Falcon 4.0 BMS

Kép

Moderátorok: VO101_Sheriff, VO101_Tom

Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Kint van a Balkán térkép is 4.33-ra:
http://www.bmsforum.org/forum/showthrea ... post338289

Image
Kép
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Jön új térkép Falconhoz, Európa.

http://www.weapondeliveryplanner.nl/CET/index.html

Megjelenési dátum még nincs, valahol írták, hogy "közelebb mint gondolnánk". Hát, majd kiderül.
Kép
VO101_Lecsó
Hozzászólások: 888
Csatlakozott: 2007.11.22. 12:19

Ez inkább Németország, mint európa
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Most olvastam egy érdekes bejegyzést BMS fórumon, Mav-jp arról ír, hogy a BMS-ben az F-16 repmodellje "kutatási szintű", amit úgy kell érteni, hogy azonos vagy jobb annál a modellnél, ami anno a NASA és a General Dynamics rendelkezésére állt a gép tervezésekor. Ezt mondjuk nem gondoltam volna. Annak kapcsán jött ez szóba, hogy az F-18 repmodellje bár "megfelelő" lesz az átlag júzer számára, nem lesz F-16-hoz hasonló szintű repmodell, FLCS. Mav-jp azon kesereg, hogy az F-16 öt év alatt készült el, és amíg az átlag júzerek a DCS meg az FSX (!) repmodelljéhez hasonlítják, és azokat mondják jobbnak, akkor teljesen fölösleges olyan szintű FM-et gyártani, amit a felhasználók 99%-a értelmezni sem tud (ezt mondjuk abszolút megértem, hányszor volt CloD-nál is, amikor az önjelölt berepülőpilóták "érzésre" mondták meg, hogy mi szar és mi nem). Az F-18 ráadásul újabb gép, sok rendszere bonyolultabb is, erre már nem tud (és nem akar) annyi időt szánni. Egyébként az F-18 AFM jelenleg is alakul, még pár hónap meló van vele.
Kép
VO101_Lecsó
Hozzászólások: 888
Csatlakozott: 2007.11.22. 12:19

VO101_Tom írta:..azonos vagy jobb annál a modellnél, ami anno a NASA és a General Dynamics rendelkezésére állt a gép tervezésekor.
ezt nehéz értelmezni...
VO101_Lecsó
Hozzászólások: 888
Csatlakozott: 2007.11.22. 12:19

that has been used to develop and improve the real FLCS at the time when General Dynamics and the NASA were developping the aircraft.

Szóval az FLCS fejlesztésekor.
Csak nem értettem, hogy a gép tervezésekor hogy van flightmodel.
Mert az akkor van, amikor kész a gép, és repül. :)

Mindegy, amúgy ezt még mindig parasztvakításnak tartom, mert maximum olyan lehet mint az eredeti, de hogy jobb, vagy összetetteb? Mitől lenne superior? A GD vagy a NASA eltitkolt maga elől valamit? :)
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Nem tudom, hogy mennyire parasztvakítás, FM programozáshoz nem értek. Mav-jp-nek egész jó "neve van a szakmában", az biztos, hogy nálam jobban ért hozzá :) De ezeket a bejegyzéseket találtam még mellé:

Hogy jobb, mint az eredeti, azt arra értik, hogy a jelenlegi BMS flight modellje jobb, mint az a szimulációs modell, amivel 70-es években a GD-nél dolgozniuk kellett. Nem gondoltam volna, hogy az akkori kutatási anyagok hozzáférhetőek lennének akárkinek, de állítólag igen. És azt az alapot kalapálják már 5 éve.

"Mav-jp can explain it much better, but he always says one thing which few people seem to realize. What you fly in BMS is not a simulation of the real thing. It is the real thing. Meaning, he did not study the effects and tried to see what would reproduce them. He just implemented the causes of the effects because the info was available. Copy & paste. And the effects caused are the ones observed in the real thing. As for real pilots, yes there are several Viper drivers on the team that confirm its authenticity.


"The F-16 flight model’s core developed for BMS (AFM) is mainly based on the NASA simulator developed at Langley in 1979. The Source can be found at NASA resource center (or clicking below): Nasa Technical Paper 1538 ( TP 1538 )
“Simulator Study of Stall / Post Sall Characteristics of a Fighter Airplane with Relaxed Longitudinal Static Stability”
direkt link ha érdekel: http://ntrs.nasa.gov/archive/nasa/casi. ... 005879.pdf
Kép
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Nincs különösebb oka a képnek, csak qrva jól néz ki :)
Kis Falcon valaki valamikor?

Image
Kép
Avatar
HUNter
Hozzászólások: 30
Csatlakozott: 2015.01.29. 16:10
Tartózkodási hely: Tata
Kapcsolat:

Ez tényleg jól néz ki :D
Kép
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Na, úgy néz ki megszületett a BMS és a Falcon új tulaja közötti megegyezés, a BMS tovább készítheti a -most már kvázi hivatalos- kiegészítőket a Falconhoz, ehhez az új tulaj minden hozzájárulását megkapta. Az egyetlen lényeges változás, hogy a 4.33.1 mélyebben fogja ellenőrizni az eredeti Falcon 4 gépre telepítését (most már nem elég megmutatni neki a CD-n vagy .iso-ban lévő falcon4.exe-t, rendesen feltelepített verzió kell).

http://www.bmsforum.org/forum/showthrea ... e-prepared

Akit érint és érdekel, az eredeti Falcon4 a steamen 10 euróért megvásárolható.
Kép
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

GOG-on most leárazták a Falcon Collectiont (benne van a 4 is), 2,29 Euro...

https://www.gog.com/game/falcon_collection
Kép
Avatar
VO101_NateDog
Hozzászólások: 2244
Csatlakozott: 2007.10.24. 18:12
Tartózkodási hely: Dorog
Kapcsolat:

Melyik a jobb egyébként ez, vagy a DCS? Játékostábor nagysága?
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Én a BMS-t jobban szeretem, grafikát leszámítva minden más, ami nekem fontos, az itt jobban ki van dolgozva (DCS A10c és a nagyon új CDS modulok hasonló részletességűek avionikában, de a DCS-ben sok fegyver használata nagyon le van egyszerűsítve. Rakéták flight modellje is elég egyszerű, countermeasure kb vicc kategória, levegő-föld fegyvereknél sincsenek olyan szigorú korlátozások mint valódi gépeknél - és BMS-ben). A BMS sokkal pontosabb a részletekben, igaz, itt csak egyetlen típus van végletekig kidolgozva, az F-16. Minden más csak mockup cockpitot használ (paramétereikben pontosak, de a kabinbelső F16 műszereket használ, akkor is ha a valódihoz hasonlóan vannak szétpakolva. Ez főleg Mig29-ben vicces, F-16 MFD és RWR a sok orosz műszer között :) ).

AI vezette dinamikus hadjáratnak sincs párja, ezen rendszeresen repkedünk Tibivel, Mortuussal és 2-3-4 másik sráccal, most épp Izraeli hadjáratot AI ellen.
Online nagyobb hadjáratok vannak néhány havonta, akkor azok pár hétig éjjel nappal mennek egy központi szerveren. Elég nehéz a human ellenfelek ellen (közös TS miatt angol rádiózás, brevity is komolyabb mint magunkban repkedve), szóval oda elég felkészülten érdemes csak bemenni. Ezeken a hadjáratokon elég sokan részt vesznek, közbenső időkben meg inkább csak saját kampányt repülünk.

DCS szinte csak offline repkedek én is, ilyen netkód mellett nekem használhatatlan online.
Kép
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Az az egyik baj a BMS-el, hogy amikor az ember elkezd beszélni az AI vezette hadjáratról, hogy mennyire komplex, dinamikus, meg mennyi mindent kezel, aki nem repült még benne, igazából nehezen kap képet arról, hogy milyen is ez tulajdonképpen. Nemrég ATAG fórumon linkelték ezt a videót, ebben a Falcon4-ben rögzített ACMI (repülési adatrögzítő) felvételt játszották vissza Tacview-ben. Ebben az a jó, hogy összességében látni, hogy mi zajlik a légtérben, mennyire összetett és bonyolult szituációk alakulhatnak ki egyik pillanatról a másikra. És ebben semmilyen előre leszerkesztett esemény nincs, a játékos maximum a súlyozást adhatja meg, hogy az AI milyen típusú célpontokat támadjon, milyen stratégián legyen a hangsúly, minden mást az AI kezel (pontosabban, ha nem tetszik az AI megoldásai, a játékos bárhova bármilyen konkrét támadást is tervezhet, de csak saját oldalra, és csak azokkal a századokkal, fegyverzettel, ami egyébként a hadjáratban rendelkezésre áll - de jellemzően csak a saját raj aktuális bevetését szoktuk így tervezni).

A hagyományos küldetésszerkesztővel készített bevetések, akár DCS, akár ww2-es szimekről van szó, ilyenre nem képesek, ebben a Falcon 4 egyedülálló (és ahogy a többi kinéz, az is marad).

Amit látni, az főleg SEAD mission-ok (Suppression of Enemy Air Defenses), ezek a hadjárat elején folynak ilyen hevességgel. Mindenesetre jó kis mozgalmas estét hoztak össze 8-)

Kép
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Kint van a 4.33 U1, egy egész hosszú changelog-al. A manual is rengeteg dologgal bővült.

http://www.bmsforum.org/forum/showthrea ... post374849

Ez a javítás csak rendesen feltelepített Falcon 4.0 -val fog működni, különben hibaüzenetet ad. gog.com-on vagy steamen megvásárolható a Falcon 4.0 collection, ebben is benne van az ős falcon.
Kép
Avatar
VO101_Mate
Hozzászólások: 1383
Csatlakozott: 2007.11.03. 12:56

Tehát a 4.33 U1 egy 0-ról telepíthető (értelemszerűen kell hozzá az original 4.0), minden eddigi frissítést tartalmazó verzió?

+ telepítés után még rájön az "Israeli_Theater_1.0_Setup"

Jól gondolom?
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Igen, nulláról, minden eddigi frissítést tartalmaz, de az Izrael kiegben nem vagyok biztos, fórumon kéne utána olvasni, hogy feltelepíthető-e a 4.33-as változat (elvileg igen, de nem árt utánakérdezni).
Aztán lehet, hogy a leggyorsabb ha felteszed, és max újratelepíted az alapot, ha a kieg elqr valamit :)
Kép
Avatar
VO101_Mate
Hozzászólások: 1383
Csatlakozott: 2007.11.03. 12:56

Müxik.
4.33 U1-re ráment az izraeli kieg.
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Király :)
Kép
Válasz küldése