Levente II

Kép

Moderátorok: VO101_Sheriff, VO101_Tom

1/3_vszd_Tazar
Hozzászólások: 230
Csatlakozott: 2013.02.12. 00:58

Nagyon jól néz ki! Gyönyörű munka!!!

(Jé, jól látom, hogy a műszerek több, mint fele a 109-esben is ugyanez?)
Avatar
V.4_TOmCSI
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2013.06.27. 14:02
Tartózkodási hely: Gyöngyös

VO101_Tom írta:Mikor fog repülni? Mennyire hosszú az engedélyezési folyamat? Van esély rá, hogy nyáron lássuk repülni?
Mindenki azon van hogy sikeres szárnyterhelési próba után életet leheljenek a hajtóműbe. A felújítás óta konzerváló olaj védte a belső részeket a korróziótól. Ennek az eltávolítása illetve a hajtómű életre keltési folyamata elkezdődött.Az engedélyeztetési részére nincs rálátásom amit tudok hogy jogi akadálya nincs a berepülésnek tudomásom szerint.
Avatar
V.4_TOmCSI
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2013.06.27. 14:02
Tartózkodási hely: Gyöngyös

1/3_vszd_Tazar írta:Nagyon jól néz ki! Gyönyörű munka!!!

(Jé, jól látom, hogy a műszerek több, mint fele a 109-esben is ugyanez?)
Igen Tazar jól látod. Hisz német hajtóművel német műszerekkel volt eredetileg is szerelve. Ezek a műszerek,kapcsolók is mind mind eredetiek a 40-es évekből. Felújítás után kerültek a helyükre egyik sem után gyártott replika! Amit tegnap megtudtam a tulajdonostól hogy pl a fedélzeti időmérő órát ki kell hajtani balra és a hátlapon van a felhúzó, állító kerék. Nyolc napig megy egy teljes felhúzással.
Avatar
VO101_MMaister
Hozzászólások: 1245
Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03

V.4_TOmCSI írta:Tegnapi képek. Egyenlőre szerkezet kész a gép.De pl a műszerfalak csak provizórikusan kerültek a helyükre nincsenek még becsövezve. A szárnyak festése is elkészült teljesen.
Pazar!
VO101_Lecsó
Hozzászólások: 888
Csatlakozott: 2007.11.22. 12:19

Nagyon klassz! Gratulálok!

Ui.:
Repülőgép mellet, hangárban és főleg műhelyben nem dohányzunk! :)
Avatar
V.4_TOmCSI
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2013.06.27. 14:02
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Sziasztok!

Ma megtörtént a az első hajtőmű indítások. Jó hangja van pedig csak rövid ideig kis fordulaton tudott járni......
Avatar
VO101_MMaister
Hozzászólások: 1245
Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03

V.4_TOmCSI írta:Sziasztok!

Ma megtörtént a az első hajtőmű indítások. Jó hangja van pedig csak rövid ideig kis fordulaton tudott járni......
Gratulalok. Van esetleg video rola?:)
Avatar
V.4_TOmCSI
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2013.06.27. 14:02
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Sziasztok!

Holnap lesz a szárnyak terhelés próbája. Képek hamarosan érkeznek.
Avatar
V.4_TOmCSI
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2013.06.27. 14:02
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Sziasztok!

Ma sikeresen megtörtént a szárnyak terheléspróbája. Hatszoros terhelés mellett alig 12 mm hajlottak a szárnyvégek! Az előírt csavarási terhelésre viszont alig 1 mm. Jóval erősebb lett mint ahogy előzetesen számítottunk rá.
Avatar
VO101_MMaister
Hozzászólások: 1245
Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03

V.4_TOmCSI írta:Sziasztok!

Ma sikeresen megtörtént a szárnyak terheléspróbája. Hatszoros terhelés mellett alig 12 mm hajlottak a szárnyvégek! Az előírt csavarási terhelésre viszont alig 1 mm. Jóval erősebb lett mint ahogy előzetesen számítottunk rá.
Hany G-nek megfelelo terhelessel teszteltetek?
Van arrol adatotok, hogy az eredeti konstrucio mennyit hajlott, csavarodott ugyan ezen a teszten? Valtoztattatok a szerkezeten, vagy csak a felhasznalt anyagok joval szilardabbak mint az eredetin?
Avatar
V.4_TOmCSI
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2013.06.27. 14:02
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Hatszoros pozitív túlterhelés lett szimulálva szimetrikus terheléssel. aztán aszimetrikus terheléssel végül a csűrőkön maximális kitérésekor keletkező erővel szárnycsavarás. Ilyenkor a bal szárny volt kicsivel több mint 1.5 T terhelve a jobb szárny kb 700 kg körül emlékszem + 2x 120 kg erővel közel két méteres erőkarral csavarva. Ami még hátra van az a negatív terhelési próba de az már kisebb terheléssel lesz.

Az építésnél használt faanyag általános jellemzőiből ki lett számolva a szárny várható torzulása. De mivel a torziós borítás is pár tizeddel vastagabb lett és faanyag minőségben is "felfelé" lett módosítva jelentős súlynövekedés nélkül jóval erősebb szárnyszerkezetet kaptunk.
http://www.levente2.hu/
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... AWzXGF5nfY[/youtube]
VO101_Sanyo
Site Admin
Hozzászólások: 4150
Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42

"In thrust we trust!"
Kép
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Nagyon jó lett akkor 8-)
Kép
Avatar
V.4_TOmCSI
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2013.06.27. 14:02
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Sziasztok!

Sikeresen megtörtént a szárny negatív terhelési próbája is. Ha minden igaz a mai nap folyamán felszereljük a szárnyakat a törzsre és első alkalommal fogjuk mi magunk is látni a gépet teljesen egészében, készen. Ha megtörtént tudni fogjátok.
Avatar
V.4_TOmCSI
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2013.06.27. 14:02
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Sikeresen felkerültek a szárnyak a helyükre.......................... Nagyon élménydús volt jó értelemben. Képeket hamarosan feltöltök. Honap kerülnek helyükre a sok sok apróság,kis N dúcok, takaróelemek stb stb.
Avatar
VO101_MMaister
Hozzászólások: 1245
Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03

V.4_TOmCSI írta:Sikeresen felkerültek a szárnyak a helyükre.......................... Nagyon élménydús volt jó értelemben. Képeket hamarosan feltöltök. Honap kerülnek helyükre a sok sok apróság,kis N dúcok, takaróelemek stb stb.
Gratulálok! Nagyon várom a képeket:)
1/3_vszd_Tazar
Hozzászólások: 230
Csatlakozott: 2013.02.12. 00:58

Gratula!

Hajrá! Gyönyörű lesz!
Avatar
V.4_TOmCSI
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2013.06.27. 14:02
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Sziasztok! ezek tegnapi képek. A futómű lengéscsillapítója még nincs teljesen feltöltve az előírt nyomásra( nitorgén+olaj) ezért jobban meg van még ülve mint ahogy majd lennie kell.
Csatolmányok
IMG_20180327_182221.jpg
IMG_20180327_182204.jpg
IMG_20180327_182643.jpg
Avatar
VO101_MMaister
Hozzászólások: 1245
Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03

V.4_TOmCSI írta:Sziasztok! ezek tegnapi képek. A futómű lengéscsillapítója még nincs teljesen feltöltve az előírt nyomásra( nitorgén+olaj) ezért jobban meg van még ülve mint ahogy majd lennie kell.
Csoda szép lett! Gratula az egész csapatnak a kitartáshoz!
Sakkay
Hozzászólások: 153
Csatlakozott: 2013.04.21. 17:43

Azért hihetetlen dolog ez, hogy a semmiből egyszer csak ott áll egy igazi gép! Nagyon gratulálok a csapatnak, nem semmi!
Válasz küldése