Minden ami Il-2
Moderátorok: VO101_Sheriff, VO101_Tom
-
- Site Admin
- Hozzászólások: 4150
- Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42
"In thrust we trust!"
-
- Site Admin
- Hozzászólások: 4150
- Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42
Birds of Steel bejelentés, újabb konzolos móka.
"In thrust we trust!"
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Ultrapackhoz kis érdekesség, a lista, hogy mit tartalmaz majd a kieg:
http://ultrapack.il2war.com/index.php/topic,3892.0.html
Elég végigfutni ezt a listát, látható mekkora csomagról van szó: UP 3.1 RC1 readme topic, ha nem elérhető az oldal, akkor itt a kimásolt lista.
http://ultrapack.il2war.com/index.php/topic,3892.0.html
Elég végigfutni ezt a listát, látható mekkora csomagról van szó: UP 3.1 RC1 readme topic, ha nem elérhető az oldal, akkor itt a kimásolt lista.
-
- Site Admin
- Hozzászólások: 4150
- Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42
"In thrust we trust!"
-
- Site Admin
- Hozzászólások: 4150
- Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42
"In thrust we trust!"
-
- Site Admin
- Hozzászólások: 4150
- Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42
"In thrust we trust!"
-
- Site Admin
- Hozzászólások: 4150
- Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42
Il-2 1946 akció a steamen, aki esetleg még érdekel.
"In thrust we trust!"
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
VO101_Sanyo írta:Il-2 1946 akció a steamen, aki esetleg még érdekel.
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Azért ezek a legújabb, UP3-hoz készült il-2 mapok is elég szépek. Itt csak a lövedék visszapattanását tesztelik, de a tenger és a tengerpart nagyon jól sikerült:
-
- Hozzászólások: 888
- Csatlakozott: 2007.11.22. 12:19
Nem tudom, ez a visszapattanás mire jó? Egyáltalán van ilyen???
A mítoszvadászok jut eszembe, amikor a "lelövöm a víz alatt úszó embert" esetét vizsgálták... A régi polgárháborús puskával tudtak egyedül meglőni valamit a víz alatt, az összes modern fegyver lövedéke szétrobbant, ahogy vizet ért, és darabokban szedték össze a medence aljáról... A nagy sebesség (értsd: hangsebesség feletti) miatt olyan lökéshullámok keletkeztek, amit egy sima mag nem bírt ki.
A mítoszvadászok jut eszembe, amikor a "lelövöm a víz alatt úszó embert" esetét vizsgálták... A régi polgárháborús puskával tudtak egyedül meglőni valamit a víz alatt, az összes modern fegyver lövedéke szétrobbant, ahogy vizet ért, és darabokban szedték össze a medence aljáról... A nagy sebesség (értsd: hangsebesség feletti) miatt olyan lökéshullámok keletkeztek, amit egy sima mag nem bírt ki.
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Azt láttam én is Nem igazán a visszapattanás miatt linkeltem, hanem a grafika miatt. De youtube-os guncamera videón van ilyen, pl ezen (Rögtön az elején, meg 1:31-nél is). Az viszont lehet, hogy ezek a hajóról pattognak vissza.VO101_Lecsó írta:Nem tudom, ez a visszapattanás mire jó? Egyáltalán van ilyen???
A mítoszvadászok jut eszembe, amikor a "lelövöm a víz alatt úszó embert" esetét vizsgálták... A régi polgárháborús puskával tudtak egyedül meglőni valamit a víz alatt, az összes modern fegyver lövedéke szétrobbant, ahogy vizet ért, és darabokban szedték össze a medence aljáról... A nagy sebesség (értsd: hangsebesség feletti) miatt olyan lökéshullámok keletkeztek, amit egy sima mag nem bírt ki.
No mindegy, rákérdeztem a SAS fórumban, hogy mutassanak már valami videót, amin van ilyen
-
- Hozzászólások: 888
- Csatlakozott: 2007.11.22. 12:19
Hmmm... érdekes.
Inkább a hajóról pattognak ezek vissza szerintem. Itt olyan meredek szögben csap le a gép, hogy nem hiszem, hogy a vízről visszapattanna a lövedék.
A visszapattanások is inkább foszfordarabkák, mint egész lövedékek.
Inkább a hajóról pattognak ezek vissza szerintem. Itt olyan meredek szögben csap le a gép, hogy nem hiszem, hogy a vízről visszapattanna a lövedék.
A visszapattanások is inkább foszfordarabkák, mint egész lövedékek.
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Igen, lehet hogy ez bug. Kíváncsi vagyok akik a modot csinálták, tudnak-e valami videót adni, vagy most megy a fejvakarásVO101_Lecsó írta:Hmmm... érdekes.
Inkább a hajóról pattognak ezek vissza szerintem. Itt olyan meredek szögben csap le a gép, hogy nem hiszem, hogy a vízről visszapattanna a lövedék.
A visszapattanások is inkább foszfordarabkák, mint egész lövedékek.
-
- Site Admin
- Hozzászólások: 4150
- Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42
Elkészültem a kissé elfeledett szimulátorok jövője című SimHQ cikk fordításának 3. részével.
"In thrust we trust!"
-
- Hozzászólások: 856
- Csatlakozott: 2007.10.24. 14:41
Jó kis cikk.
Én is akarok írni majd egy feljegyzést az AN-26 szimulátor "jövőjéről" amire ugyan nagy szükség lenne, de a megvalósulására kevés esélyt látok.
Én is akarok írni majd egy feljegyzést az AN-26 szimulátor "jövőjéről" amire ugyan nagy szükség lenne, de a megvalósulására kevés esélyt látok.
-
- Hozzászólások: 12
- Csatlakozott: 2011.08.31. 12:52
Sziasztok,
Azon gondolkoztam hogy lehet, hogy érdemes lenne nyitni egy repülőgép specifikus technikai témát. Én azért nem nyitom meg, mert nem értek hozzá. Kérdésem azért lenne...
Bf-109G2
Állítható légcsavar.
Milyen alkalmazhatósági területei vannak, illetve milyen esetekben használták?
Nekem a link is jó, csak kíváncsi vagyok, hogyan lehetne minél többet kihozni Gusztávból.
Üdv,
Tyupi
Azon gondolkoztam hogy lehet, hogy érdemes lenne nyitni egy repülőgép specifikus technikai témát. Én azért nem nyitom meg, mert nem értek hozzá. Kérdésem azért lenne...
Bf-109G2
Állítható légcsavar.
Milyen alkalmazhatósági területei vannak, illetve milyen esetekben használták?
Nekem a link is jó, csak kíváncsi vagyok, hogyan lehetne minél többet kihozni Gusztávból.
Üdv,
Tyupi
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Hello. Il-2 vagy CloD-al repkedsz? Il2-ben nem kel foglalkozni a manuális állásszöggel, hagyd a 109-esen automatán mindig. A Clod már más, tervben van egy technikai jellegű összefoglaló, csak az Il-2-höz képest annyival bonyolultabb, hogy minden gépet újra kell tanulni, még mi is ebben a fázisban vagyunk. A Korai Emilekkel már képben vagyok, a bombázók viszont nagyobb falat. Plusz, a játék egyenlőre patchról patchre változik, ha nagyjából végleges körülmények lesznek benne, akkor majd készítek ilyen leírást.Tyupi írta:Sziasztok,
Azon gondolkoztam hogy lehet, hogy érdemes lenne nyitni egy repülőgép specifikus technikai témát. Én azért nem nyitom meg, mert nem értek hozzá. Kérdésem azért lenne...
Bf-109G2
Állítható légcsavar.
Milyen alkalmazhatósági területei vannak, illetve milyen esetekben használták?
Nekem a link is jó, csak kíváncsi vagyok, hogyan lehetne minél többet kihozni Gusztávból.
Üdv,
Tyupi
A játékoktól függetlenül a légcsavar állásszög a valóságban így működött: (PP - prop pitch) a 109-esen eleinte ez is manuális volt (E-4-ben használtak először automatikát az Angliai Csata közepe/vége felé). Mivel a szövetséges gépekben használt rendszerektől eltérően nem hidraulikus, hanem elektromotoros meghajtása volt (VDM típus), a légcsavar mozgatása jóval lassabb volt azoknál (átlag 1° - 1,5°/mp) , de ez megbízhatóvá tette. Hidraulika hiba, sérülés nem tette tönkre a légcsavar állító rendszert.
Az Emilekben eleinte a műszerfal közepén volt egy kapcsoló (kép), aminek négy állása volt. Alapállásból feltelé kapcsolva csökkentette a PP-t, lefelé kapcsolva növelte, legalul beakasztva pedig teljesen vtorla állásba hajtotta, hogy leállt hajtóműnél a legkisebb légellenállást okozza. Az E4-től ezt a kapcsolót a gázkarra építették át, és ott használták (billenő kapcsoló a bal hüvelykújjnál kép). Még az automatikus PP állításnál is meghagyták, mert 2000-es hajtómű fordulatszám alatt az automatika nem működött. Fel és leszállásnál ezért mindíg manuális légcsavar állásszög állítással kellett repülni (a legkisebb állásszögre kellett hajtani).
A PP-ről visszejelzést a műszerfal jobb alsó részén lévő óráról kapsz (kép. Amikor a PP legalacsonyabb, az 22° állásszöget jelent a légcsavr forgási síkjához képest. Ekkor az óra 12:30-at mutat (A Cliffs of Doverben 12:00 a legkisebb állásszög jelzése). Kicsit furcsa eleinte az időora értékeit használni a fokokra, de megszokható, és a valóságban is ezt jegyezték meg). A műszeren 10 perc elmozdulás a lapáton 1° elmozdulást jelent, egy teljes óra pedig -értelemszerűen- 6°-ot. A repülés közben használt legnagyobb állásszög a 46° PP, ami az órán 08:30-at jelent. A vitorla állás 02:00 körüli értéken lenne, de nem találtam arról pontos adatot, hogy hány fokon a legkisebb a légellenállása.
De ez csak kiegészítő infó, a játékban úgyis úgy repülsz, hogy a hajtóműteljesítményhez igazítod a PP-t, hogy az 2400-on forogjon.
A 109-eshez külön linket nem tudok adni, rengeteg helyen van szó róla. G-2 kezelési és üzemeltetési utasítás viszont (magyarra fordítva) letölthető innen az oldalról is.
-
- Hozzászólások: 12
- Csatlakozott: 2011.08.31. 12:52
Köszi a gyors választ.
Il-2-vel repülök egyenlőre. Ezt a kérdést ezek szerint ebben a simben nem érdemes bolygatni. Az anyagot leszedtem, olvasgatom. Köszönöm
Tyupi
Il-2-vel repülök egyenlőre. Ezt a kérdést ezek szerint ebben a simben nem érdemes bolygatni. Az anyagot leszedtem, olvasgatom. Köszönöm
Tyupi
-
- Site Admin
- Hozzászólások: 4150
- Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42
Mivel gyakran kapok leveleket az Il-2 1946 és a Win7 problémákról, írtam egy fejtágítót a témában. A moddolásra sajnos már nem maradt időm, de csak meglesz az is. Tom, szerintem linkelhetnéd innen, hogy megtalálják. Ha elkészülök az új oldallal, akkor a teljes cikket is át fogom másolni.
"In thrust we trust!"