Még egy versenyző:
http://prohardver.hu/hir/castar_hologra ... alosa.html
Oculus Rift
Moderátorok: VO101_Sheriff, VO101_Tom
- VO101_NateDog
- Hozzászólások: 2244
- Csatlakozott: 2007.10.24. 18:12
- Tartózkodási hely: Dorog
- Kapcsolat:
- VO101_Sheriff
- Hozzászólások: 1218
- Csatlakozott: 2007.10.23. 22:06
A barátok jönnek mennek, az ellenségek meg csak gyűlnek...
- VO101_NateDog
- Hozzászólások: 2244
- Csatlakozott: 2007.10.24. 18:12
- Tartózkodási hely: Dorog
- Kapcsolat:
Egy újabb, prohardver:VO101_Sheriff írta:Egy kis leírás Oculus Riftről by Index:
http://index.hu/tech/2013/10/24/gyonyor ... matrixban/
http://prohardver.hu/hir/nem_egyszeru_v ... itasa.html
Szerintük iszonyú erős vas kell hozzá.
- VO101_NateDog
- Hozzászólások: 2244
- Csatlakozott: 2007.10.24. 18:12
- Tartózkodási hely: Dorog
- Kapcsolat:
- VO101_MMaister
- Hozzászólások: 1245
- Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
6DOF-ot fogja tudni a végleges?

- Dumbo
- Hozzászólások: 121
- Csatlakozott: 2012.11.20. 19:24
Hát, ha jól értettem, akkor megtoldják egy külső kamerával, érzékelővel. Onnatól kezdve Trackirként is műkszik, ami ugye már rég tudja a 6DoF-t. Ügyes, és olcsóbb is mint girométerekkel vacakolni. Ez sokkal gyorsabban meg is van, nem kell fejlesztésbe annyi lóvét beleölni.
- VO101_MMaister
- Hozzászólások: 1245
- Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03
Mar ez a DK2 is tudja!VO101_Tom írta:6DOF-ot fogja tudni a végleges?
- VO101_NateDog
- Hozzászólások: 2244
- Csatlakozott: 2007.10.24. 18:12
- Tartózkodási hely: Dorog
- Kapcsolat:
A Facebook megveszi az Oculus-t:
http://gamepod.hu/hir/a_facebook_megves ... lus-t.html
http://gamepod.hu/hir/a_facebook_megves ... lus-t.html
-
- Site Admin
- Hozzászólások: 4150
- Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42
Légiharc közben felugró üzenet: "Új ismerős kérésed érkezett."VO101_NateDog írta:A Facebook megveszi az Oculus-t

"In thrust we trust!"


- VO101_MMaister
- Hozzászólások: 1245
- Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03
Hoppacska. Itt van nalam egy DK2 kolcsonbe a hetvegere. Este teszt DCS-el:)
- VO101_NateDog
- Hozzászólások: 2244
- Csatlakozott: 2007.10.24. 18:12
- Tartózkodási hely: Dorog
- Kapcsolat:
Beszámolót kérünk majd!!!VO101_MMaister írta:Hoppacska. Itt van nalam egy DK2 kolcsonbe a hetvegere. Este teszt DCS-el:)
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Gyere fel TS-re este 


- VO101_MMaister
- Hozzászólások: 1245
- Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03
Bakker egy rohadt HDMI aljzat szurt ki velem. Az oculusnak sima HDMI kimenete van. A VGA-mnak meg mini bemenete:P Persze DVI-HDMI atalakitom sincs itthon.
Holnapig nincs proba.
Holnapig nincs proba.
- VO101_MMaister
- Hozzászólások: 1245
- Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03
Ma mar nagy kuzdelem aran vegul sikerult beroffentenem es tesztelni DCS-el.
Eleg vegyes az elmeny. Holnap meg probalgatom aztan leirom mit tapasztaltam.
Eleg vegyes az elmeny. Holnap meg probalgatom aztan leirom mit tapasztaltam.
- VO101_MMaister
- Hozzászólások: 1245
- Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03
Szoval a tapasztalatok.
Beroffenteni nem volt kis macera. Persze ez okes egy ilyen fejlesztesi peldanynal, de minden jatek inditas nagyon korulmenyes.
Miutan vegre sikerult elinditani eloszor egy free flight kuldit probaltam ki. Iszonyatosan szaggatott, es ez egy VR sisaknal nagyon zavaro, hiszen a teljes latotered "szaggat". Le kellett erosen butitanom a beallitasokat, hogy hozza az elvart 75FPS-t.
Ezutan mar ezzel nem volt gond. A DK1-hez kepest a legszembetunobb fejlodes a fejmozgas kovetesenek sebessege es a 6 DOF lehetoseg volt. Az elobbi nagyban csokkenti az emelygest, az utobbi pedig lehetove teszi, hogy tenyleg szabadon mozogjunk a fulkeben. Mindezt a beepitett gyros pozicionalo melle egy kameras - IR fejmozgas koveto teszi lehetove (mintha egy hozzaadott trackIR lenne).
A felbontas mar 1080p, de ez meg mindig nagyon keves erre a latoterre kifeszitve. A nagyobb muszerek kb. olvashatok, a kisebbek egyaltalan nem. Celpontokat kiszurni a levegoben vagy a foldon csak egesz kozelrol lehet.
A reszletek elvesznek, elmosodottak, a pixelek pedig meg mindig kivehetok, ez valoszinuleg csak 4K felbontas korul lesz megfelelo.
Maga a valosagerzet tovabbra is szuper jo. Tenyleg a fulkeben erzed magad, a fejed szinte hozzaar a Revi-hez, a muszerek es a kezeloszervek teljesen kezzel foghatonak erzodnek. Ha oldalra nezel a szarnynak erezni a nagy feluletet, ahogy kinyulik a geptorzsbol. Alacsonyrepulesnel a sebessegerzet nagyon valos. Suhannak a tereptargyak es kozben pontosan erzed, hogy a szarnyveghez kepest milyen tavol vannak.
A levegoben ha kozelkerulsz az ellenfel gepehez erzed annak mereteit es a tavolsagat a terben.
Le- es felszallasoknal nem okoz problemat. A foldon allva jol erezni milyen oriasi a Dora orra, ahogy kitakarja a latoteredet.
De milyen legiharcban?
Hasznalhatosagban madarkodasra kivallo, de legiharcban szerintem eselyed sem lesz egy pl. trackIR-t hasznalo ellenfel ellen. Hogy miert?
A fejmozgas kovetese 1:1. Tehat ha hatra akarsz nezni, akkor tenyleg hatra kell fordulnod. Ha magad fole, akkor bizony ki kell csavarnod a nyakadat hatrafele. Mindezt csak neheziti, hogy a latotered nem teljes. A DK2 kb 120fokos latoszoget biztosit. Kb. mint egy buvarszemuvegben. Tehat a valosagnal meg jobban kell csavarnod a fejed, amit a rajta levo szemuveg, fejhallgato + kabelek csak nehezitenek.
Raadasul mikozben hatrafele vagy kicsavarodva manoverezned kell, kezelni a botot es a pedalt ami nem konnyu.
Ami egy par fokos fejmozditas TrackIR-el, vagy egy gombnyomas a HAT switch-en, az itt egy faraszto es idoigenyes tornagyakorlat. Legiharc kozben sokkal kevesbe tudod kovetni a helyzetedet, es baromira el is faradsz par perc alatt. Persze mondhatjuk, hogy ez a valosaghu, de a fentiek mellett akkor is oriasi handycap. En a gyakorlatban csak Oculus Only szervereken tudom elkepzelni a hasznalatat.
Rosszullet nalam a forgolodastol meg mindig fellepett, de kozel sem annyira durvan mint a DK1-el. Szerintem ez mar megszokhato.
Ja, es baromi butan nez ki vele az ember jatek kozben:D
Egyelore ennyi. Holnap visszaadom a kollegamnak, de lehet meg kolcsonkerem tole tovabbi tesztelesre.
Beroffenteni nem volt kis macera. Persze ez okes egy ilyen fejlesztesi peldanynal, de minden jatek inditas nagyon korulmenyes.
Miutan vegre sikerult elinditani eloszor egy free flight kuldit probaltam ki. Iszonyatosan szaggatott, es ez egy VR sisaknal nagyon zavaro, hiszen a teljes latotered "szaggat". Le kellett erosen butitanom a beallitasokat, hogy hozza az elvart 75FPS-t.
Ezutan mar ezzel nem volt gond. A DK1-hez kepest a legszembetunobb fejlodes a fejmozgas kovetesenek sebessege es a 6 DOF lehetoseg volt. Az elobbi nagyban csokkenti az emelygest, az utobbi pedig lehetove teszi, hogy tenyleg szabadon mozogjunk a fulkeben. Mindezt a beepitett gyros pozicionalo melle egy kameras - IR fejmozgas koveto teszi lehetove (mintha egy hozzaadott trackIR lenne).
A felbontas mar 1080p, de ez meg mindig nagyon keves erre a latoterre kifeszitve. A nagyobb muszerek kb. olvashatok, a kisebbek egyaltalan nem. Celpontokat kiszurni a levegoben vagy a foldon csak egesz kozelrol lehet.
A reszletek elvesznek, elmosodottak, a pixelek pedig meg mindig kivehetok, ez valoszinuleg csak 4K felbontas korul lesz megfelelo.
Maga a valosagerzet tovabbra is szuper jo. Tenyleg a fulkeben erzed magad, a fejed szinte hozzaar a Revi-hez, a muszerek es a kezeloszervek teljesen kezzel foghatonak erzodnek. Ha oldalra nezel a szarnynak erezni a nagy feluletet, ahogy kinyulik a geptorzsbol. Alacsonyrepulesnel a sebessegerzet nagyon valos. Suhannak a tereptargyak es kozben pontosan erzed, hogy a szarnyveghez kepest milyen tavol vannak.
A levegoben ha kozelkerulsz az ellenfel gepehez erzed annak mereteit es a tavolsagat a terben.
Le- es felszallasoknal nem okoz problemat. A foldon allva jol erezni milyen oriasi a Dora orra, ahogy kitakarja a latoteredet.
De milyen legiharcban?
Hasznalhatosagban madarkodasra kivallo, de legiharcban szerintem eselyed sem lesz egy pl. trackIR-t hasznalo ellenfel ellen. Hogy miert?
A fejmozgas kovetese 1:1. Tehat ha hatra akarsz nezni, akkor tenyleg hatra kell fordulnod. Ha magad fole, akkor bizony ki kell csavarnod a nyakadat hatrafele. Mindezt csak neheziti, hogy a latotered nem teljes. A DK2 kb 120fokos latoszoget biztosit. Kb. mint egy buvarszemuvegben. Tehat a valosagnal meg jobban kell csavarnod a fejed, amit a rajta levo szemuveg, fejhallgato + kabelek csak nehezitenek.
Raadasul mikozben hatrafele vagy kicsavarodva manoverezned kell, kezelni a botot es a pedalt ami nem konnyu.
Ami egy par fokos fejmozditas TrackIR-el, vagy egy gombnyomas a HAT switch-en, az itt egy faraszto es idoigenyes tornagyakorlat. Legiharc kozben sokkal kevesbe tudod kovetni a helyzetedet, es baromira el is faradsz par perc alatt. Persze mondhatjuk, hogy ez a valosaghu, de a fentiek mellett akkor is oriasi handycap. En a gyakorlatban csak Oculus Only szervereken tudom elkepzelni a hasznalatat.
Rosszullet nalam a forgolodastol meg mindig fellepett, de kozel sem annyira durvan mint a DK1-el. Szerintem ez mar megszokhato.
Ja, es baromi butan nez ki vele az ember jatek kozben:D
Egyelore ennyi. Holnap visszaadom a kollegamnak, de lehet meg kolcsonkerem tole tovabbi tesztelesre.
- VO101_NateDog
- Hozzászólások: 2244
- Csatlakozott: 2007.10.24. 18:12
- Tartózkodási hely: Dorog
- Kapcsolat:
Súlyra milyen? Kényelmes, nem nyom egy idő után? Ha 4k-s felbontást vizionálsz, az sajnos iszonyat drága hardver hátteret jelent. Nem tudom ez optimalizálással ez mennyire megoldható, de a pc-s játékipar mindig izomból old meg minden ilyesmit... (magyarul vegyél új vgat...)
- VO101_MMaister
- Hozzászólások: 1245
- Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03
VO101_NateDog írta:Súlyra milyen? Kényelmes, nem nyom egy idő után? Ha 4k-s felbontást vizionálsz, az sajnos iszonyat drága hardver hátteret jelent. Nem tudom ez optimalizálással ez mennyire megoldható, de a pc-s játékipar mindig izomból old meg minden ilyesmit... (magyarul vegyél új vgat...)
A sulya nem zavaro. Inkabb a kabel, ami mindig utban van mikor hatra kell fordulni. De nyilvan szokni kell.
Az elso piacra dobott Oculus biztos nem lesz meg 4K. Az 1440p realisabb.
Persze az ala is komoly vas kell, mert az FPS nem eshet 75FPS ala, kulomben erzed a szaggatast. A ket betekintesi szog renderelese es a kep torzitasa is eroforrasigenyes.
Viszont par ev mulva szerintem fejlodik annyit a PC-s hardware hatter, es az oculus sajat hardware-driver csomagja, hogy a 4K sem lesz problema. Addig meg lehet nyakra gyurni:)