Oculus Rift

Kép

Moderátorok: VO101_Sheriff, VO101_Tom

Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

MMaister, próbáltad a pixel density-t felhúzni? olyan 1.6 környékére? Az elvileg kéne segítsen a gyengébb képminőségen.

Nagyon játszok a gondolattal, mindenki azt mondja ,hogy nincs visszaút, annyit dob az immerzión, csak hát pl távoli gépeket esélytelen kiszúrni.

Ha várok 1-2 évet biztos jön egy jobb, de arra meg a 1070 lesz kevés :mrgreen:
Avatar
VO101_NateDog
Hozzászólások: 2243
Csatlakozott: 2007.10.24. 18:12
Tartózkodási hely: Dorog
Kapcsolat:

hq_Reflected írta:MMaister, próbáltad a pixel density-t felhúzni? olyan 1.6 környékére? Az elvileg kéne segítsen a gyengébb képminőségen.

Nagyon játszok a gondolattal, mindenki azt mondja ,hogy nincs visszaút, annyit dob az immerzión, csak hát pl távoli gépeket esélytelen kiszúrni.

Ha várok 1-2 évet biztos jön egy jobb, de arra meg a 1070 lesz kevés :mrgreen:
Próbáltad már a steam vr-t is? Én mindkettőt, a steames szerintem jobb, de mindkettő még nagyon kiforratlan és drága. 2 év múlva sokkal olcsóbb lesz.
Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

Nem próbáltam még sajnos semmilyet. Nagyon jó dolog lehet, de ezek szerint érdemes várni vele pár évet.
Avatar
VO101_MMaister
Hozzászólások: 1245
Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03

hq_Reflected írta:MMaister, próbáltad a pixel density-t felhúzni? olyan 1.6 környékére? Az elvileg kéne segítsen a gyengébb képminőségen.

Nagyon játszok a gondolattal, mindenki azt mondja ,hogy nincs visszaút, annyit dob az immerzión, csak hát pl távoli gépeket esélytelen kiszúrni.

Ha várok 1-2 évet biztos jön egy jobb, de arra meg a 1070 lesz kevés :mrgreen:
Ha felhuzod a pixel density-t, akkor a kabin es a muszerek sokkal szebbek lesznek, de pl a tavoli gepeket jobban mossa es ezert meg nehezebb eszrevenni oket. Persze brutalis hw is kell, ha a pd-t akarod feltornazni. Nekem egy 1070-em van egy regi i7 2600k-val (4,5Ghz), de orulok, ha 1.0 pd-n elketyeg a beta.
Ennek ellenere tenyleg elkepeszto elmeny. Beszippant es nem ereszt tobbe:) Nem lehet osszehasonlitani a monitoros jatekelmennyel.
Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

Szóval ha megvárom míg kijön egy jobb VR szemüveg, arra meg nem lesz elég a gép amit most vettem egy vagyonért... (1070 + Ryzen 1600 X). Borzasztó ez a hobbi :mrgreen: A jelenlegi riftre nem érdemes beruházni semmiképp?
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5388
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

A jelenlegi Rift nagyon jó minden játékhoz, ahol nem kell kis területre, nagy felbontással figyelni. Repülőgép HUD vagy Revi pl ilyen. Azonosítás pl ilyen. Itt mindig hátrányban leszel azokkal szemben akiknek monitorjuk (pláne Ultra HD 4K monitorjuk) van.
Viszont ha elkezdődik a fogócska, ott a Riftes van előnyben, távolságot, helyzetet sokkal jobban lehet ezzel felmérni, nem is beszélve a föld közeli repülésről, ahol elképesztő élmény a 3D hatás.

Azt szokták mondani, ha nem kell gyűjtened rá, akkor vegyél egyet. Ha viszont "sokat" adsz ki érte, akkor lehet, hogy később bánni fogod.
Kép
Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

Sajnos b) :(
Avatar
VO101_MMaister
Hozzászólások: 1245
Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03

hq_Reflected írta:Szóval ha megvárom míg kijön egy jobb VR szemüveg, arra meg nem lesz elég a gép amit most vettem egy vagyonért... (1070 + Ryzen 1600 X). Borzasztó ez a hobbi :mrgreen: A jelenlegi riftre nem érdemes beruházni semmiképp?
Termeszetesen erdemes beruhazni ra, ha figyelembe veve az elonyoket es a hatranyokat ugy dontesz, hogy szeretnel egyet. Kompetitiv, online repulesre es modern avionikahoz en nem ajanlanam, legcsavaros orom repkedeshez, offline kivalo.
Alapbol - ahogy Tom is irja - ha nem faj az ara (most megint olcsobb lett),akkor vegyel egyet, megbanni nem fogod. Ha nem ez a helyzet, akkor inkabb eloszor probald ki. Otthon is mar eleg sokan toljak a DCS-t Oculus-al, biztos meg lehet beszelni egy tesztkort. Johetsz hozzam is, ha Stavanger-Bergen kornyeken jarsz :)

Ami a jovot illeti a kovetkezo VR szemuvegekben talan benne lesz mar a FR (foveated rendering), ami nagyon komolyan csokkentheti a hardware igenyt. Viszont parhozamosan a felbontas is no. A pimax hamarosan erkezo uj szemuvege mar 8K lesz (ok valojaban "csak" 6K), 200 fokos latoszoggel, opcionalis fr-el. Nem tudom mennyibe fog kerulni, de talan erdemes kivarni a tapasztalatokat vele.

Tom, a dogfight bajnoksagban tolta valaki VR-el?
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5388
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Igen, többek között a győztes, Szőnyegi Lajos és Hájas Gábor is. A többieket nem tudom.
Lajos mondta, hogy közelítésnél sokkal később látott meg ahhoz képest amikor én jeleztem, hogy látom őt.
Kép
Avatar
VO101_MMaister
Hozzászólások: 1245
Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03

VO101_Tom írta:Igen, többek között a győztes, Szőnyegi Lajos és Hájas Gábor is. A többieket nem tudom.
Lajos mondta, hogy közelítésnél sokkal később látott meg ahhoz képest amikor én jeleztem, hogy látom őt.
Pedig itt pontosan tudta, hogy hol fogsz feltunni.
De emelem a kalapom elottuk, mert hatalmas melo ezzel dogfightolni es szemmel tartani az ellenfelet. Ugye a a latoszog csak 110fok, viszont 1:1 a fejmozgas kovetes. Az ember nyaka kicsavarodik, a hatrafele es felfele tekintestol. Sokan forgo irodaszekkel jatszanak, es az egesz szekkel fordulnak :)
Avatar
VO101_Mate
Hozzászólások: 1383
Csatlakozott: 2007.11.03. 12:56

VO101_MMaister írta: Az ember nyaka kicsavarodik, a hatrafele es felfele tekintestol.
A valóságban mèg erre ráhúzod a 7-8-9 g-t. Fincsi :)
Avatar
VO101_MMaister
Hozzászólások: 1245
Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03

VO101_Mate írta:
VO101_MMaister írta: Az ember nyaka kicsavarodik, a hatrafele es felfele tekintestol.
A valóságban mèg erre ráhúzod a 7-8-9 g-t. Fincsi :)
Kérd meg a műszakiakat, hogy dobjanak be egy TrackIR-t a kabinba:)

Az Oculus látószöge csak 110fok, míg az emberi látómező kb. 210, tehát egy hátrafordulásnál ez plusz 50 fok hátracsavarodást jelent. Olyan, mintha egy búvárszemüvegben repülnél.
Avatar
VO101_Mate
Hozzászólások: 1383
Csatlakozott: 2007.11.03. 12:56

Jah, akkor tènyleg èrdemes vàrni mèg, hogy fejlődjön a cucc.
Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

Erről a látószög korlátozásról nem is hallottam. Na akkor várok még pár évet, és addig ki se próbálom, ne fájjon a szívem :D
1/3_vszd_Tazar
Hozzászólások: 230
Csatlakozott: 2013.02.12. 00:58

VO101_MMaister írta:A pimax hamarosan erkezo uj szemuvege mar 8K lesz (ok valojaban "csak" 6K), 200 fokos latoszoggel, opcionalis fr-el. Nem tudom mennyibe fog kerulni, de talan erdemes kivarni a tapasztalatokat vele.
Melyik ez a primax? Én még csak a Star VR-ról tudok, aminek széles (210X130 fokos) a látómezeje. De azok még csak nagykereknek árulnak, azaz játéktermeknek, mezei fogyasztóknak nem.

A széles 200, 210 fokos látómező óriási előny lesz online. Nem beszélve arról, hogy ez a "valós" látómező.
Avatar
VO101_MMaister
Hozzászólások: 1245
Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03

1/3_vszd_Tazar írta: Melyik ez a primax? Én még csak a Star VR-ról tudok, aminek széles (210X130 fokos) a látómezeje. De azok még csak nagykereknek árulnak, azaz játéktermeknek, mezei fogyasztóknak nem.

A széles 200, 210 fokos látómező óriási előny lesz online. Nem beszélve arról, hogy ez a "valós" látómező.
Mar elo is lehet rendelni Kickstarter-en.
https://www.kickstarter.com/projects/pi ... vr-headset
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5388
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Erről már olvastam, nekem vannak kétségeim, hogy ennyire a 8K-ra vannak rápörögve, miközben a kijelző annak csak a fele, az egy szemre jutó felbontás meg még annak is csak a fele. Nem szimpi amikor marketingesek bekamuznak mindent, amivel bele lehet kerülni a hírekbe, közben egyetlen működő példányuk sincs még...
Kép
Avatar
VO101_MMaister
Hozzászólások: 1245
Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03

VO101_Tom írta:Erről már olvastam, nekem vannak kétségeim, hogy ennyire a 8K-ra vannak rápörögve, miközben a kijelző annak csak a fele, az egy szemre jutó felbontás meg még annak is csak a fele. Nem szimpi amikor marketingesek bekamuznak mindent, amivel bele lehet kerülni a hírekbe, közben egyetlen működő példányuk sincs még...
Hat ez igy nem teljesen igaz. 2db 4K kijelzo van benne, tehat szemenkent 4K, igaz ez valojaban tenyleg nem 8K, ezert irtam en is, hogy valojaban csak 6K (nevezzuk igy a 7680x2160 felbontast)

A Pimax nem egy uj ceg, eddig is gyartott VR szemuveget.
A "8K" prototipus pedig letezik, sot rengetegen mar teszteltek is. Ha atnezed a linkelt Kickstart oldalt, akkor talalsz egy csomo infot, videot.

Ezzel nem azt akarom mondani, hogy ez egy tuti cucc lesz. Nincs az a vas, ami ezen a felbontason, foveated rendering nelkul megbirkozna egy komolyabb jatekkal. Nem beszelve a pimax korabbi VR szemuvegeinek minosegi hianyossagairol. De meglatjuk mi lesz belole. Az mindenesetre pozitiv, hogy motivalja a nagyokat a fejlesztesre.
1/3_vszd_Tazar
Hozzászólások: 230
Csatlakozott: 2013.02.12. 00:58

Mi ez a "foveated rendering"? Én csak az eye tracking-ról olvastam még a StarVR kapcsán. Állítólag ez is csökkentené a hardwerigényt, mert csak ott lenne éles a kép, ahova a szem néz. (Ez valahogy a valóságban is így van.)

Érdekes ez a Pimax projekt is, valaki előbb-utóbb előáll egy működő 200+ látószöges VR megjelenítővel. Addig szerintem a 3 monitoros megoldás optimálisabb flight simhez, mint a 100-as FOV-os VR. Különösen online harcászkodáshoz.

StarVR-t egyébként folyamatosan figyelem, írtam is nekik többször, de eddig csesztek válaszolni. Most már legalább árulják a cuccot, igaz, hogy csak játéktermeknek. Meg a filmekre pörögtek rá, szerintem az kockázatos piac, a 3D sem jött úgy be, mint ahogy várták. Nyilván az lenne a nagy üzlet, de ahhoz a filmkészítést is újra kellene gondolni az alapoktól. Szóval remélem előbb-utóbb ráfanyalodnak a gamerekre, különös tekintettek a repülőgép-szimulátorok közönségére.
Avatar
VO101_MMaister
Hozzászólások: 1245
Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03

1/3_vszd_Tazar írta:Mi ez a "foveated rendering"? Én csak az eye tracking-ról olvastam még a StarVR kapcsán. Állítólag ez is csökkentené a hardwerigényt, mert csak ott lenne éles a kép, ahova a szem néz. (Ez valahogy a valóságban is így van.)

Érdekes ez a Pimax projekt is, valaki előbb-utóbb előáll egy működő 200+ látószöges VR megjelenítővel. Addig szerintem a 3 monitoros megoldás optimálisabb flight simhez, mint a 100-as FOV-os VR. Különösen online harcászkodáshoz.

StarVR-t egyébként folyamatosan figyelem, írtam is nekik többször, de eddig csesztek válaszolni. Most már legalább árulják a cuccot, igaz, hogy csak játéktermeknek. Meg a filmekre pörögtek rá, szerintem az kockázatos piac, a 3D sem jött úgy be, mint ahogy várták. Nyilván az lenne a nagy üzlet, de ahhoz a filmkészítést is újra kellene gondolni az alapoktól. Szóval remélem előbb-utóbb ráfanyalodnak a gamerekre, különös tekintettek a repülőgép-szimulátorok közönségére.
A foveated rendering pontosan az amirol te is irsz. Folyamatosan scanneli a szemet es ott renderel reszletesen, ahova eppen fokuszal.

A StarVR-t figyeltem en is, de ok ahogy irod a professzionalis alkalmazasokra mentek ra. Meglatjuk mi lesz a Pimax-bol. Elvileg tudja a 200fokot es a magas felbontast. Kerdes a minoseg es hogy milyen hw tudja kihajtani pl DCS alatt. De az mar onmagaban szuper, hogy nem hagyjak az Oculus-t os a HTC-t ulni a baberokon.

A 3 monitoros felallast nem probaltam meg, de sokan igy nyomjak, biztos szuper.
Válasz küldése