VO101_Kurfurst írta:Kwiatek felszálllás után odaverte magát a földhöz egy midget mustangban Lengyelországban :/
Uh, nagyon sajnálom.
Arról van már info, hogy miért történhetett? Én így hirtelen ennyit találtam.
Honnan lehet tudni, hogy a pilóta Kwiatek volt?
Többet én sem tudok.
DCS és Il2 forumukon is írták az ismerősei hogy Kwiatek volt az. Il-2 forumon volt egy kép is az összetört gépről, ahogyan oltják nem tudom fenn van-e még, de függölegesen állt ki a földből széjjeltörve.
Őszintén szólva az nekem elég is volt, nem akartam belebotlani egy “közeli képbe”.
DCS és Il2 forumukon is írták az ismerősei hogy Kwiatek volt az. Il-2 forumon volt egy kép is az összetört gépről, ahogyan oltják nem tudom fenn van-e még, de függölegesen állt ki a földből széjjeltörve.
Őszintén szólva az nekem elég is volt, nem akartam belebotlani egy “közeli képbe”.
Engem az érdekelne, mi történt. Képekre nem lennék kíváncsi én sem.
DCS és Il2 forumukon is írták az ismerősei hogy Kwiatek volt az. Il-2 forumon volt egy kép is az összetört gépről, ahogyan oltják nem tudom fenn van-e még, de függölegesen állt ki a földből széjjeltörve.
Őszintén szólva az nekem elég is volt, nem akartam belebotlani egy “közeli képbe”.
Engem az érdekelne, mi történt. Képekre nem lennék kíváncsi én sem.
Egy lengyel cikket találtam, új szerintem nincsen benne, van viszont néhány kép a lezuhant gépről.
Sziasztok!
Szeretném megosztani veletek egy repülős élményem.
Megkért egy jó barátom hogy vigyem már el a fiát egy rövid sétarepülésre. Aznap a sétarepülésre kiszemelt gép már repült más pilótával. Gépokmányok átvétele után átnéztem a gépet és mindent rendben találtam. Nyugodt szívvel ültettem bele a gépbe utasom és ültem be én is hisz rendszeresen repülök ezzel a géppel és ismerem a gépet és történetét.
Teljesen zavartalan számomra izgalmaktól mentes repülés volt egészen a felszállást követő huszadik percig. Ekkor mintegy 800 méteren voltunk és lassan készülődtem megközelíteni a reptér forgalmi körét majd pedig felkészülni a leszálláshoz.
Ekkor ütött be a krackkk
A botkormány minden előzetes jel nélkül enyhén húzott és hangyányit balra becsűrt állapotban beékelődött. Egy kézzel meg se bírtam mozdítani. Megragadtam két kézzel de semmi. Egy millimétert se tudtam megmozdítani.
Rákiabáltam az utasomra hogy engedje el a botot. Persze ő nem fogta hisz ezt korábban megbeszéltük.
A növekvő bedőlést részben tudtam kompenzálni az oldalkormánnyal. Magassági trimmet kissé előre nyomtam de semmi haszna nem volt.
A gép közel utazó horizonton tartotta az orrát és a sebességét is többé kevésbé. Magasság bőven volt. Két település közt vagyok közel a reptérhez.
Járt az agyam:
-Ha kell tudok ugrani..... ok
-De van utasom az nem tud..........
Közben próbálom két kézzel a botot erősen de semmi.
Nem tudtam mást el kezdtem ütni erősen a bot markolatát középső állás felé. Hatodik ütésre megmozdult!
Ujjra volt irányítás bár nem éreztem tökéletesnek.
A leszállás mellett döntöttem. Hívtam rádión az induló repteret is.
Mindhiába.
Ott van még a vészhelyzeti frekvencia 121.5 mHz de nem éltem vele.
A repülőgép irányítható, közel vagyok a reptérhez és a segítséghez is.
Nagyon kis kormány mozdulatokkal V optimumon tartva a sebességet behelyezkedtem forgalmi körre és onnan leszállás. Közvetlen a harmadik forduló előtt 150 méteren még egyszer rá kellett ütnöm a botra mert megszorult. Megint jó lett.(vak szerencse) Földet érés zökkenő mentesen. A bot ekkor megint megakadt de már nem volt baj gurultunk.
Megállás után azonnal elkezdtük a gép átvizsgálását. Semmi külsérelmi nyom. A padlólemez és ülések kivétele után a magassági mechanikába találtuk egy idegen tárgyat (M4x10 körüli lencsefejű csavar) ami pont be tudott szorulni a csűrő és a magassági tolórúd közé.
Csak a vak szerencsén múlt hogy ütéseimre kifele jött nem pedig jobban beékelődött.
Az esetnek sok sok tanulsága van.
- éves karbantartáskor nem megfelelően lehetett kiporszívózva a gép belső részei.
- Vagy valaki később ejtette bele akár úgy hogy észre se vette.
- A földi rádió épp akkor adta be az unalmast amikor a legjobban kellett volna hogy működjön.
-Utasom bár a földön átbeszéltük az ejtőernyő használatát de legyük őszinték. Elég kevés ember merne kiugrani egy kb 30 mp- es mentő eje gyorstalpaló után aminek a vége hogy nem kell izgulni úgy se ugrani megyünk.....
Az eset óta mások is én magam is többször repültem a géppel.
Hat Tomcsi ez nagyon kemeny es tanulsagos volt. A vakszerencsen mult, hogy nem egy lehetetlen helyzetben (mondjuk felszallas kozben) ekelodott be a kormany es le tudtad irni ezt a story-t. Orulok, hogy ep borrel megusztatok es gratulalok a lelekjelenletedhez.