Oldal: 22 / 22

Re: AWC bevetések

Elküldve: 2013.04.21. 21:13
Szerző: VO101_Tom
WAR IS OVER!
Az Angolok hivatalosan is kapituláltak!

Image

Részleteket majd később, ha meglesz a normális stat. Röviden. Ma is rengeteg gépet vesztettek (alig szállt le gépük, és ez a stat alapján kaptak ma 3(!) pontot légi győzelemre: stat, eszerint a mai volt a legsúlyosabb vereségük a légi harcokban is), és elvesztették az utolsó repterüket, Manstont is. Nem maradt pontjuk sem a gépek sem a reptér pótlására.

A győzelem pillanata :)
Image

Gruberék is megköszönték mindenkinek a részvételt, és gratuláltak az eddigi küldetésekhez.

Re: AWC bevetések

Elküldve: 2013.04.21. 21:58
Szerző: Savas
Minden eddigi résztvevőnek gratulálok, örülök, hogy részt vettem ezen a War-on.
Voltak nehezebb, és vidámabb pillanatok is, de a végeredmény magáért beszél.

S!

Re: AWC bevetések

Elküldve: 2013.04.21. 22:05
Szerző: VO101_Tom
Video a mai Heinkel bombázásról:


Re: AWC bevetések

Elküldve: 2013.04.21. 22:16
Szerző: VO101_Tom
Én is köszönöm mindenkinek, aki bevetést repült, akár csak néhányat, akár végig a hadjáratban. A Magyar csapat remekül teljesített, többször küldtek minket a nehezebb feladatokra, amit majdnem minden esetben sikerült teljesíteni, akkor is ha veszteségeket szenvedtünk (ma is teljesen tiszta útjuk volt már a 110-eseknek Manstonnál). Ha a kötelékek tartása nem is sikerült minden esetben, a repüléseket fegyelmezetten repültétek, ezt külön köszönöm, hogy ilyesmikkel soha nem kellett foglalkozni. Mindenki tudta és végezte a dolgát, remélem a következő warban is együtt repülünk.

Re: AWC bevetések

Elküldve: 2013.04.22. 06:33
Szerző: VO101_NateDog
Jó volt ez a War, jól egyre jobban működik együtt a csapat.
Ez az utolsó nekem nem úgy adta ki magát ahogy kellett volna (500 körül Vér Istvánka egy spit után tépte és leesett a szárny :ugeek: ) de egy nagyon jó war volt ez, igényesen kidolgozott küldetésekkel!

Re: AWC bevetések

Elküldve: 2013.04.22. 09:53
Szerző: VO101_Tom
Ja, egyébként a tegnapi küldiben a bombázásból hazatérő Ju88-asok futottak bele a Blenheimekbe, és üldözték őket (kvázi kötelékeztek velük) amíg a 109-eseket célra vezették 8-)

Re: AWC bevetések

Elküldve: 2013.04.22. 10:56
Szerző: Herr Laca
Gratulálok mindenkinek!!!!!

Re: AWC bevetések

Elküldve: 2013.04.22. 11:19
Szerző: VO101_Tom
Herr Laca írta:Gratulálok mindenkinek!!!!!
Köszönjük!

Re: AWC bevetések

Elküldve: 2013.04.22. 12:08
Szerző: VO101_Tom
Finnek is tettek fel videót a tegnapi napról




Re: AWC bevetések

Elküldve: 2013.04.23. 15:30
Szerző: VO101_Tom
Gruber a fórumba feltett kis statisztikát. A háború végi leltár:

Német oldalnak megmaradt:
1 x Airbase (Oye-Plage 2)
2 x Factories
325 points

9 x Bf 109 E1
8 x Bf 109 E3
7 x Bf 109 E4
5 x Bf 109 E4N
10 x Bf 110 C4
4 x Bf 110 C7
9 x Ju 87
5 x He 111/Ju 88

Az angoloknak megmaradt a két Factory, de nem marad repülőterük, és elvileg az utolsó bevetést is a minimumon, 40 géppel kezdték meg. Az utolsó hétvégén 7 Hurricane-t, 8 Spitfire-t és 13 Blenheimet vesztettek. Mindösszesen 2 Hurricane és 9 Spitfire élte túl a küldit.

Az egész hadjárat alatt az összesített német veszteség:
6 x Airbases (Boulogne, Oye-Plage 1, Arras, Tramcourt, St Omer, Marquise W.)
3 x Ships
149 repülőgép, ezek tételesen:

41 x Bf 109 E1
5 x Bf 109 E3
47 x Bf 109 E4
11 x Bf 109 E4N
0 x Bf 110 C4
19 x Bf 110 C7
1 x Ju 87
25 x He 111/Ju 88

Re: AWC bevetések

Elküldve: 2013.04.29. 00:23
Szerző: VO101_Tom
Csak kis érdekesség. Az angolok postolták a végelszámolásról szóló xls-üket a parancsnoki topikba. Megnéztem, átszámoltam, és amikor kérdeztem Schneidert, hogy hogyan lehet, hogy 1700 pontot költöttek el az első 8 küldetés után (a 9. értelemszerűen már nem volt benne), mikor a 8 küldetés után 800 pont, a 26 túlélt hajó után 650 pont jár nekik, schneider elmondta hogy szegények sajnos valószínűleg véletlen elszámolhatták magukat kb 100 ponttal...

De akárhogy számolom ez nekem nem 100-ra jön ki... :evil: De mégha 100 lenne, akkor is rohadjanakmeg :/ A lényeg, hogy minimum egy, de lehet, hogy két küldivel ezelőtt elfogyott már a pénzük :/

Re: AWC bevetések

Elküldve: 2013.04.29. 08:16
Szerző: Herr Laca
Na de most komolyan. Mit vártál?

Re: AWC bevetések

Elküldve: 2013.04.29. 19:01
Szerző: Savas
Jó'van na! Sumákoltak kicsit :)

Re: AWC bevetések

Elküldve: 2013.04.29. 20:36
Szerző: VO101_NateDog
Jó dolog győzni, de ha egy csalót győzöl le, az mindennél jobban megédesíti a győzelem ízét. :mrgreen:

Re: AWC bevetések

Elküldve: 2013.04.30. 16:41
Szerző: VO101_tvr
Az esetleg kiderült-e, hogy minek köszönhetjük a győzelmet? Úgy értem miben voltunk erősek, esetleg a pirosak miben gyengék?

Re: AWC bevetések

Elküldve: 2013.04.30. 17:14
Szerző: VO101_Tom
Az angolok szerint a 110-es volt a mi oldalunkon nagyon erős (nem tudtak ellene védekezni), illetve a Hurricane-nak szar az FM-je, mert nem fordul úgy, ahogy kellene neki*. Az angol oldalon hiányolták az ütőképes bombázókat, a Blenheimmel az a gond, hogy mechanikus célzója van, és nincs benne (anno sem volt) robotpilóta. Ezért közepes és nagy magasságról nehéz vele pontosan célozni. A Ju88, He111 nagy magasságról, a 110-es alacsonyról volt sokkal hatékonyabb szerintük. Még oknak írta Wolwerine, hogy a német oldalon mindenki veterán pilóta, és ki is használják a gépeik előnyét - hozzátéve, hogy ez persze nem a kék oldal hibája :) A pontrendszert is sokat kritizálták, hogy nem életszerű, illetve Osprey a fórumon azt is felvetette, hogy a német bombázókat amikor megtámadták, azok leborítva mentették az életüket, és hogy ez mennyire nem volt "realistic" :).

A németek szerint az utolsó 3-4 küldetés sokkal agresszívabb haditervei volt a kulcs (sokkal kevesebb gép maradt védekezni), illetve a He111 bevetések. 5000m-ről Widukindék sorra dobálták ki a reptereket, volt olyan küldi, amiben két angol reptér is megsemmisült, az hatalmas veszteség volt nekik, és a moráljuk is megcsappant. Én úgy látom, hogy a változatos haditervek, amiket persze a német bombázók sokféle felhasználása is lehetővé tett, az kiszámíthatatlanabbá tette a német taktikát mint az angolt. Ja, és persze az Intel is sokkal jobb volt nálunk. Mi mindig a célokat dobtuk ki, az angolok nem. Arras azért élte túl az első támadást, mert az angolok a reptér eredeti hangárjait is kidobták, amik nem voltak a célpont részei, és Maquise west is azért menekült meg az utolsó előtti küldiben, mert az angol bombázók egy része Audemberget bombázta (ami nem is volt aktív, de pont az angolok kérték előtte való hétvégén, hogy a felderítés megnehezítésére legyenek dummy repülőterek is, amik nem aktívak (hangár előtt nem áll repülőgép), hogy nehezebb legyen felderíteni. Erre következő héten megbombázzák az egyik dummyt :) ) Ha ez a két reptér kiesik elsőre, akkor lehet, hogy mi lettünk volna szarban a pontokkal (mert mi be is vallottuk volna persze :( ).


*nemtom a Hurrival pontosan mire gondolnak, Osprey agya megint elborult kicsit, és három napon át a fórumon nyafogott a szar FM miatt. Olyan tesztet mutogatott nekem, amiben az angolok leírták, hogy a 109-est a hurri minden sebességen, minden helyzetben lefordulja mint a pinty, és a 109-es a Hurrinál alig volt gyorsabb még akkor is, ha a Hurri levette a gázt (mivan?). Csináltak egy tesztet, 30 mérföld alatt 1 mérföldre tudott eltávolodni, amikor azt szimulálták, hogy szakad el a 109-es a légi harctól (ja, ha alig gyorsabb nála, akkor persze). Ennek persze kismillió másik teszt ellent mond, amiben 40-60 mérföld előnyt írnak a 109-esnek (Osprey is postolt pont egy ilyet emellé), de ez biztos csak tévedés lehet :/ Ezek után egy lassú szar gép elleni teszt lett neki az etalon :/ Agyrém az a gyerek, komolyan mondom.

Re: AWC bevetések

Elküldve: 2013.05.01. 05:22
Szerző: Dumbo
Hát nem meglepő a számtantudásuk :roll:
De így legalább tovább szenvedtek a nyavalyások :mf09:

Re: AWC bevetések

Elküldve: 2013.05.01. 09:51
Szerző: VO101_tvr
VO101_Tom írta:Az angolok szerint a 110-es volt a mi oldalunkon nagyon erős (nem tudtak ellene védekezni).
Emlékszem, az első alkalommal, mikor Wilmington ellen mentek a 110-esek alacsonyan, nem nagyon maradt túlélő.
Szóval pontosan mit jelent ez, hogy nagyon erős a 110-es? Mint bombázó túl gyors, hogy reagálni tudjanak rá? Mert vadászok ellen alapvetően eléggé esélytelen, még az erősebb motorokat sem kapta meg.

Re: AWC bevetések

Elküldve: 2013.05.01. 11:46
Szerző: VO101_Tom
VO101_tvr írta:
VO101_Tom írta:Az angolok szerint a 110-es volt a mi oldalunkon nagyon erős (nem tudtak ellene védekezni).
Emlékszem, az első alkalommal, mikor Wilmington ellen mentek a 110-esek alacsonyan, nem nagyon maradt túlélő.
Szóval pontosan mit jelent ez, hogy nagyon erős a 110-es? Mint bombázó túl gyors, hogy reagálni tudjanak rá? Mert vadászok ellen alapvetően eléggé esélytelen, még az erősebb motorokat sem kapta meg.
Igen, az hogy nagyon gyors. Maximum csak bombázás után tudnak harcba szállni vele, de a támadást akkor sem tudták megakadályozni.

Willmingtonnál is maradt túlélő, bár pont nem az, aki videózta. A terv ott az volt, hogy ha a reptér megsemmisül, és marad még bomba, akkor a 110-esek mennek a radarok ellen. Az gond csak abból lett, hogy a Ju88-asok még nem végeztek a bombázással (egyenként oldották, többször rácsapva a célra, nem sorozatban), mire a 110-esek már ott voltak. Ezért azok körözni kezdtek, míg a nagystukák kidobták amit tudtak. Amit nem tudtunk, csak a küldi alatti felderítésből, hogy Lympne is aktív volt, akik látták a Willmington felé szálló német kötelékeket, ezért a bombázóink ott harapófogóba kerültek nulla méteren, a reptér felett körözve (ha menetből dobnak a 110-esek, akkor már rég hazafelé tartanak, mire a Hurrik odaérnek).
Ez soha többé nem ismétlődött meg. A Ju 88-asok megtanultak célirányosan helyezkedni már oldás előtt, hogy sorban, egy rárepüléssel dobják ki a célokat, a 110-esek pedig a nagystukáktól teljesen külön kezdtek dolgozni, maximum olyan volt, mint a legutolsó küldiben, hogy a fontosabb cél kidobását megvárják a másodlagosra küldött gépek, hogy ha kell, akkor oda segítsenek be (a legutolsón ugye Manstont nem tudták kidobni a 110-esek, ezért kellettek oda a He111-esek is)
Egyébként ha csak azt vesszük, hogy mennyi veszteséggel mennyi kárt okoztak, a He111 messze jobban teljesített, mint a 110-es.