Oculus Rift

Kép

Moderátorok: VO101_Sheriff, VO101_Tom

Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5388
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

VO101_MMaister írta:
VO101_Tom írta:Erről már olvastam, nekem vannak kétségeim, hogy ennyire a 8K-ra vannak rápörögve, miközben a kijelző annak csak a fele, az egy szemre jutó felbontás meg még annak is csak a fele. Nem szimpi amikor marketingesek bekamuznak mindent, amivel bele lehet kerülni a hírekbe, közben egyetlen működő példányuk sincs még...
Hat ez igy nem teljesen igaz. 2db 4K kijelzo van benne, tehat szemenkent 4K, igaz ez valojaban tenyleg nem 8K, ezert irtam en is, hogy valojaban csak 6K (nevezzuk igy a 7680x2160 felbontast)

A Pimax nem egy uj ceg, eddig is gyartott VR szemuveget.
A "8K" prototipus pedig letezik, sot rengetegen mar teszteltek is. Ha atnezed a linkelt Kickstart oldalt, akkor talalsz egy csomo infot, videot.

Ezzel nem azt akarom mondani, hogy ez egy tuti cucc lesz. Nincs az a vas, ami ezen a felbontason, foveated rendering nelkul megbirkozna egy komolyabb jatekkal. Nem beszelve a pimax korabbi VR szemuvegeinek minosegi hianyossagairol. De meglatjuk mi lesz belole. Az mindenesetre pozitiv, hogy motivalja a nagyokat a fejlesztesre.
Az oldalon, amit linkeltél azt olvastam, hogy jelenleg a kijelző 80%-át használja csak (kb). Annyit hajt meg, vagy a lencsékkel annyit látni, ez nem tiszta. És hogy tervezik, hogy 100% közelébe jutnak majd... valamikor. Ergo ez nem végleges példány. Ki is mikor tesztelte, azt nem tudom, annyira nem túrtam fel a netet utánuk, a kickstarter lapra kitett tesztelői nyilatkozatok nem tudom mennyire vannak kozmetikázva, megszűrve. Elolvastam, oké, jól hangzik, meglátjuk igaz-e.

A kijelzők elnevezésében valóban kavarás van alapból is. A 4x akkora kijelzőket szokták 2x akkora számmal jelölni. A 8K-s kijelző az 4db 4K-s kellene, hogy legyen, ahogy írod is, ez 2x 4K, nem 8K kijelző. Mivel sokan nem értik a különbséget, ezért kampányolnak a 8K névvel, viszont ha valaki, NEKIK tudniuk kellene, hogy nem igaz. Ez zavar benne csak.

A 200 fokos látómező sem teljesen igaz, mert egy szemre csak 150 fok jut (pontosabban azt írják, hogy véglegesben nem lesz kevesebb mint 150 fok), és mivel 3D szemüvegnél nem tudsz egyik szemeddel a másik oldalra átnézni, a búvárszemüveg hatást ezek a kijelzők soha nem fogják kiküszöbölni. Az, hogy oldalra, perspektívába kijjebb tolják a szélét, az jó dolog, de akkor sem lesz ez sem közel az emberi szem valós látómezejéhez, ahogy pedig sugallják ("The FOV of Pimax 8K is 200 degrees, which is close to human version.") - ez kamu.

A kérdés már csak az, ha ezekben hazudnak, akkor mi másban még?

Na mindegy, az nem baj, ha Ocolus és társai konkurenciát kapnak, ami az áraikat kicsit lejjebb tornázza, de én tuti, hogy kickstarteren ezeknek egy fillért nem fizetnék, de látom nincsenek is rám utalva, hiszen bőőőőven összejött az a pénz, amennyivel kampányoltak. 8-)
Kép
Avatar
VO101_NateDog
Hozzászólások: 2243
Csatlakozott: 2007.10.24. 18:12
Tartózkodási hely: Dorog
Kapcsolat:

https://prohardver.hu/hir/kiveszi_penzt ... ation.html
Kiveszi a pénzt a Starbreeze a StarVR Corporation mögül...
Avatar
VO101_MMaister
Hozzászólások: 1245
Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03

VO101_Tom írta: Az oldalon, amit linkeltél azt olvastam, hogy jelenleg a kijelző 80%-át használja csak (kb). Annyit hajt meg, vagy a lencsékkel annyit látni, ez nem tiszta. És hogy tervezik, hogy 100% közelébe jutnak majd... valamikor. Ergo ez nem végleges példány. Ki is mikor tesztelte, azt nem tudom, annyira nem túrtam fel a netet utánuk, a kickstarter lapra kitett tesztelői nyilatkozatok nem tudom mennyire vannak kozmetikázva, megszűrve. Elolvastam, oké, jól hangzik, meglátjuk igaz-e.

A kijelzők elnevezésében valóban kavarás van alapból is. A 4x akkora kijelzőket szokták 2x akkora számmal jelölni. A 8K-s kijelző az 4db 4K-s kellene, hogy legyen, ahogy írod is, ez 2x 4K, nem 8K kijelző. Mivel sokan nem értik a különbséget, ezért kampányolnak a 8K névvel, viszont ha valaki, NEKIK tudniuk kellene, hogy nem igaz. Ez zavar benne csak.

A 200 fokos látómező sem teljesen igaz, mert egy szemre csak 150 fok jut (pontosabban azt írják, hogy véglegesben nem lesz kevesebb mint 150 fok), és mivel 3D szemüvegnél nem tudsz egyik szemeddel a másik oldalra átnézni, a búvárszemüveg hatást ezek a kijelzők soha nem fogják kiküszöbölni. Az, hogy oldalra, perspektívába kijjebb tolják a szélét, az jó dolog, de akkor sem lesz ez sem közel az emberi szem valós látómezejéhez, ahogy pedig sugallják ("The FOV of Pimax 8K is 200 degrees, which is close to human version.") - ez kamu.

A kérdés már csak az, ha ezekben hazudnak, akkor mi másban még?

Na mindegy, az nem baj, ha Ocolus és társai konkurenciát kapnak, ami az áraikat kicsit lejjebb tornázza, de én tuti, hogy kickstarteren ezeknek egy fillért nem fizetnék, de látom nincsenek is rám utalva, hiszen bőőőőven összejött az a pénz, amennyivel kampányoltak. 8-)


Egyik jelenlegi VR szemuveg sem hasznalja ki a teljes kijelzot. A fresnel lencsek-hez kell igazitani a kep alakjat es torzitasat, hogy a lencseken atnezve megfelelo legyen a geometria es a kep kifeszitese a latoterre. Nyilvan az a cel, hogy kozel az egesz kijelzot kihasznaljak, de ez elsosorban optikai feladat. Erre vonatkozik a 80%. Itt nem latok nagyobb ferditest mint barmelyik masik HMD-nel.

A felbontast tultargyaltuk, bar ez sem egyertelmu, hiszem a 4K= 4xHD, ilyen alapon ez viszont viszont 8xHD felbontas, tehat van az elnevezesben logika.

A latoszoggel viszont nem ertem mi a problemad. Ha a fel szemed becsukod, akkor a latoszoged szukul, nem marad 210fok. Persze nem is a fele lesz, hiszem van atfedes a ket szem latoszoge kozott (hiszen ettol van a terlatas). De ez ennel a HMD-nel is igy van. 150+150 fok 50 fok atfedessel= 200 fok szeles latomezo. Biztos lesz igy is valami buverszemuveg effekt, de valoszinu toredeke az Oculus-nak.

Termeszetesen nem kell kezpenznek venni mindent, amit tolnak egy Kickstarter kampanyban, de hazugnak, meg kamunak nevezni eleg eros.

Persze nem kell beleugrani, en sem rendeltem elo, de azert nem is irom le oket mar elore.
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5388
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Nem kamu? Nézd, jogi részről Biztos vagyok benne, hogy ők is és az ügyvédeik is megtalálták azt a számolási módot, amivel 8K cimke nem lenne perelhető rajtuk. De júzerként akkor is meg vagyunk vezetve. Ezzel akkor is arra játszanak rá, hogy a köztudatban elterjedt, kijelző technikában használt 8K név az övékénél 2x nagyobb felbontást jelent, ezzel átverik azokat, akik 8K-s kijelzőre számítanak (fórumokon sokan kérdezik, hogy melyik játék+videokártya fogja kihajtani a 8K-s kijelzőt, hiszen a 4K is eléggé a 1070-es kártya végét járja! - vicces, hogy nem is kell. De félreértés van belőle bőven.

A technikai leírásban írják (nem kickstarteren, hanem a saját oldalukon), hogy technikailag egy 4K bemeneti jelet upscale-eli fel 8K felbontásra a headset. Ez megint egy érdekes dolog. Vajon mit kell upscale-elni, hiszen a 3D látómező eltolódást a gép számolja, nem a szemüveg. Ocolusnál is a 2160x1200 -as képet kell a gépnek számolnia, nem az 1080x1200-at mert akkor még gyorsabban is futna, mint 1080 HD-n. De ha csak 4K-s jelet tud fogadni, hogyan lesz ebből 2x4K a kijelzőkre? Lehet, hogy a kártya 4K-s jelet oszt szét a két kijelzőre, ezek meg upscale-elik duplájára, hogy a kijelző pixelszám meglegyen?

Furcsa a megfogalmazás kickstarter FAQ-ban is:

Q What is the resolution of Pimax 8K?
A The resolution of Pimax 8K is always 8K. You can see totally over 16.6 million pixels at any time. For signal that less than 8K, Pimax can upscale the signal to 8K with a video processing module in the headset.

What determines the output resolution?
The output of game resolution depends on display resolution. Given the current GPU capability, 8K headset featured with video processing module in the headset to upscale the input to 8K resolution.


Akkor most ez hogy van? Azt, hogy 8K, azt leírják minden egyes alkalommal, amikor csak lehet. A bemeneti felbontást meg sehol...
Kép
Avatar
VO101_MMaister
Hozzászólások: 1245
Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03

VO101_Tom írta:Nem kamu? Nézd, jogi részről Biztos vagyok benne, hogy ők is és az ügyvédeik is megtalálták azt a számolási módot, amivel 8K cimke nem lenne perelhető rajtuk. De júzerként akkor is meg vagyunk vezetve. Ezzel akkor is arra játszanak rá, hogy a köztudatban elterjedt, kijelző technikában használt 8K név az övékénél 2x nagyobb felbontást jelent, ezzel átverik azokat, akik 8K-s kijelzőre számítanak (fórumokon sokan kérdezik, hogy melyik játék+videokártya fogja kihajtani a 8K-s kijelzőt, hiszen a 4K is eléggé a 1070-es kártya végét járja! - vicces, hogy nem is kell. De félreértés van belőle bőven.

A technikai leírásban írják (nem kickstarteren, hanem a saját oldalukon), hogy technikailag egy 4K bemeneti jelet upscale-eli fel 8K felbontásra a headset. Ez megint egy érdekes dolog. Vajon mit kell upscale-elni, hiszen a 3D látómező eltolódást a gép számolja, nem a szemüveg. Ocolusnál is a 2160x1200 -as képet kell a gépnek számolnia, nem az 1080x1200-at mert akkor még gyorsabban is futna, mint 1080 HD-n. De ha csak 4K-s jelet tud fogadni, hogyan lesz ebből 2x4K a kijelzőkre? Lehet, hogy a kártya 4K-s jelet oszt szét a két kijelzőre, ezek meg upscale-elik duplájára, hogy a kijelző pixelszám meglegyen?

Furcsa a megfogalmazás kickstarter FAQ-ban is:

Q What is the resolution of Pimax 8K?
A The resolution of Pimax 8K is always 8K. You can see totally over 16.6 million pixels at any time. For signal that less than 8K, Pimax can upscale the signal to 8K with a video processing module in the headset.

What determines the output resolution?
The output of game resolution depends on display resolution. Given the current GPU capability, 8K headset featured with video processing module in the headset to upscale the input to 8K resolution.


Akkor most ez hogy van? Azt, hogy 8K, azt leírják minden egyes alkalommal, amikor csak lehet. A bemeneti felbontást meg sehol...

Hat rugozhatunk meg a 8K neven. Nyilvan marketing. A kinaiaknak nem kell ugyved ilyen aprosagokhoz:) Mindenestre 10x le van irva a kijelzok nativ felbontasa a leirasban, szoval nincs eldugva.

Amennyire ki tudom hamozni ketto 8K verzio van. Van a 8K es a 8K X- Az utobbira irjak, hogy tamogatja a 8K jel bemenetet 90Hz-en (ha birja etetni a hardware). A sima 8K pedig upscale-el (nem tudom mi a max kiindulasi felbontas). De a nagy pixelsurusegu kijelzo mindenkeppen nagyban csokkenti a screen door effektet, akkor is ha csak felskalazott a jel. 4K folott pedig a mai legdurvabb VGA-k sem tudnak allando 90fps-t produkalni egy komolyabb jatek alatt, tehat a skalazas nem egy rossz megoldas.

Reszemrol megvarom az elso komolyan veheto felhasznaloi teszteket.
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5388
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

VO101_MMaister írta:Reszemrol megvarom az elso komolyan veheto felhasznaloi teszteket.
Na ja, addig csak ötletelhetünk rajta, hogy mi lesz benne és mi nem. Ha minden igaz, akkor most decemberben már szállítják az első csomagokat?
Kép
Avatar
VO101_MMaister
Hozzászólások: 1245
Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03

VO101_Tom írta:
VO101_MMaister írta:Reszemrol megvarom az elso komolyan veheto felhasznaloi teszteket.
Na ja, addig csak ötletelhetünk rajta, hogy mi lesz benne és mi nem. Ha minden igaz, akkor most decemberben már szállítják az első csomagokat?
Igen December. Meglassuk. A sok fanatikus kitomte oket rendesen:)
1/3_vszd_Tazar
Hozzászólások: 230
Csatlakozott: 2013.02.12. 00:58

VO101_NateDog írta:https://prohardver.hu/hir/kiveszi_penzt ... ation.html
Kiveszi a pénzt a Starbreeze a StarVR Corporation mögül...
Nem tudom, hogy ez jó hír-e vagy rossz. Szerintem inkább jó. A Starbreeze egy kis cég, kis tőkével. Az Acer mégis tőkeerősebb. Remélem a fejlesztés nem áll le, ugyanakkor nem lennék meglepve, ha a végén az egészet bekebelezné egy nagy cég. Mint az Oculust a Facebook. Kiderül.
VO101_Sanyo
Site Admin
Hozzászólások: 4150
Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42

DCS + Pimax 8K
"In thrust we trust!"
Kép
Avatar
VO101_Mate
Hozzászólások: 1383
Csatlakozott: 2007.11.03. 12:56

Lassan nem lesz èrtelme bemennem dolgozni? :lol:

Kell hozzá nèmi túlterhelès ès le is szerelek :icon_crazy:
Avatar
VO101_MMaister
Hozzászólások: 1245
Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03

VO101_Sanyo írta:DCS + Pimax 8K
Azért ez nagyon recegős volt...

Közben olvastam, hogy a 8K-s verzió 5120x1440 bemeneti felbontásról fog felskálázni "8K"-ra.
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5388
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

A monitoron látott framerate nagyon kevésnek tűnik, én biztos kidobnám a taccsot 5 perc után. Kérdés, hogy a szemüvegben is ennyi-e? Bár nem tudjuk a gépet sem, amin futott.
Az 1440 magas kép nem valami sok, alig több mint az OR (az 2160 x 1200), ami sokkal több az a vízszintes felbontás, az a duplája mint az OR, az legalább nagyon jónak tűnik. Bár ezt 2x4K-ra felskálázni nemtom hogy lehet, és hogy nem lesz elmosódott a pixel, ha nem natív felbontásból indul ki...?
Kép
Avatar
VO101_MMaister
Hozzászólások: 1245
Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03

VO101_Tom írta:A monitoron látott framerate nagyon kevésnek tűnik, én biztos kidobnám a taccsot 5 perc után. Kérdés, hogy a szemüvegben is ennyi-e? Bár nem tudjuk a gépet sem, amin futott.
Az 1440 magas kép nem valami sok, alig több mint az OR (az 2160 x 1200), ami sokkal több az a vízszintes felbontás, az a duplája mint az OR, az legalább nagyon jónak tűnik. Bár ezt 2x4K-ra felskálázni nemtom hogy lehet, és hogy nem lesz elmosódott a pixel, ha nem natív felbontásból indul ki...?
Hat sok a kerdes. Raadasul megugrottak a 3millio USD-t is, ezert a szemkovetest is meg kell oldaniuk. Viszont lattam egy roadmap-et, amiben az all, hogy ez utobbi majd csak 2018 Q2-ben erkezik.
Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

Ma voltam a MediaMarkt-ban, és kipróbáltam egy Sony VR szemüveget. Egy ketrecben engedtek le a tenger mélyére. Röviden: Aztbüdös@&#@@$Ł4444!!!!44!!!! :shock:

Bővebben: Eszméletlen a 3D hatás, és még az ereszkedést is "éreztem". Ha egy ilyenben légiharcolnék egyet, tuti 2 órán át a wc előtt térdepelnék utána. A búvárszemüveg hatás annyira nem is zavart, végülis pilóta szemüvegben is korlátozott picit a látás. Viszont a felbontás...közelre érdekes, de 10 virtuális méternél messzebb minden pixelfeszt. Nagyon jó lehet DCS-sel a repülés érzet, de online légiharcra még nem alkalmas a technológia. :(
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5388
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

hq_Reflected írta:Nagyon jó lehet DCS-sel a repülés érzet, de online légiharcra még nem alkalmas a technológia. :(
Ez pontosan így van. Amíg nem kell apró részeket élesen látnod, addig beszarás mennyire jó. Ha műszereket vagy kontaktokat kellene figyelni, arra nem alkalmas még...
Kép
VO101_Sanyo
Site Admin
Hozzászólások: 4150
Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42

"In thrust we trust!"
Kép
1/3_vszd_Tazar
Hozzászólások: 230
Csatlakozott: 2013.02.12. 00:58

Bakker, van ahol már várólistás a StarVR. Sehol nem láttam még:

https://www.alza.hu/acer-starvr-d4439534.htm

Ugyanitt sakay kolléga kiszúrta a 5K-s pimaxot:

https://www.alza.hu/pimax-5k-d5140964.h ... ssionPosts
1/3_vszd_Tazar
Hozzászólások: 230
Csatlakozott: 2013.02.12. 00:58

Mondjuk belegondolva ez inkább földműves kápráztatás egyelőre. Sehol nem találok még csak gépigényt (system requirements) sem hozzá. (A Star VR-hez.)
Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

Hogy áll most a VR piac? Érdemes most belépni, vagy várjak? Ha igen, mi a legjobb? Ha nem, mikorra terveznek valami olyat, amivel élesen látsz?

És a legfontosabb: egy Ryzen 1600x + GTX1070 elég lesz-e bármiféle új technológiára?
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5388
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Az első generációsokkal még probléma a felbontás. A kiadási árakhoz képest már elég olcsók (100-150 körül - éppen ahogy áll), és akik rászoktak nem akarják letenni - tehát a feeling nagyon ott van. Viszont a műszereket, revit, HUD-ot nem látni rendesen. Élmény repkedésre jó, de pvp környezetben csak akkor ha közel jut (BFM-ben sokkal jobban érezni, hogy hol a másik és mit csinál). Amikor műszert kell nézni, vagy kontaktot keresni, ott hátrányban vagy még a sima HD monitorosokhoz képest is, az UHD meg még ahhoz képest is ég és föld.

Van ez a Primax 8K szemüveg, ez elvileg sokkal szélesebb látómezővel bír (OR-nál és a Vive-nál kissé úszószemüveg érzet van), és 4K-s képet dolgozik rá a képernyőre, de erről elég rég hallottam, azt nem tudom, hogy most hogy áll. Tesztelésnél volt valami gond a kijelzővel, hogy lassú és széttöredezi a képet, de nemtom ezt megjavították-e már. Ennek két változata van, van amit 8K-nak hívnak, 2db 4K skijelző egymás mellett (7680 × 2160 felbontás), ehhez nem is tudom milyen gép kell, talán SLI-ben két 1080Ti rendesen meg tudja hajtani. Van egy másik, ami 4K körüli bemeneti képet nagyít fel a két kijelzőre, értelemszerűen ahhoz gyengébb gép elég, de UHD felbontással kell számolni minimum.

A Vive-hoz nemrég jött ki egy Pro változat, amit elő lehet rendelni, pontos megjelenés nem ismert, ennek a felbontása 75%-as nagyobb mint a korábbié (2db 1400x1600 oled kijelzővel), de ez kb 800 euróba fog kerülni és csak a szemüveg van benne. Az alap OR és Vive-hoz már adnak kesztyűt, kezelőt, egyéb kütyüket is a csomagban. Szóval drága, és erős gép kell alá.

Hogy a géped mire elég, az csak attól függ, hogy mivel akarsz játszani. DCS-nél 1080Ti alatt nem ajánjlák a VR-t (mostani szemüvegekkel), akik ott VR-al repkednek, azok szerint ez kb jogos is. Ritka, hogy 90 pfs stabilan meglenne, sokkal inkább a felezett 45 fps-en fut a DCS VR alatt (alap OR-el repkednek többnyire). Sem a Primax, sem a Vive Pro-ról nincs infó, de el lehet képzelni milyen gép kell azok alá.
Kép
Válasz küldése