Oculus Rift

Kép

Moderátorok: VO101_Sheriff, VO101_Tom

Avatar
VO101_Mate
Hozzászólások: 1383
Csatlakozott: 2007.11.03. 12:56

VO101_MMaister írta: A fejmozgas kovetese 1:1. Tehat ha hatra akarsz nezni, akkor tenyleg hatra kell fordulnod. Ha magad fole, akkor bizony ki kell csavarnod a nyakadat hatrafele. Mindezt csak neheziti, hogy a latotered nem teljes. A DK2 kb 120fokos latoszoget biztosit. Kb. mint egy buvarszemuvegben. Tehat a valosagnal meg jobban kell csavarnod a fejed, amit a rajta levo szemuveg, fejhallgato + kabelek csak nehezitenek.
Raadasul mikozben hatrafele vagy kicsavarodva manoverezned kell, kezelni a botot es a pedalt ami nem konnyu.
Ami egy par fokos fejmozditas TrackIR-el, vagy egy gombnyomas a HAT switch-en, az itt egy faraszto es idoigenyes tornagyakorlat. Legiharc kozben sokkal kevesbe tudod kovetni a helyzetedet, es baromira el is faradsz par perc alatt. Persze mondhatjuk, hogy ez a valosaghu, de a fentiek mellett akkor is oriasi handycap.
És itt még nem ér +7G :)
Avatar
VO101_MMaister
Hozzászólások: 1245
Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03

VO101_Mate írta:
És itt még nem ér +7G :)

Ugyan, az mar csak aprosag:)
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5388
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Engem is ez az atomstabil 75 fps meg a 4K aggaszt, az nagyon brutál hardware-t jelent. Gondolom, hogy a facebook nem a szimulátorosok miatt vette meg az ocolust, kíváncsi vagyok, hogy mennyire tartja fontosnak azt a felbontást, mert jelenleg ez qrva drága mulatság - akár a PC-t akár a kijelzőt nézzük -, viszont ebből tömegterméket akarnak csinálni.
Kép
Avatar
VO101_MMaister
Hozzászólások: 1245
Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03

VO101_Tom írta:Engem is ez az atomstabil 75 fps meg a 4K aggaszt, az nagyon brutál hardware-t jelent. Gondolom, hogy a facebook nem a szimulátorosok miatt vette meg az ocolust, kíváncsi vagyok, hogy mennyire tartja fontosnak azt a felbontást, mert jelenleg ez qrva drága mulatság - akár a PC-t akár a kijelzőt nézzük -, viszont ebből tömegterméket akarnak csinálni.
Az hogy az fb miert vette meg az Oculust csak megtippelni lehet, de legvaloszinubb, hogy szimpla befektetesnek. Nyilvan lesz valami termekcsatolas egy ponton, de nem hinnem, hogy ez a vezerfonal. Az fb mar tul van a csucson, a tulajdonosoknak a penzt uj, felfuto cegekbe kell befektetni.


Ami a 4K-t illeti szerintem csak ido kerdese. A full HD-s monitorok es jatekok par eve meg elerhetetlennek tuntek, mara meg ez az alap. A 4K-s kijelzok ara folyamatosan esik, par ev es a HD kijelzok el fognak tunni a polcokrol. Ezzel egyutt a hardware piac is felno a feladathoz. Ez nem holnap lesz, de az oculus sem holnap fog megjelenni 4K-s kijelzovel. Addig is a kisebb felbontasu riftekkel is lehet jatszani, igy is elmeny lesz. A 4k-s oculus pedig nem csak a szimulatorokhoz kell majd, hanem barmilyen minosegi jatekhoz. Az fps jatekosok is igenylik a magas reszletgazdagsagot, es nem a keppontokat akarjak szamolgatni.
Avatar
VO101_RatBaG
Hozzászólások: 607
Csatlakozott: 2007.10.24. 15:37

egy kis ökörködés wártündérben...

Avatar
VO101_MMaister
Hozzászólások: 1245
Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03

Fenyes 2015-øt latok:)
DCS 1944 gepek + EDGE + Oculus, mar csak idøt kell valahonnan szerezni:)
Avatar
VO101_NateDog
Hozzászólások: 2243
Csatlakozott: 2007.10.24. 18:12
Tartózkodási hely: Dorog
Kapcsolat:

VO101_MMaister írta:Fenyes 2015-øt latok:)
DCS 1944 gepek + EDGE + Oculus, mar csak idøt kell valahonnan szerezni:)
Hátaz az sajnos egyre kevesebb van... :roll:
Avatar
VO101_NateDog
Hozzászólások: 2243
Csatlakozott: 2007.10.24. 18:12
Tartózkodási hely: Dorog
Kapcsolat:

Hír a 3. verzióról, integrált fülessel együtt jön.
http://www.origo.hu/techbazis/20140921- ... sakja.html
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5388
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Hmm...

Force Feedback VR kesztyű, amivel érezni lehet a virtuális objektumok formáit... ez milyen jól jönne az ocolushoz :)

http://www.bit-tech.net/news/hardware/2 ... dexmo-f2/1
Kép
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5388
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Ez elég komoly lesz :)


Most anyázhatnak abban a szimulátorban, amiben nincs klikkelős kabin :D
Ezzel a Leap Motionnal már szemeztem egy ideje, de az első változat rakat kaki volt ami a pontosságot és a sebességet illette, a v2 állítólag villámgyors és nagyon precíz. A hatótávolsága még nem elég egy kabin méreteinek lefedéséhez, de a technológia meggyőzően működik, és ha a hatótávolságot megbízhatóan meg tudnák növelni, akkor remek kiegészítő lehetne ocolushoz.
Kép
Avatar
VO101_MMaister
Hozzászólások: 1245
Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03

A nagy nyari akciozas kereteben beneveztem egy Riftre. Hasznal mar valaki ilyet tolunk?
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5388
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Nem, de DCS Hunaf csoportban többen is. Te is tag vagy ott, kérdezz nyugodtan.
Kép
VO101_Kurfurst
Hozzászólások: 331
Csatlakozott: 2007.10.24. 14:40

VO101_MMaister írta:A nagy nyari akciozas kereteben beneveztem egy Riftre. Hasznal mar valaki ilyet tolunk?
Volt ma alkalmam röviden kipróbálni egy havernál (DCS, War Thunder, különböző egyéb VR játékok), hát, döbbenet. Iszonyat mennyit ad hozzá az élményhez. SU 25-ben ökörködve konkrétan ugy éreztem magam, mintha repülőnapon lennék a kabinban.

Minden nagyon pontosan megy, a hozzá adott kézre csatolható kontroller is nagyon pontos. szépen megy, az integrált fülhallgató gagyi egy kicsit.

Ellenben ez a felbontás szerintem simezéshez még mindig messze nagyon kevés. Egyszerűen nem lehet kivenni a távolból semmit.
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5388
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Igen, akiknek Ocolusuk van, ezt mondják a legnagyobb problémának, a felbontást. Én is kipróbáltam (DK-2-est), szerintem is qrvajó a feeling és qrvaszar a felbontás még...
Kép
Avatar
VO101_NateDog
Hozzászólások: 2243
Csatlakozott: 2007.10.24. 18:12
Tartózkodási hely: Dorog
Kapcsolat:

Vr játékteremben próbáltam ki az rift mellet a HTC Vive-ot is. A HTC megoldása valahogy jobb kiforrottabb cuccnak tűnt nekem, plusz nem kényszerítik rád a fülest. A felbontás szerintem is kevés, mindkét cég termékénél.
Avatar
VO101_MMaister
Hozzászólások: 1245
Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03

VO101_Kurfurst írta:
VO101_MMaister írta:A nagy nyari akciozas kereteben beneveztem egy Riftre. Hasznal mar valaki ilyet tolunk?
Volt ma alkalmam röviden kipróbálni egy havernál (DCS, War Thunder, különböző egyéb VR játékok), hát, döbbenet. Iszonyat mennyit ad hozzá az élményhez. SU 25-ben ökörködve konkrétan ugy éreztem magam, mintha repülőnapon lennék a kabinban.

Minden nagyon pontosan megy, a hozzá adott kézre csatolható kontroller is nagyon pontos. szépen megy, az integrált fülhallgató gagyi egy kicsit.

Ellenben ez a felbontás szerintem simezéshez még mindig messze nagyon kevés. Egyszerűen nem lehet kivenni a távolból semmit.

Pentek este jottunk haza es vegre tudtam tesztelni a Riftet DCS-el (massal nem probaltam)

1. Elkepesztoen immerziv, konkretan tenyleg a fulkeben erzem magam es tokeletesen visszaadja a 3D-s teret. Foldkozelben, pl leszallasoknal, vizualisan egy az egyben olyan erzes, mint amikor valodi gepben ulok, tokeletesen erezni a gep helyzetet a terben, a tavolsagot a talajhoz. A kabin es az objektumok merete is nagyon jol atjon. Raadasul mivel az itthoni fulkem elrendezese a messzeren alapszik, meg a virtualis kezem labam is pont ott van es ugy mozog mint a valodi:)

2. A fules bar szertintem jo minosegu de en nem hasznalom. Egy perc alatt leszerelheto es hasznalhato a jol bevalt regi fejlhallgato.

3. A felbontas arra mar eleg jo, hogy pl. a messzerben leolvasd a muszereket, de, tavoli celokat megtalalni ikon nelkul kb. eselytelen. A felbontas egy dolog, de a fresnel lencse is mossa a kepet foleg a periferian. A kontraszt es szinvisszaadas szinten nem a csucs. Osszessegeben bar teljesen elvezheto a kepminoseg altalanos repkedesre es ikonos meccsekre, de komolyabb ikon mentes online repulesre szerintem is keves. De ezt meg tesztelni fogom.

4. A fejmozgas kovetese tokeletesen preciz, viszont legteret figyelni es dogolni iszonyatosan melos az 1:1 mozgaskovetes miatt.

5. Engem elsore totalisan kiutott. Pentek este kb 1-1,5 orat jatszottam hirtelen felindulasbol, masnap pedig egesz nap emelyegtem, mintha durvan masnapos lettem volna:) Elkepesztoen fura erzes, mikor a virtualis vilagban pl. allora fekezed a gepet a foldon es erzed, hogy az egyensuly szerveid varjak a megallasbol fakado impulzust, de az nem jon. Ezek a -csak vizualisan erzekelt- gyorsulasok teljesen elinteztek az erzekeimet. Ma ujra beroffentettem, de csak 10 percet mertem tolni vele, es ugy latom fokozatosan kell majd hozzaszokni.

6. A mar 6 eves, de 4,5Ghz-en jaratott 2600k egy GTX1070-el teljesen jol kiszolgalja a riftet.

A visszassagok miatt most kicsit bajban vagyok. Adott egy technologia, ami olyan szinten kozelebb hozta a valosagot, hogy trackIR + monitorra visszaallni nem sok kedvem van. Viszont a kepminoseg (no meg egyelore a rosszullet) miatt nem versenykepes FR repkedesben.
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5388
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Megvolt a 90 fps atom stabilan? Azt olvastam, hogy a VR különösen érzékeny az fps akadásra, azonnal kikészíti a játékost akinek a fején van a sisak.
Én DK2-est próbálgattam, repkedtem vele egész délután de semmi bajom nem volt sem közben, sem utána. De azon a gépen akadás nélkül futott 75 Hz-en (DK2 nek még annyi kellett)
Kép
Avatar
VO101_MMaister
Hozzászólások: 1245
Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03

VO101_Tom írta:Megvolt a 90 fps atom stabilan? Azt olvastam, hogy a VR különösen érzékeny az fps akadásra, azonnal kikészíti a játékost akinek a fején van a sisak.
Én DK2-est próbálgattam, repkedtem vele egész délután de semmi bajom nem volt sem közben, sem utána. De azon a gépen akadás nélkül futott 75 Hz-en (DK2 nek még annyi kellett)
Nem mertem FPS-t de teljesen siman, akadasmentesen fut. Az az erdekes, hogy kozben en sem voltam rosszul, sot kozvetlenul utana sem, de masnap reggel ki voltam utve. Azert ramerek majd az fps-re.

Utanaolvasva ugy tunik, hogy teljesen valtozo ki mennyire toleralja, en ugy tunik kevesbe. A jo hir, hogy hozza lehet szokni.
Válasz küldése