Minden ami Il-2

Kép

Moderátorok: VO101_Sheriff, VO101_Tom

VO101_Sanyo
Site Admin
Hozzászólások: 4150
Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42

"In thrust we trust!"
Kép
VO101_Sanyo
Site Admin
Hozzászólások: 4150
Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42

Birds of Steel bejelentés, újabb konzolos móka.
"In thrust we trust!"
Kép
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Ultrapackhoz kis érdekesség, a lista, hogy mit tartalmaz majd a kieg:
http://ultrapack.il2war.com/index.php/topic,3892.0.html

Elég végigfutni ezt a listát, látható mekkora csomagról van szó: UP 3.1 RC1 readme topic, ha nem elérhető az oldal, akkor itt a kimásolt lista.
Kép
VO101_Sanyo
Site Admin
Hozzászólások: 4150
Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42

"In thrust we trust!"
Kép
VO101_Sanyo
Site Admin
Hozzászólások: 4150
Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42

"In thrust we trust!"
Kép
VO101_Sanyo
Site Admin
Hozzászólások: 4150
Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42

"In thrust we trust!"
Kép
VO101_Sanyo
Site Admin
Hozzászólások: 4150
Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42

Il-2 1946 akció a steamen, aki esetleg még érdekel. :)
"In thrust we trust!"
Kép
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

VO101_Sanyo írta:Il-2 1946 akció a steamen, aki esetleg még érdekel. :)
:icon_crazy:
Kép
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Azért ezek a legújabb, UP3-hoz készült il-2 mapok is elég szépek. Itt csak a lövedék visszapattanását tesztelik, de a tenger és a tengerpart nagyon jól sikerült:
Kép
VO101_Lecsó
Hozzászólások: 888
Csatlakozott: 2007.11.22. 12:19

Nem tudom, ez a visszapattanás mire jó? Egyáltalán van ilyen???
A mítoszvadászok jut eszembe, amikor a "lelövöm a víz alatt úszó embert" esetét vizsgálták... A régi polgárháborús puskával tudtak egyedül meglőni valamit a víz alatt, az összes modern fegyver lövedéke szétrobbant, ahogy vizet ért, és darabokban szedték össze a medence aljáról... A nagy sebesség (értsd: hangsebesség feletti) miatt olyan lökéshullámok keletkeztek, amit egy sima mag nem bírt ki.
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

VO101_Lecsó írta:Nem tudom, ez a visszapattanás mire jó? Egyáltalán van ilyen???
A mítoszvadászok jut eszembe, amikor a "lelövöm a víz alatt úszó embert" esetét vizsgálták... A régi polgárháborús puskával tudtak egyedül meglőni valamit a víz alatt, az összes modern fegyver lövedéke szétrobbant, ahogy vizet ért, és darabokban szedték össze a medence aljáról... A nagy sebesség (értsd: hangsebesség feletti) miatt olyan lökéshullámok keletkeztek, amit egy sima mag nem bírt ki.
Azt láttam én is :) Nem igazán a visszapattanás miatt linkeltem, hanem a grafika miatt. De youtube-os guncamera videón van ilyen, pl ezen (Rögtön az elején, meg 1:31-nél is). Az viszont lehet, hogy ezek a hajóról pattognak vissza.

No mindegy, rákérdeztem a SAS fórumban, hogy mutassanak már valami videót, amin van ilyen :)
Kép
VO101_Lecsó
Hozzászólások: 888
Csatlakozott: 2007.11.22. 12:19

Hmmm... érdekes.
Inkább a hajóról pattognak ezek vissza szerintem. Itt olyan meredek szögben csap le a gép, hogy nem hiszem, hogy a vízről visszapattanna a lövedék.
A visszapattanások is inkább foszfordarabkák, mint egész lövedékek.
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

VO101_Lecsó írta:Hmmm... érdekes.
Inkább a hajóról pattognak ezek vissza szerintem. Itt olyan meredek szögben csap le a gép, hogy nem hiszem, hogy a vízről visszapattanna a lövedék.
A visszapattanások is inkább foszfordarabkák, mint egész lövedékek.
Igen, lehet hogy ez bug. Kíváncsi vagyok akik a modot csinálták, tudnak-e valami videót adni, vagy most megy a fejvakarás :)
Kép
VO101_Sanyo
Site Admin
Hozzászólások: 4150
Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42

Elkészültem a kissé elfeledett szimulátorok jövője című SimHQ cikk fordításának 3. részével.
"In thrust we trust!"
Kép
VO101_Popeye
Hozzászólások: 856
Csatlakozott: 2007.10.24. 14:41

Jó kis cikk.
Én is akarok írni majd egy feljegyzést az AN-26 szimulátor "jövőjéről" amire ugyan nagy szükség lenne, de a megvalósulására kevés esélyt látok.
Tyupi
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2011.08.31. 12:52

Sziasztok,

Azon gondolkoztam hogy lehet, hogy érdemes lenne nyitni egy repülőgép specifikus technikai témát. Én azért nem nyitom meg, mert nem értek hozzá. Kérdésem azért lenne...

Bf-109G2
Állítható légcsavar.
Milyen alkalmazhatósági területei vannak, illetve milyen esetekben használták?

Nekem a link is jó, csak kíváncsi vagyok, hogyan lehetne minél többet kihozni Gusztávból.

Üdv,
Tyupi
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Tyupi írta:Sziasztok,

Azon gondolkoztam hogy lehet, hogy érdemes lenne nyitni egy repülőgép specifikus technikai témát. Én azért nem nyitom meg, mert nem értek hozzá. Kérdésem azért lenne...

Bf-109G2
Állítható légcsavar.
Milyen alkalmazhatósági területei vannak, illetve milyen esetekben használták?

Nekem a link is jó, csak kíváncsi vagyok, hogyan lehetne minél többet kihozni Gusztávból.

Üdv,
Tyupi
Hello. Il-2 vagy CloD-al repkedsz? Il2-ben nem kel foglalkozni a manuális állásszöggel, hagyd a 109-esen automatán mindig. A Clod már más, tervben van egy technikai jellegű összefoglaló, csak az Il-2-höz képest annyival bonyolultabb, hogy minden gépet újra kell tanulni, még mi is ebben a fázisban vagyunk. A Korai Emilekkel már képben vagyok, a bombázók viszont nagyobb falat. Plusz, a játék egyenlőre patchról patchre változik, ha nagyjából végleges körülmények lesznek benne, akkor majd készítek ilyen leírást.

A játékoktól függetlenül a légcsavar állásszög a valóságban így működött: (PP - prop pitch) a 109-esen eleinte ez is manuális volt (E-4-ben használtak először automatikát az Angliai Csata közepe/vége felé). Mivel a szövetséges gépekben használt rendszerektől eltérően nem hidraulikus, hanem elektromotoros meghajtása volt (VDM típus), a légcsavar mozgatása jóval lassabb volt azoknál (átlag 1° - 1,5°/mp) , de ez megbízhatóvá tette. Hidraulika hiba, sérülés nem tette tönkre a légcsavar állító rendszert.

Az Emilekben eleinte a műszerfal közepén volt egy kapcsoló (kép), aminek négy állása volt. Alapállásból feltelé kapcsolva csökkentette a PP-t, lefelé kapcsolva növelte, legalul beakasztva pedig teljesen vtorla állásba hajtotta, hogy leállt hajtóműnél a legkisebb légellenállást okozza. Az E4-től ezt a kapcsolót a gázkarra építették át, és ott használták (billenő kapcsoló a bal hüvelykújjnál kép). Még az automatikus PP állításnál is meghagyták, mert 2000-es hajtómű fordulatszám alatt az automatika nem működött. Fel és leszállásnál ezért mindíg manuális légcsavar állásszög állítással kellett repülni (a legkisebb állásszögre kellett hajtani).

A PP-ről visszejelzést a műszerfal jobb alsó részén lévő óráról kapsz (kép. Amikor a PP legalacsonyabb, az 22° állásszöget jelent a légcsavr forgási síkjához képest. Ekkor az óra 12:30-at mutat (A Cliffs of Doverben 12:00 a legkisebb állásszög jelzése). Kicsit furcsa eleinte az időora értékeit használni a fokokra, de megszokható, és a valóságban is ezt jegyezték meg). A műszeren 10 perc elmozdulás a lapáton 1° elmozdulást jelent, egy teljes óra pedig -értelemszerűen- 6°-ot. A repülés közben használt legnagyobb állásszög a 46° PP, ami az órán 08:30-at jelent. A vitorla állás 02:00 körüli értéken lenne, de nem találtam arról pontos adatot, hogy hány fokon a legkisebb a légellenállása.

De ez csak kiegészítő infó, a játékban úgyis úgy repülsz, hogy a hajtóműteljesítményhez igazítod a PP-t, hogy az 2400-on forogjon.

A 109-eshez külön linket nem tudok adni, rengeteg helyen van szó róla. G-2 kezelési és üzemeltetési utasítás viszont (magyarra fordítva) letölthető innen az oldalról is.
Kép
Tyupi
Hozzászólások: 12
Csatlakozott: 2011.08.31. 12:52

Köszi a gyors választ.
Il-2-vel repülök egyenlőre. Ezt a kérdést ezek szerint ebben a simben nem érdemes bolygatni. Az anyagot leszedtem, olvasgatom. Köszönöm
Tyupi
VO101_Sanyo
Site Admin
Hozzászólások: 4150
Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42

Mivel gyakran kapok leveleket az Il-2 1946 és a Win7 problémákról, írtam egy fejtágítót a témában. A moddolásra sajnos már nem maradt időm, de csak meglesz az is. Tom, szerintem linkelhetnéd innen, hogy megtalálják. Ha elkészülök az új oldallal, akkor a teljes cikket is át fogom másolni.
"In thrust we trust!"
Kép
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

ok
Kép
Válasz küldése