Condor

Kép

Moderátorok: VO101_Sheriff, VO101_Tom

Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

Rábeszéltél :)
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Van Magyarország map is, ez a kép ismerős? :)
Image
Kép
Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

wow, ez alapból benne van a játékban?
Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

A Magyarország scenery linkje nem működik. Tudtok valami alternatív elérést?
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Innen próbáltad?

http://www.condor-club.eu/sceneriesmap/241/

East Hungary 2 a 7. lapon, a Hungary 1.0 (ebből van a screenshot) a 13. lapon található meg. Ha nem vagy premium tag, akkor egy hónapban csak korlátozott számú letöltést enged (5), ezért érdemes egyeztetni a többiekkel, hogy kinek mi van meg, kinek mi kell, és egymás közt cserélni (Hungary 1.0 van meg nekem).

Az Alpi meg a Csehszlovák térkép nagyon szép még, azoknak van HD felbontású fizetős változatuk is. Vesenyek szoktak még menni Provance-ban, Alpokban, meg persze bárhol, de ezek gyakoribbak. A térképek kidolgozása (GPS pontossága) elég jó (egy időben google map alapján gyártották ezeket, de a google letiltotta a csempéi ilyen felhasználását), a condor tudja kezelni akülső GPS-t is, így a valódi repüléshez használt térképekkel, sikló komputerrel lehet repülni (ha nincs tiltva a versenyen). Lecso használta egy időben így.
Kép
Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

Megvan köszi! Letöltöttem kipróbálásra és elég jó az FM (hekkelt kóddal a menürendszer használhatatlan. De azt hiszem megéri a pénzét.

Már csak azon agyalok ,hogy segíteni fog vagy ártani a valódi képzésben. Valaki azt mondja hogy csak rossz szokásokat alakítok ki és árt, egy csomóan esküsznek hogy nagy segítség volt. Végülis nemvitorlázó szimulátoron rengeteg órám van már, szóval a rossz szokások már tuti ott vannak :icon_crazy:
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Az biztos is, sok berögzült dolgot kell majd elfelejteni, a szimulátorosokat ezért nem is nagyon szeretik :)
Amiben a condor nagyon jó viszont, és ez vitathatatlan, az a versenytaktikák, verseny közbeni számolgatások gyakorlására. Mikor állj meg egy termikben, eleve milyen útvonalakat nézz ki, hogyan kell számolni a széllel, hogy használd GPS-t, hogyan számolod a végsiklást, ilyesmik.
Kép
Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

Tudom, az oktató az első órán kijelentette hogy nem szereti a szimeseket, azóta lapítok nehogy kiderüljön a sötét múltam :lol:

Megdumáltál, amint hazaértem már röppen is a 40 ajró. Az East Hungary scenery az későbbi, gondolom az szebb és korszerűbb is? csak kár h abban nincs benne a Balcsi.
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Ezt most láttam, ezeket a mapokat érdemes leszedni Mo. mellett.
http://www.condor-club.eu/usedsceneries/233/

Mo.2-t nem ismerem, nem töltöttem még le. A későbbi dátum nem feltétlen jelent pontosabb vagy szebb addont (ahogy a külsős addonoknál ez lenni szokott)...
Kép
Avatar
VO101_Mate
Hozzászólások: 1383
Csatlakozott: 2007.11.03. 12:56

hq_Reflected írta:Tudom, az oktató az első órán kijelentette hogy nem szereti a szimeseket, azóta lapítok nehogy kiderüljön a sötét múltam :lol:
Ó, én hányszor hallottam ezt. Lehet, hogy embere válogatja, de a nagyképet nézve szerintem hülyeség. Repülős (főleg idősebb korosztály) körökben divat szajkózni hogy a PC szimulátor egy vicc.
Én szinte csak az előnyeit éreztem magamon.

Egy vicces dolog mondjuk most eszembe jutott (mint negatívum). Régen annyira ráállt az agyam a Messzer iránytűjének működésére, hogy eleinte szokatlan volt, hogy nem a gép sziluett forog és a "számlap" statikus, hanem fordítva :)

Pozitív dolgok közül egy: Szimulátorban (NFTC) kell csinálni havonta egy Emergency Sim-et, ahol 70 percen keresztül csak különféle vészhelyzeteket ad az oktató és el kell érni egy szintet hogy egyedül repülhessen az ember.(attól függően hol tart az ember a képzésben), az első egyedüli előtt a mission főleg hajtómű leállásra fókuszált az iskolakör különböző pontjairól. A kiértékelő lapon vettem észre hogy a csávó beírta hogy a "korábbi vitorlázórep. tapasztalat nyilvánvaló". Hát egy kezemen meg tudom számolni hányszor ültem vitorlázó gépen mint utas. Bezzeg hányszor tettem hasra, vagy vitorláztam haza a Messzert IL2-ben! ;)

Vagy pl. Jak-52-esen a lebegtetésnél a nagy csillagmotor kitakarja a kilátást előre, ezért az oldalra kinézős módszert kell használni. Nem azt mondom hogy nem jelentett kihívást, de sokkal több elképzelésem volt (mondhatjuk hogy már volt némi "tapasztalatom", hogy mire számítsak) a dologról, mint aki életében nem látott repülőgépet előtte.

Persze nem akarok egyenlőség jelet tenni a virtuális és a valós közé, de közelebb vannak egymáshoz mint a semmi és az igazi repülés.
Avatar
VO101_MMaister
Hozzászólások: 1245
Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03

Tornyai Jozsi, alias VO101_Rudi volt az elejen az oktatom a Malevnal. O is sokat repkedett anno IL2-vel, emellett meg verprofi vitorlazorepulo! Ha meg ott van vedd fel vele a kapcsolatot. O nem fog leszolni a szimulatorozas miatt.
O azt mondta nekem anno, hogy kb. fele annyi ido alatt kaptam el a fonalat, mint az atlag. Valoszinu a szimulator miatt.

Biztos vannak negativ hatasai is, de en nem ereztem soha. Nalam tokre kulonvalik a ket mufaj.
Avatar
VO101_Mortuus
Hozzászólások: 773
Csatlakozott: 2007.10.28. 15:17

Tényleg, mi lehet Rudival?
Sose felejtem el, amikor kisrókát pakoltam a gépébe :D
Kép

Amit ma megtehetsz, azt holnap is.
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

SBC2014 - DAY 6

Kép
VO101_Lecsó
Hozzászólások: 888
Csatlakozott: 2007.11.22. 12:19

A vitorlázórepüléshez a Condor szerintem igenis hasznos tud lenni. Elég jó a fizikája, ha van pedálod, és faszán beállítod az inputban, akkor szinte ugyanazokat a mozdulatokat kell produkálni, mint a valóságban. Már tényleg csak a fenékvarió hiányzik. Ami kicsit más, az a horizonthelyzete a teljesítménygépeknek különböző sebességnél. Ez a Condorban kicsit el van túlozva, de ha most kezdted a vitorlázást, akkor ez egy darabig nem fog feltűnni. ;) Amúgy minden más nagyon fasza benne.
VO101_Lecsó
Hozzászólások: 888
Csatlakozott: 2007.11.22. 12:19

Én vagy 3-szor elindultam ezen a mostani versenyen, de vagy kifagyott a progi, vagy szakadt a net, mindig b...ott az ég valamit. Kicsit felhúztam magam rajta, de ha éreztek affinitást, néha összejöhetnénk egy közös reppenésre. Még lehet regisztrálni. Komolyan nem fogom venni a versenyt, mert úgysem tudok minden számban indulni, plnáne, hogy a vasárnapi verseny belelóg az NFL közvetítésbe :)
Van prémium tagságom a condorclubhoz, ha kell valami scenery, leszedem nektek. Mondjuk az a 12 euró egy évre nem egy ökör ára.
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Én benne vagyok, mehetünk pár távot...
Kép
Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

Próbáltam online játszani de egy szerver sem volt a listában. Ez hogy megy pontosan?
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Van egy ilyen weboldal, ahol a szerverek felsorolása van, itt kell csatlakozni. Simán ráklikkelsz, és a Condornak el kell indulnia...

http://www.soaringsim.com/serverlist.php
Kép
Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

A hivatalos jelentésszöveget valaki le tudja írni nekem amit felszállás előtt kell mondani, illetve leoldás után? Köszi!
VO101_Lecsó
Hozzászólások: 888
Csatlakozott: 2007.11.22. 12:19

Hát ez attól függ, milyen gépben ülsz, vagy az oktatógép micsoda. Olyan nagy különbségek persze nincsenek, ne ha Góbéban benyögöd, hogy "ívelő felszállóhelyzetben", akkor az oktató meg fog ijedni. :)
A lényege az, hogy balról jobbra haladva egy előtted lévő félkörben szépen átnézel mindent, és mondod hogy mit látsz, de a legjobb, ha meg is csinálod, már ahol lehet. Az az ívelő van beállítva, amit te beállítasz, az a féklap van bezárva, amit te bezársz. Nem az eget szemlélve mantrázod a szöveget, hanem tényleg ellenőrzöd, és csak akkor mondod, ha úgy is van. Aztán jöhet a középvonal hátulról előre, az öv ellenőrzése, kormányok, majd a vontatókötél, és felszállómező. És ezt akkor is illik megcsinálni, ha egyedül repülsz. Valahogy így:
" Kabintető zárva, ívelő felszállóhelyzetben, féklap zárva, BIZTOSÍTVA, műszerek alaphelyzetben, vészledobó BIZTOSÍTVA, vízcsap zárva, a gépbe be vagyok kötve, a kormányok értelemszerűen és ütközésig kitéríthetők, vontatókötél beakasztva, előttem a felszállómező és a légtér szabad." És akkor kérsz engedélyt a felszállásra, ha mindez így is van.
Leoldás után meg ahogy felvetted a horizonthelyzetet és a sebességet, kifordulsz, és visszanézel a startra, hogy nem jeleznek-e, hogy rajtad maradt a kötél. Kb ennyi.

Sokan ezt nem veszik komolyan, pedig életet menthet.
Válasz küldése