig a másik könyv, ami nemsokára itt van: Long Road Home: Testimony of a North Korean Camp Survivor.
Ez pedig a másik könyv, ami nemsokára itt van: Long Road Home: Testimony of a North Korean Camp Survivor.
"In thrust we trust!"
- VO101_Mate
- Hozzászólások: 1383
- Csatlakozott: 2007.11.03. 12:56
Srácok, nincs meg nektek véletlenül ez a könyv?
http://www.antikvarium.hu/ant/book.php? ... 3&ID=97757
http://www.antikvarium.hu/ant/book.php? ... 3&ID=97757
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Nincs. Pár antikváriumos oldalon utánanéztem, ahol regelve vagyok, egyiken sincs. Az egyik heyen viszont (www.antikva.hu) előjegyezhető ennek a könyvnek egy 2001-es kiadása, ami a műegyetemi kiadótól származik.VO101_Mate írta:Srácok, nincs meg nektek véletlenül ez a könyv?
http://www.antikvarium.hu/ant/book.php? ... 3&ID=97757
Megnézetm a http://www.kiado.bme.hu/ oldalt is, ott kapható a Rácz Elemér - Repülőgépek könyv 3600 Ft-ért, van még 39 db.
- VO101_Mate
- Hozzászólások: 1383
- Csatlakozott: 2007.11.03. 12:56
Kösz Tom!
Ezeket láttam, a BME-ről meg is rendeltem, csak mire kézhez kapom már zh-zunk is.
A benti könyvtárban meg csak 1 db. van amit ugye nem adnak ki.
Úgy látom innentől a délutánaimat a könyvtárban fogom tölteni
Ezeket láttam, a BME-ről meg is rendeltem, csak mire kézhez kapom már zh-zunk is.
A benti könyvtárban meg csak 1 db. van amit ugye nem adnak ki.
Úgy látom innentől a délutánaimat a könyvtárban fogom tölteni
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Fényképezd le valami sokmegapixeles géppel. Sokkal gyorsabb, mint a szkenner. Recognitához nem túl jó, de az gondolom úgysem kell, sima jpg-ket meg használhatod bármelyik gépen... vagy kinyomtathatod bármelyik gépen. Isegrim is másolt le így könyveket.VO101_Mate írta:Kösz Tom!
Ezeket láttam, a BME-ről meg is rendeltem, csak mire kézhez kapom már zh-zunk is.
A benti könyvtárban meg csak 1 db. van amit ugye nem adnak ki.
Úgy látom innentől a délutánaimat a könyvtárban fogom tölteni
- VO101_MMaister
- Hozzászólások: 1245
- Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03
Te most végül is hová jársz Máté?
Egyébként esetleg hívd fel, vagy keresd fel a BME jegyzetboltot a V1 épületben a Goldmann téren. Lehet meg tudod venni személyesen.
Egyébként esetleg hívd fel, vagy keresd fel a BME jegyzetboltot a V1 épületben a Goldmann téren. Lehet meg tudod venni személyesen.