Repülés a való világban

Kép

Moderátorok: VO101_Sheriff, VO101_Tom

Avatar
V.4_TOmCSI
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2013.06.27. 14:02
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Az a bevett gyakorlat, hogy időtartam repüléseknél be illik tartani a maximum időlimitet is a minimumról nem is beszélve.Nekem is rosszúl esne és esik is amikor tudom a koma milyen feladatra megy el és bőven túllépik az időt.. Megmondom őszintén nekem még soha nem mondták hogy x magasság fölé nem mehetek....... Úgy emlékszem 6000 ft körül szokták bejelenteni a magassági küszöbünket. Egyedül 1670m volt eddig a maximumom. Az oktatós fél órámnál viszont az akkori felhőalapig csavartam (2200m)
Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

Félre ne értsetek, ez csak a két félóra kombinálásáról szól, és még azt sem minden oktató engedi, és csak akkor, ha más nincs a gépre. Nekem pl nem engedték. Az egyóra helyett nem lehet háromórát repülni, mert nem az a feladat, és a fokozatosságot tartani kell.

Az mondjuk elég jó, ha nincs nálatok plafon – de az is ,ha 6000 láb a reptér fölött. Dunakeszin Ferihegy pályairánya szerint vagy QFE 620, vagy 920 a magasság a reptér felett, és lépcsőzetesen mehetsz egyre feljebb ahogy mész ki Észak felé. Déli szélnél olyan alacsony a plafon, hogy végig nagyon észnél kell lenni ,hogy hazaérő pozícióban legyél.
Avatar
V.4_TOmCSI
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2013.06.27. 14:02
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Szombaton sikerült megrepülnöm a második egyedüli fél órás feladatomat is. Sikerült egy nagyon jó periódust kifognom és alig eltávolodva a csörlőtől szinte azonnal egy stabil emelést találtam (mázlifaktor) Addig kevertem a bottal lekvárt míg 800 m környékén megláttam nem messze tőlem egy erősödő kumót.. alámentem, meg is lett. Azzal fel 1300-ig. Abból át egy másik még nagyobb kumó alá azzal fel 1700 fölé nem sokkal. Ekkor már fülig ért a szám.
amikor megvolt a minimum időm elkezdtem számolgatni hogy időbe visszaérjek. Volt olyan rövid szakasz ahol teli féklappal utazó nullán jöttem!!!!! Ilyen nincs de mégis van :D Végül is 37 perc repült idővel jelre szállással abszolváltam a feladatot. Még poénból kora este próbálkoztam termik fogással de csak 10 perc körüli idők jöttek össze. Vasárnap nagy önbizalommal indultam neki a napnak és az oktatós egy órás feladatnak. De nem akart valahogy összeállni a nap. Mindössze egyszer próbálkoztam abból nem lett semmi értékelhető. Aztán elvitték az oktatógépet és néztem hogy javul az idő és hogyan növekednek a mások repült órái. De hát ez egy ilyen sport. Hétvégén megint nekifutunk.
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

360 fokos panoráma P-51 és F-22 kötelékben (youtube-on nyissátok meg)
Kép
Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

hq_Reflected írta:Valakinek van infója?

http://www.origo.hu/itthon/20150913-lez ... orson.html
Csak fórumos hsz-eket olvastam, állítólag hosszúra sikerült a besiklás, túlfutott, és valami épületnek vagy oszlopnak ütközött. Nincs súlyos sérült, de egy góbéval kevesebb.
Kép
Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

Én úgy hallottam ,hogy rövidre jött, nem ért be, és a Praktiker parkólóban szállt le. A képalapján sem tűnik hosszúra jövetelnek:

http://forum.index.hu/Article/viewArtic ... openwith=1

Szerencsére nincs sérült.
Avatar
VO101_MMaister
Hozzászólások: 1245
Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03

hq_Reflected írta:Én úgy hallottam ,hogy rövidre jött, nem ért be, és a Praktiker parkólóban szállt le. A képalapján sem tűnik hosszúra jövetelnek:

http://forum.index.hu/Article/viewArtic ... openwith=1

Szerencsére nincs sérült.
huhhh...ezt igy hogy???? Nem latom mogotte a teret ahol kifuthatta volna magat a gep leszallas utan. Viszont alig serult ahhoz kepest, hogy a egy villanyoszlop allitotta meg. Mazlija volt.
Avatar
VO101_tvr
Hozzászólások: 677
Csatlakozott: 2007.10.24. 08:44

A Praktiker mögötti szervízúton készültek a képek. Az északibb pálya folytatásában.
http://www.budaorsiinfo.hu/blog/2015/09 ... budaorson/
Avatar
V.4_TOmCSI
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2013.06.27. 14:02
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Image

Tegnap sikerült megint egy órát tekernem a kanyóval.Csak itt helyben de nagyon élveztem.
Avatar
VO101_MMaister
Hozzászólások: 1245
Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03

V.4_TOmCSI írta:Image

Tegnap sikerült megint egy órát tekernem a kanyóval.Csak itt helyben de nagyon élveztem.
Ez Gyongyos?
Avatar
V.4_TOmCSI
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2013.06.27. 14:02
Tartózkodási hely: Gyöngyös

LHGY (Pipishegy) igen. Maga város nincs a fotón. Amit látni épületek az Mátrafüred,Pálosvörösmart.
Avatar
hq_Reflected
Hozzászólások: 725
Csatlakozott: 2011.04.27. 13:26

Jó hír: két meghallgatás után az NKH megállapította, hogy az ügyben felelősség a részemről nem állapítható meg.

Egyébként az NKH-nál egy nagyon jó fej, ex Taszári Mig-21 pilótával beszéltem, mesélt sok érdekeset.

Tanulság: MINDIG KELL LOGGER. Nincs mese. Akkor csak bemutatja az ember a filet, és csókolom, nincs vita.

Egyébként befejeztem a képzésem, megvan a vontathatói is. Szívás volt, mert pont az első egyedülim előtt valaki odaverte a nagyvasunkat, így vissza kellett nyergelnem Góbéra. Amivel ugye érdekes élmény a vontatás…. :icon_crazy: Most az elméleti vizsgára tanulok, idén megnehezítették ,és a PPL vizsgakérdéssort kapjuk.
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Ez jó hír. Már akartam is kérdezni, hogy van-e fejlemény az ügyedben.
Kép
VO101_Lecsó
Hozzászólások: 888
Csatlakozott: 2007.11.22. 12:19

Miről van/volt szó amúgy?
Edit:
Már látom, kicsit visszaolvastam...
Avatar
V.4_TOmCSI
Hozzászólások: 116
Csatlakozott: 2013.06.27. 14:02
Tartózkodási hely: Gyöngyös

Ezt ma sikerült megörökítenem Pipis felett. Már a Muchaval)Image
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

A Goldtimer alapítvány Gerle 12-ese ma levegőbe emelkedett, nagyon jó látni, hogy ennyien dolgoztak azon, hogy az ilyen ritkaságok újra repképesek legyenek:

http://new.aeromagazin.hu/index.php?opt ... &Itemid=94

Videón az Okt 30.-i motorpróba:
Kép
Avatar
VO101_Tom
Hozzászólások: 5390
Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03

Lecso, itt az Orosz légi utántöltős video, amiről beszéltünk:
Kép
Avatar
VO101_Mate
Hozzászólások: 1383
Csatlakozott: 2007.11.03. 12:56

3:11-nél van egy necces. Azon kívűl szerintem nem annyira gáz. Látszik hogy most sajátítják el ők is a műveletet. ;)
Avatar
VO101_MMaister
Hozzászólások: 1245
Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03

Nagyon szepek ezek az orosz vasak a levegoben.
Válasz küldése