IL-2 STURMOVIK: Battle of Stalingrad

Kép

Moderátorok: VO101_Sheriff, VO101_Tom

Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

Jön a mighárom, épp próbálgatom. Remélem kisimítják, mert egyelőre komplett UFO.

az olaj sosem melegszik túl, forszázs nélkül 515 öt megy 0-n 500-505 helyett, forszázzsal 532-t 526 helyett. Az tuti bug, hogy 600-al földhöz nyomod és nem robban fel, sértetlenül kiszállsz, de a legrosszabb az ívelő. Ugyanolyan "automata" mint a Yaké, csak ez mégbrutálisabb. rengeteg ellenállást okoz, de olyan instant felhajtóerő fordulóban meg mindenhol, hogy az hihetetlen. És 700 alatt nem sérül.
Viszont: hirtelen esik át, az nagyon jól meg van csinálva, illetve 6-7000 méteren túl lassú.

Amúgy szerintem a légcsavarszél van túlmodellezve, azért segítenek ennyit az ívelők kis sebességen. Kritikus alfa közelében ledobni az ívelőt azonnali áteséssel kéne járjon, hiszen a húr megváltozik ,megnő az alfa, ráadásul ha jól tudom max ívelővel csökken a kritikus alfa is. BoS-ban meg ellnkezőleg:

https://youtu.be/uek9t8g3Axs

szerintetek? Amúgy ez az összes gép ívelőjére vonatkozik.
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Minap sg-n láttam egy videót, Jak üldözés közben elkapott egy fát, a szárny letört, a gép lepörgött a megmaradt szárny irányába (!), majd farok nélkül, földbe csapódott, bukdácsolt párat, de a gép maradéka egyben maradt...

Ez a video 1:20-tól:


Vagy ugyanettől a sráctól, egy másik video, 1:10-től. A Heinkel szárnya egy lepkefingtól leszakadt (kikockázod, látszik, hogy nincs rajta korábban sérülés). A sorozatot egy lebillenésből csak áthúzza a szárnyon, erre azt kettéfűrészeli. A lövedéknek ebből az irányból keresztül kell mennie az ívelő ferde felületén, a hátsó függőleges lemezelésen, a hátsó főtartón, a cca másfél méter mélységű 1000 literes üza tartályon, és az első főtartón. De a szárnyat kettévágja. Fasza.

De hogy messzebb ne menjünk ugyanezen a videón a mesza szárny is 1-2 találattól leesik egyik korábbi snittben.


sg-n már nem is kommentáltam ezeket, mert a gyerek tök jól elvan a játékával, de komolyan mondom, ez nevetséges. Ha a Heinkeles video esetleg nem full real, akkor is.
Kép
Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

Jaja, ez igy viccnek is rossz. Egyebkent sok beta teszter epp ezert panaszkodik. Be tudod illeszteni a masodik video linkjet? Igy telefonrol nem tudom tovabbkuldeni.

Kozben csinaltam egy tesztet a mesza hutojerol, mert rengeteg a panasz. Zart hutovel pontosan teljesit, de pl nyaron az osszes orosz elkapja. Hat kiderult, hogy a huto ellenallasa realisztikus, nagy nyitasnal egy kicsit tul kicsi is, csakhogy egy adott nyitas adott homersekleten, adott teljesitmenyen es magassagon kb 20 celsiusszal kevesbe tudja lehuteni a motort. Igy meg olyan, mintha nyitott feklappal akarnal C vizsgazni.... Csinaltam egy reszletes riportot grafikonokkal, megkoszontek, amint a felelos visszajon szabirol, tovabbitva lesz neki. Kivancsian varom.
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

hq_Reflected írta:Jaja, ez igy viccnek is rossz. Egyebkent sok beta teszter epp ezert panaszkodik. Be tudod illeszteni a masodik video linkjet? Igy telefonrol nem tudom tovabbkuldeni.
Persze,
video1: https://www.youtube.com/watch?v=UiFBVMTB5Wk
video2: https://www.youtube.com/watch?v=gYCkgZckHls

A video 2-t offline csinálta a srác, ott a nehézségi fokozatot nem tudom, a Jak-os üldözés az online volt (gondolom full real. Track visszajátszásnál használt külső nézetet).
hq_Reflected írta:Kozben csinaltam egy tesztet a mesza hutojerol, mert rengeteg a panasz. Zart hutovel pontosan teljesit, de pl nyaron az osszes orosz elkapja. Hat kiderult, hogy a huto ellenallasa realisztikus, nagy nyitasnal egy kicsit tul kicsi is, csakhogy egy adott nyitas adott homersekleten, adott teljesitmenyen es magassagon kb 20 celsiusszal kevesbe tudja lehuteni a motort. Igy meg olyan, mintha nyitott feklappal akarnal C vizsgazni.... Csinaltam egy reszletes riportot grafikonokkal, megkoszontek, amint a felelos visszajon szabirol, tovabbitva lesz neki. Kivancsian varom.
WEP nélkül, zárt hűtővel, végsebesség környékén mennyi idő alatt döglik meg a motor? Értem én, hogy azzal teljesíti a szükséges sebességet, de mennyi ideig tudod azt fenntartani? Ahogy a mutató koccan a végsebességnél, már húzhatod is vissza a gázt? WEP-en hűtőtől függetlenül is egy kerek percet bír -szerintük- a motor, ott már meg sem kérdezem, hogy zárt hűtős WEP végsebességet mennyi ideig tartja...

Ha végül a német gépek sebességfölénye is elveszik, akkor konkrétan a játékot nyírják ki vele teljesen, most nem a történelmi pontosságról beszélek, egyszerűen csak a játékmenetről. A régi il2 óta is minden korszakban igaz volt, hogy az egyik oldal gépei gyorsabbak, jobban emelkednek, a másiké kicsit jobban fordul, ezzel lehetett egy jól működő online csatákat felépíteni. Mindig voltak kivételek, de alapvetően megvolt rá a lehetőség, hogy ésszerű gépválasztással az online repkedések többnyire kiegyensúlyozottak lettek. Ha minden ászt egyik játékos kezébe adsz, akkor abból mi lesz? Kb olyan kiegyensúlyozott izé, mint a T34 vs PzIII? Régen is csináltak az oroszok olyan online wart (Il-2 war néven ment asszem) amiben Polikarpov I-185 vs 109 F-2 meg La-5 FN repült az Fw 190 A-4 ellen, és az orosz technika átlagban egy évvel a német előtt volt. 42-es német gépek a 43 orosz ellen, mert szerintük az volt kiegyensúlyozott... egy hét alatt elfoglalták a mapokat, és két hét után csak oroszok repkedtek rajta. Ha nekik ez kell, csak hajrá. Legalább többen jönnek CloD-ozni.
Kép
Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

1 perc wep utan az elkovetkezo 2 percen belul random doglik meg a motor. A tulmelegedes kesobb jon, es tulmelegedve szinten kibir par percet.

Teljesen egyetertek azzal amit mondasz, egy kis elteres a teljesitmenyben belefer, de ha ez mind egy oldalnak kedvez es felborit mindent az kinyirja az egeszet.

Matt csinalt egy tesztet pl. A yak es laggnak igazabol kb 5000-en volt egy tores a sebessegekben, onnantol felfele csokkent. Ez a jatekban 3000meterrel magasabban kovetkezik be. Jelentette is.

Az a jo viszont hogy ha csinalsz tesztet, alatamasztod bebizonyitod, akkor kijavitjak.
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Oké. Ez valahol jó, hogy ha van proof, akkor megoldják, de másrészt szomorú, hogy ha egy dolognak van A vagy B megoldása, tuti hogy azt választják, ami a német oldalnak szarabb. Aztán te töltsd a szabadidődet, meg túrj át több száz oldalt, hogy bizonyítékot találj olyasmikre, amiket lehet, hogy anno le sem mértek.

Volna egy másik kérdés is, régi Il-2 nél meg a Clod-nál is (TF előtti időkben) volt azzal gond, hogy a játékon semmilyen cheat védelem nincs. Most mondta Karaya, hogy pár srác arról írt német fórumon, hogy sem a DCS-ben, sem a BoS-ban nincs semmilyen védelem a módosított fájlok ellen. DCS-nél ez még korlátozott kicsit, olyanokat érint, hogy be tudja kapcsolni az ikonokat full real szerveren is, de BoS-ra azt írták, hogy korlátozás nélkül (!) módosítható. Páncél, fegyverek ereje, sérülés állóság, minden. És különösebb felkészülés sem kell hozzá, ha ért a C#-hoz, akkor kvázi szövegszerkesztővel is bele tud nyúlni a rendszerfájlokba... Kértem, hogy tud-e valami bizonyítékot erre, mondjuk step-by-step workflow (szigorúan nem megosztva online, nem a csít terjesztés a cél), vagy mondjuk video, hogy online repkedtek-e módosított gépekkel? Másik géppuskával mondjuk, akkor a más színű tracert le sem lehet tagadni. Majd írok ha válaszol, vagy ha többet tudok.
Kép
Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

Nem mindig egy irányba hajlik a mérleg, pl a MIG 3 túl lassú nagy magasságon, vagy pl a 109 F-4 túl gyors mindenhol. Összességében pedig elég jól közelítik az adatokat (kivéve az F-4, meg most a MIG3, de az még beta)

Ez a cheat dolog érdekes. Tudtommal bármit módosítasz, már nem enged belogolni, legalábbis RoF-nál így volt. Ha volt egy skin, ami engedélyezve volt mods=off módban, és én megváltoztattam kb 2-vel a zöld szín élénkségét, ami kb semmi, már észrevette, és hibaüzenetet dobott, amikor megpróbáltam kiválasztani.

Ha viszont tényleg lehet szabadon átírogatni akkor valamit nagyon sürgősen újra kell gondolniuk. Jó lenne tudni.
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Anno CloD-nál amikor voltak gyanús esetek, és megkérdeztem Luthieréket, az volt a válasz, hogy a biztonsági okokból játék védelmével kapcsolatban nem árulhatnak el semmit, sem a jellegét, sem a működését.

Team Fusion alatt azták kiderült, hogy kegety-vel feltört verziókat is csont nélkül beengedte bármilyen szerverre, egyáltalán semmilyen védelem nem volt benne.
Kép
Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

2015_12_17_21_54_31.jpg
2015_12_18_18_12_36.jpg
Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

Kicsit cheat, de annyi baj legyen :icon_crazy:
2015_12_26_9_31_47.jpg
Avatar
VO101_Mate
Hozzászólások: 1383
Csatlakozott: 2007.11.03. 12:56

Tom, csak gyorsan összegzem a tapasztalatokat.
Itt találsz Yak-52 flap részeket.

https://youtu.be/dz6tak8VGus?t=19m44s

Ahogy említettem, sokminden nem történik 52-esnél, lévén kis sebességű gép, illetve a split flap nem változtatja a húrt, csak "lassításra" használtuk leszállásnál. Wiki-ről:
"Split flap: the rear portion of the lower surface of the airfoil hinges downwards from the leading edge of the flap, while the upper surface stays immobile.[7] Like the plain flap, this can cause large changes in longitudinal trim, pitching the nose either down or up, and tends to produce more drag than lift. At full deflection, a split flaps acts much like a spoiler, producing lots of drag and little or no lift. It was invented by Orville Wright and James M. H. Jacobs in 1920, but only became common in the 1930s and was then quickly superseded. The Douglas DC-3 & C-47 used a split flap."

T-6A-nál (ami kb. Spitfire IIa performance) a nagyobb sebesség miatt jobban lehetett érezni a hatást ott flap kirakásnál van egy "ballooning effect" https://www.faasafety.gov/files/gslac/c ... 0Flaps.pdf
Hawk-nál ugyanúgy érezhető volt, egy kicsit még jobban.

Előbb lead az orrából, viszont képes beleemelkedni 1-200 ft-et ha nem csinál semmit az ember..de elég gyorsan csökken a sebesség a megnövekedett ellenállás miatt, ezért növelni kell az állásszöget (orr fel) -meg nyilván póver- hogy megmaradojon a szükséges felhajtóerő a vízszintes repüléshez.

Kiengedett flap-el nem fog gyorsabban emelkedni az biztos. Jobb climb rate-et ad a gép nagyobb sebességen flap nélkül.

Combat flap arra jó, hogy csökkenteni tudja a radius-t fordulóban. (de ezt is akkor érdemes használni ha van a hard deck-ig hely alattunk, mivel a megnövekedett drag miatt lentebb kell adni a gép orrát hogy tartani tudja a maneuvering speed-et.) A flap emelkedésnél csak drag, semmi haszna.
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Köszi, átnyálazom majd a doksit.
Kép
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Pár napja újra felraktam a BoS-t, első felszállás meszával, szintben utazó repülés, koppig orranyomom a botot, erre pikk-pakk hátára vágta magát. A kis szélvédő felső kerete jóformán el sem érte a horizontot, már kezdett befordulni a gép. Nem tudom, ki és mi alapján mondja, hogy a mesza sokkal jobb lett az utóbbi időben, ez ugyanolyan szar mint volt :?
Kép
Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

VO101_Tom írta:Pár napja újra felraktam a BoS-t, első felszállás meszával, szintben utazó repülés, koppig orranyomom a botot, erre pikk-pakk hátára vágta magát. A kis szélvédő felső kerete jóformán el sem érte a horizontot, már kezdett befordulni a gép. Nem tudom, ki és mi alapján mondja, hogy a mesza sokkal jobb lett az utóbbi időben, ez ugyanolyan szar mint volt :?
kb 40-50%-kal hajlítsd meg a pitch görbét, meg ajánlatos az oldalkormányét is. Sokkal jobb lesz.

Egyébként a túlérzékenységről annyit, hogy - bár nekem is ez a benyomásom - az öreg Messzer pilóta amikor kipróbálta, az volt a visszajelzése, hogy nem elég érzékeny(!), és hogy az oldalkormánynak túl sok orsózó hatása van.
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

A pitch görbét ha variálom, azzal lomhábbá teszem a saját gépem, annak mi értelme? És a végállást azzal sem változtatom meg, koppig orranyomva ugyanez lesz. Én régi il2-ben sem voltam híve annak, hogy 80%-os max elevatort állítsak be, hogy ne húzzam túl. Amikor mégis húzni kell akkor meg szívás van.

A meszának a mai standardok szerint túl könnyű volt a kormánya, de akkor is volt visszajelzésed arról, hogy mennyit nyomsz/húzol bele. A játékban semmi ilyesmi nincs. Bármekkora sebességen néztem, a botot teljesen előre lehet tolni. Lehet, hogy minden probléma abból ered, hogy mivel nincs kormányerő a játékban szimulálva, és a joy FFB sem ad visszajelzést, olyan erősen tudod nyomni húzni, amire a valóságban egyszerűen képtelen volt a pilóta? La5 például ezért tud olyan jól orsózni a BoS-ban, mint a fóka, míg valóságban a beszámolók szerint nagy sebességen két kézzel kellett csűrni, annyira felkeményedett.

Anno a második világháború alatt az amerikaiak tesztelték a repülőgépek vezetéséhez szükséges standardokat, hogy 1G belehúzáshoz mekkora elmozdulás és kormányerő szükséges. Az alatt a gépek vezethetősége jelentősen romlik, könnyű túlreagálni a különböző helyzeteket, és ez nagyon veszélyes. Pl a korai Spitfire, aminek a magassági kormánya nagyon érzékeny volt. A Spit IIa gépkönyvében le is van írva egy figyelmeztetés, hogy utazó sebességen a pilóta a könyökét szorítsa a kabin falához, mert egy termiken átrobogva véletlen 5-6 G-t is belehúzhat a gépbe. A Spit V-nél javították ki ezeket, utána veterán pilóták mondták is, hogy lomhább lett a gép, ami persze nem igaz, mert a repülési paraméterek nem változtak, csak nagyobbat kellett mozdítani a kormányon.

Hogy a veteránok mit mondanak a játékról, azt erős fenntartásokkal kell kezelni, minden tisztelet mellett, az ilyen dolgokat egyszerűen nem lehet érzésre megmondani (akkor sem, ha valós méretű bottal tesztelte). Ezeket mérni kell. Épp pár napja írtam Sakkainak is sg-n, amikor szerinte "érzésre" jobb lett a játék, hogy csináljon egy egyszerű tesztet. Indítson el egy stoppert, ne nézzen oda és állítsa meg 24 másodpercnél. Amennyit téved, nos annyira pontosan mondaná meg "érzésre", hogy pl egy gép 360 fokos fordulási ideje jó vagy sem. (1,2 másodperc eltérés lenne az 5%-os pontosság). És akkor még nem is nehezítettük azzal, hogy repked vagy harcol. 8-)
Kép
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Ja, meg az tűnt fel, hogy expert módban is mindenféle ikont tesz ki a jobb oldalra. Túl régóta hajtom full gázon, túlmelegedik a motor, ilyesmiket. Ez komoly? Full real beállításon is ilyen súgó van benne? :roll:
Kép
Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

VO101_Tom írta:Ja, meg az tűnt fel, hogy expert módban is mindenféle ikont tesz ki a jobb oldalra. Túl régóta hajtom full gázon, túlmelegedik a motor, ilyesmiket. Ez komoly? Full real beállításon is ilyen súgó van benne? :roll:
Ki lehet kapcsolni, most azért tüntetünk ,hogy szerver oldalról is le lehessen tiltani. Mert tényleg gáz.
Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

Fu, nagyon tele lett a ....az egeszel. Beta teszterkent megszakadtam hogy profi riportokat es teszteket kuldjek a fejlesztoknek, mindhiaba.

Kuldtek egy riportot mas teszterek, hogy a ruszki gepek konzisztensen tul gyorsak 3000 m felett. Semmi valasz.

Kuldtem egy riportot, hogy a P-40 azert egy kalap sz@r, mert haboru elotti gyartoi eloirasokat kovet a motor. Kuldtem egy haborus doksit, amibol kiderul ,hogy sokkal tovabb lehet magas teljesitmenyen. Semmi valasz.

Csomo Doksit tettek a forumra, hogy a Mesza motorja nem halt meg 1 perc utan 1.42 ATA-n, az csak egy “jotanacs” a manualban. Tesztek soran tobbszor egymas utan 5-10 perceket futott 1.42-n. Teljesen ignoraltak. Persze mivel a Ruszki gepekre nem volt eloiras es korlatozas, azok orokke elnek max teljesitmenyen.

Kb egy eve posztolgatnak kimutatasokat hogy a Foka valamiert nagyon rosszul emelkedik. Szemuk se rebben.

Yak flaps: no comment. Instant IDDQD orok felhajtoero, egyszeruen rohejes. Es most mar a MIG 3 is ilyen.

MIG-3: jelentettem h kb 20 kphval gyorsabb a gep mint a forrasokban. Erre ok: ja igen, a forras nem irta hogy az nyitott, vagy zart hutovel volt, ezert mi ugy dontottunk ,hogy nyitottal modellezzuk. Tehat ha tok foloslegesen hutot nyitsz, akkor jo a sebi, de ha nem vagy hulye es zarod, akkor 20 kphval gyorsabb. Ja jo.

Talaltam egy eredeti grafikont. Mesza motorhomerseklet 1.3 ATA-n 15 fokon / mm hutonyitasonkent. Megcsinaltam a grafikont BOS-ban is. 30 fokkal melegebben fut. Ez azt jelenti, hogy 30 fokos levegoben 3-4% nyitassal tartania kene a 112 fokot, de a jatekban 60%ra kell nyilnia. Ez ropke 30 kph-t farag a teljesitmenybol. A 3. Levelem utan elkeztek hapogni ,hogy biztos ellentmondasosak a forrasok, mert az ovek szerint meg tul jol is hut. Majd belinkeltek ugyanazt (!) a grafikont. Szep...

Eddig vagy 50 skint csinaltam idot es energiat nem sajnalva. Ezek utan egy percet sem vesztegetek erre a szanalmas ruszki propagandajatekra. Ehhez nem adom a nevem. Es ha meg egy honap utan sem tortenik semmi, kitalalok a forumra is. Kar erte, mert ha normalis emberek vinnek a projektet, oriasi potencial lenne benne.
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Ez tényleg gáz, de teljesen átérzem amit írsz, mi ugyanilyen köröket futottunk a kiadás után, amikor még nem tudtuk, hogy Loft mekkora egy seggfej. Csak akkor még a téma az online játék, az unlock rendszer meg a vezethetetlen mesza volt. :?
Kép
Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

Nocsak...valaszoltak hogy rajta vannak a huto teman, megvizsgaljak, es ha tenyleg igy van, kijavitjak.
Emellett kiadtak a kovi patch preview-jat, amiben kijavitottak a flap iddqd-t es allitolag nagyon jo lett. Meg a vegen osszeszedik magukat....

Mindenesetre most egy ideig az F-14-est nyuzom fsxben tacpackkal:)
Válasz küldése