Repülés a való világban
Moderátorok: VO101_Sheriff, VO101_Tom
- hq_Reflected
- Hozzászólások: 725
- Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26
Ez embertelen...volt egy rész ahol -3 ból hirtelen áhúzta +8-ba...hogy tudják ezt emberek kibírni?
- VO101_Mate
- Hozzászólások: 1383
- Csatlakozott: 2007.11.03. 12:56
Centrifuga után nekem ilyen szèp volt a hátam.1/3_vszd_Tazar írta:Hú, Urak, ez tényleg ennyire durva???
A sok hajszálèr elpattan. A gáz, hogy a belső szervekkel is ez törtènik, a szövetek nem bírják bent tartani a vèrt, gyakorlatilag könnyebb belső vèrzès törtènik, nem beszèlve hogy pl. a szív is ilyenkor hosszúkás, megnyúlt alakot vesz fel..jobb is erről nem tudni.

Ami egy ilyen (lentebbi) demo profilnál mèg kemèny az az orsózó szögsebessèg. Mèg rendszeresen repülő embert is meg tud viccelni egymás után 3 iyen fullos orsó.
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Nem véletlen olvasni arról, hogy amerikaiak szerint a repülőgépek fejlődésének korlátja az emberi tűrőképesség. Drónokkal már régesrég túl lennének ezeken a manővereken is.

- VO101_NateDog
- Hozzászólások: 2244
- Csatlakozott: 2007.10.24. 18:12
- Tartózkodási hely: Dorog
- Kapcsolat:
Besza-behu. Atomdurva.
- VO101_NateDog
- Hozzászólások: 2244
- Csatlakozott: 2007.10.24. 18:12
- Tartózkodási hely: Dorog
- Kapcsolat:
Voltál te mástól is kék-zöld!VO101_Mate írta:Centrifuga után nekem ilyen szèp volt a hátam.1/3_vszd_Tazar írta:Hú, Urak, ez tényleg ennyire durva???
A sok hajszálèr elpattan. A gáz, hogy a belső szervekkel is ez törtènik, a szövetek nem bírják bent tartani a vèrt, gyakorlatilag könnyebb belső vèrzès törtènik, nem beszèlve hogy pl. a szív is ilyenkor hosszúkás, megnyúlt alakot vesz fel..jobb is erről nem tudni.
Ami egy ilyen (lentebbi) demo profilnál mèg kemèny az az orsózó szögsebessèg. Mèg rendszeresen repülő embert is meg tud viccelni egymás után 3 iyen fullos orsó.

-
- Hozzászólások: 230
- Csatlakozott: 2013.02.12. 00:58
Jó, de én nem azt akartam ebből kihozni, hogy le a vadászpilótákkal!VO101_Tom írta:Nem véletlen olvasni arról, hogy amerikaiak szerint a repülőgépek fejlődésének korlátja az emberi tűrőképesség. Drónokkal már régesrég túl lennének ezeken a manővereken is.


Egyébként szerintem a drónok mellett ez csak duma. A valódi ok a költségcsökkentés. De nem hiszem, hogy lesz olyan ország, aki át mer állni csak drónokra. Egyszer hekkeljék meg a kommcsatornájukat és nincs légierejük.
- VO101_Mate
- Hozzászólások: 1383
- Csatlakozott: 2007.11.03. 12:56
Jah, megkóstoltak a kutyusokVO101_NateDog írta: Voltál te mástól is kék-zöld!

- VO101_Mate
- Hozzászólások: 1383
- Csatlakozott: 2007.11.03. 12:56
1/3_vszd_Tazar írta: Egyébként szerintem a drónok mellett ez csak duma. A valódi ok a költségcsökkentés. De nem hiszem, hogy lesz olyan ország, aki át mer állni csak drónokra. Egyszer hekkeljék meg a kommcsatornájukat és nincs légierejük.
Ahogy Tom is írta rengeteg előnnyel jár ha kiszeded a gépből az embert. Rengeteg berendezés kell a gépbe csak azért mert ember ül benne (Kabin a kijelzőkkel, műszerekkel, azok hűtése, energiával ellátása. Maga a kabin ahol az ember ül rengeteg "üres hely", Kabintető. Katapultülés. OBOGS.) És ez rengeteg plusz tömeget jelent. Na meg a túlterhelés is. Pl. Rafale "design limit"-je már 10 vagy 11g (nem emlékszem pontosan, de 9 fölött van).
Ami egyelőre az "emberes" repcsik mellett szól, hogy sokszor ott kell lenned ahhoz hogy megfelelő döntést hozz. A UAV kamerája nem mindig elegendő.
-
- Hozzászólások: 230
- Csatlakozott: 2013.02.12. 00:58
Ez se rossz! 16:40-től kezdődik a tánc:
- hq_Reflected
- Hozzászólások: 725
- Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26
Egy jó barátomon keresztül aki a légierőnél van, szereztem egy M1982-es téli hajózó dzsekit, amitől az egyik pilcsi meg akart szabadulni, mert már nem hordhatják. Nagy dzsekifanatik vagyok, mondanom sem kell mennyire örültem neki. Van rajta egy MH felvarró, de sas nincs.
A kérdés: törvénybe, vagy erkölcsi akadályokba ütközik-e szerintetek felvarrni rá egy aranysast (turult), vagy akár egy néphadsereges csilagos szárnyat? Mert hogy én elvileg nem érdemeltem azt ki, viszont nagy eséllyel lehetett volna már eleve rávarrva egy. Mit gondoltok? (Utcán nem hordanám csak repülni) Mert nyilván nm azért tenném rá, hogy úgy csináljak ,mintha vadászpilóta lennék, hanem tiszteletem jeléül azok iránt, akik azok ,vagy azok voltak. De ez nem biztos hogy mindenkinek átjönne.
A kérdés: törvénybe, vagy erkölcsi akadályokba ütközik-e szerintetek felvarrni rá egy aranysast (turult), vagy akár egy néphadsereges csilagos szárnyat? Mert hogy én elvileg nem érdemeltem azt ki, viszont nagy eséllyel lehetett volna már eleve rávarrva egy. Mit gondoltok? (Utcán nem hordanám csak repülni) Mert nyilván nm azért tenném rá, hogy úgy csináljak ,mintha vadászpilóta lennék, hanem tiszteletem jeléül azok iránt, akik azok ,vagy azok voltak. De ez nem biztos hogy mindenkinek átjönne.
- VO101_MMaister
- Hozzászólások: 1245
- Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03
En nem erzek problemat ezzel kapcsolatban. Szerintem ez nem megtevesztes, inkabb jo reklam a legieronek. Sokkal vaganyabb mintha pl. egy USAF kabatban es felvarrokkal maszkalnal. Ugy gondolom a hivatasosok is csak orulnek, ha latjak a "rajongokat"hq_Reflected írta:Egy jó barátomon keresztül aki a légierőnél van, szereztem egy M1982-es téli hajózó dzsekit, amitől az egyik pilcsi meg akart szabadulni, mert már nem hordhatják. Nagy dzsekifanatik vagyok, mondanom sem kell mennyire örültem neki. Van rajta egy MH felvarró, de sas nincs.
A kérdés: törvénybe, vagy erkölcsi akadályokba ütközik-e szerintetek felvarrni rá egy aranysast (turult), vagy akár egy néphadsereges csilagos szárnyat? Mert hogy én elvileg nem érdemeltem azt ki, viszont nagy eséllyel lehetett volna már eleve rávarrva egy. Mit gondoltok? (Utcán nem hordanám csak repülni) Mert nyilván nm azért tenném rá, hogy úgy csináljak ,mintha vadászpilóta lennék, hanem tiszteletem jeléül azok iránt, akik azok ,vagy azok voltak. De ez nem biztos hogy mindenkinek átjönne.

De errol majd Mate nyilatkozik:)
Az utcan az emberek 99%-a nem tudja mit jelentenek ezek a felvarrok, aki meg igen az tudni fogja, hogy "csak" tisztelo vagy.
- hq_Reflected
- Hozzászólások: 725
- Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26
Erről beszéltem Duxfordban egy angol vetránnal, ő is azt mondta hogy örülnek hogy valaki gondol rájuk és ápolja a hírüket. Egy valamire harapnak: a rangjelzés. Azt ne. De a többi simán.
-
- Hozzászólások: 153
- Csatlakozott: 2013.04.21. 17:43
Szerintem nem gond jelen esetben, van ami az lenne. Pl érdemrendek, valami cselekményért kapott spec jelvény. Na az már gond. Azt speciel én nagyon tudom utálni ha más viseli...még hagyományőrzőkön sem szeretem-de ez lehet az én hülyeségem.
- VO101_Mate
- Hozzászólások: 1383
- Csatlakozott: 2007.11.03. 12:56
Hi, hát én nem fogom megmondani a tutit mert nem ismerem a jogi szabályozását (ha van ilyen), nem is értek hozzá, meg mindenkinek a saját döntése mit visel. Szóval ezek csak személyes elképzelések (lehet hogy máshogy látja ezt az ember belülről mint kívülállóként):
A század/típus stb felvarrók egyértelműen szabadon mehetnek. A század, a felvarró, a történelmünk, a jelenlegi vadászgépek..közös értékek, büszkeségek. Nem csak a rendszerben jelenleg dolgozó embereké. (ez nem jelenti hogy holnap be lehet jönni egy backseat ride-ra
)
Sakkay-val egyetértek, illetve a rendfokozat viselése is eléggé "no-go".
Nekem személy szerint a szárny valahol a kettő közé esik.
A szárny megszerzését én elég nagy feeling-nek éltem meg (hasonlóan az első egyedüli kirep. vadásszal) . Az képvisel egy sztenderdet, amit az ember elért (hasonló egy diplomához, csak nekem annál ütősebb). A rengeteg munka mögötte, az elismerés hogy onnantól pilótaként néz rád a rendszer, képviselsz egy szintet, a wing standard nyugaton sokat jelent. Én személy szerint kanadai szárnyat kaptam, mert annak a rendszernek a képzését végeztem el, azt a sztenderdet értem el úgymond. Hivatalosan magyar szárnyam nincs, mivel nincs suli, nincs benne a rendszerben hogy azt miért kapnád. (van olyan névtáblám ami magyar szárnyas, de az egy kaptafára lett csináltatva mindenkinek). Viszont a díszegyenruhámon a kanadai szárny van.
Szerintem az a fontos, hogy te tudod miért viseled és ez a lényeg. Amit leírtál róla azt teljesen megértem és tisztelem..én biztos nem nézném rossz szemmel rajtad
A század/típus stb felvarrók egyértelműen szabadon mehetnek. A század, a felvarró, a történelmünk, a jelenlegi vadászgépek..közös értékek, büszkeségek. Nem csak a rendszerben jelenleg dolgozó embereké. (ez nem jelenti hogy holnap be lehet jönni egy backseat ride-ra

Sakkay-val egyetértek, illetve a rendfokozat viselése is eléggé "no-go".
Nekem személy szerint a szárny valahol a kettő közé esik.
A szárny megszerzését én elég nagy feeling-nek éltem meg (hasonlóan az első egyedüli kirep. vadásszal) . Az képvisel egy sztenderdet, amit az ember elért (hasonló egy diplomához, csak nekem annál ütősebb). A rengeteg munka mögötte, az elismerés hogy onnantól pilótaként néz rád a rendszer, képviselsz egy szintet, a wing standard nyugaton sokat jelent. Én személy szerint kanadai szárnyat kaptam, mert annak a rendszernek a képzését végeztem el, azt a sztenderdet értem el úgymond. Hivatalosan magyar szárnyam nincs, mivel nincs suli, nincs benne a rendszerben hogy azt miért kapnád. (van olyan névtáblám ami magyar szárnyas, de az egy kaptafára lett csináltatva mindenkinek). Viszont a díszegyenruhámon a kanadai szárny van.
Szerintem az a fontos, hogy te tudod miért viseled és ez a lényeg. Amit leírtál róla azt teljesen megértem és tisztelem..én biztos nem nézném rossz szemmel rajtad

- hq_Reflected
- Hozzászólások: 725
- Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26
Máté: köszönöm, hogy leírtad a véleményed! Igazából ezen a "sztenderden" gondolkoztam én is. A saját példámból kiindulva én pl kicsit morcosan néznék valakire, aki egy ezüstkoszorús vitorlázójelvényt visel úgy, hogy nem teljesítette. Ugyanakkor ez egy régi hajózó, nem ez van rendszeresítve, tehát ezen más jelentéssel bírhat a turul. Vagy: szerzek egy civil felvarrót, de az meg nem lesz odaillő, és elrontaná a kabátot. A néphadsereges szárnyakkal megelőzném a problémát, de azt meg nem szívesen tenném rá. Na alszok én erre még pár napot, különben sincs turul felvarróm még 

- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

- VO101_MMaister
- Hozzászólások: 1245
- Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03
- VO101_MMaister
- Hozzászólások: 1245
- Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03
Penteken reppentem egyet a varos kornyeken. Nagyon szep fenyek voltak naplemente elott es a DSLR is jott velem a fulkebe.
Itt van par kep:
https://photos.app.goo.gl/6DceWoblkmNiAK7a2
Itt van par kep:
https://photos.app.goo.gl/6DceWoblkmNiAK7a2
- hq_Reflected
- Hozzászólások: 725
- Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26
Egy fura kérdés: amikor te beszélsz a rádióba, hogyan hallod magad? Hallod a csontos halláson keresztül egy kicsit tompább hangon, a füleddel nem, viszont visszahallod magad a rádióban is? Vagy csak a csontos hallás? Erre sosem figyeltem igazán, és most a DCS kampányhoz kéne effektelnem.
- VO101_MMaister
- Hozzászólások: 1245
- Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03
Visszahallod magad a fulesen at, de gondolom a belso csontos hallas is jatszik. Viszont azonnal feltunik, ha a fulesbol nem jon vissza a hangod, igy rogton kiderul, hogy vagy a squelch nincs jol belove, vagy egyeb gond van.hq_Reflected írta:Egy fura kérdés: amikor te beszélsz a rádióba, hogyan hallod magad? Hallod a csontos halláson keresztül egy kicsit tompább hangon, a füleddel nem, viszont visszahallod magad a rádióban is? Vagy csak a csontos hallás? Erre sosem figyeltem igazán, és most a DCS kampányhoz kéne effektelnem.