Nagyon jól néz ki! Gyönyörű munka!!!
(Jé, jól látom, hogy a műszerek több, mint fele a 109-esben is ugyanez?)
Levente II
Moderátorok: VO101_Sheriff, VO101_Tom
- V.4_TOmCSI
- Hozzászólások: 116
- Csatlakozott: 2013.06.27. 14:02
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Mindenki azon van hogy sikeres szárnyterhelési próba után életet leheljenek a hajtóműbe. A felújítás óta konzerváló olaj védte a belső részeket a korróziótól. Ennek az eltávolítása illetve a hajtómű életre keltési folyamata elkezdődött.Az engedélyeztetési részére nincs rálátásom amit tudok hogy jogi akadálya nincs a berepülésnek tudomásom szerint.VO101_Tom írta:Mikor fog repülni? Mennyire hosszú az engedélyezési folyamat? Van esély rá, hogy nyáron lássuk repülni?
- V.4_TOmCSI
- Hozzászólások: 116
- Csatlakozott: 2013.06.27. 14:02
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Igen Tazar jól látod. Hisz német hajtóművel német műszerekkel volt eredetileg is szerelve. Ezek a műszerek,kapcsolók is mind mind eredetiek a 40-es évekből. Felújítás után kerültek a helyükre egyik sem után gyártott replika! Amit tegnap megtudtam a tulajdonostól hogy pl a fedélzeti időmérő órát ki kell hajtani balra és a hátlapon van a felhúzó, állító kerék. Nyolc napig megy egy teljes felhúzással.1/3_vszd_Tazar írta:Nagyon jól néz ki! Gyönyörű munka!!!
(Jé, jól látom, hogy a műszerek több, mint fele a 109-esben is ugyanez?)
- VO101_MMaister
- Hozzászólások: 1245
- Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03
Pazar!V.4_TOmCSI írta:Tegnapi képek. Egyenlőre szerkezet kész a gép.De pl a műszerfalak csak provizórikusan kerültek a helyükre nincsenek még becsövezve. A szárnyak festése is elkészült teljesen.
-
- Hozzászólások: 888
- Csatlakozott: 2007.11.22. 12:19
Nagyon klassz! Gratulálok!
Ui.:
Repülőgép mellet, hangárban és főleg műhelyben nem dohányzunk!
Ui.:
Repülőgép mellet, hangárban és főleg műhelyben nem dohányzunk!
- V.4_TOmCSI
- Hozzászólások: 116
- Csatlakozott: 2013.06.27. 14:02
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Sziasztok!
Ma megtörtént a az első hajtőmű indítások. Jó hangja van pedig csak rövid ideig kis fordulaton tudott járni......
Ma megtörtént a az első hajtőmű indítások. Jó hangja van pedig csak rövid ideig kis fordulaton tudott járni......
- VO101_MMaister
- Hozzászólások: 1245
- Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03
Gratulalok. Van esetleg video rola?:)V.4_TOmCSI írta:Sziasztok!
Ma megtörtént a az első hajtőmű indítások. Jó hangja van pedig csak rövid ideig kis fordulaton tudott járni......
- V.4_TOmCSI
- Hozzászólások: 116
- Csatlakozott: 2013.06.27. 14:02
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Sziasztok!
Holnap lesz a szárnyak terhelés próbája. Képek hamarosan érkeznek.
Holnap lesz a szárnyak terhelés próbája. Képek hamarosan érkeznek.
- V.4_TOmCSI
- Hozzászólások: 116
- Csatlakozott: 2013.06.27. 14:02
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Sziasztok!
Ma sikeresen megtörtént a szárnyak terheléspróbája. Hatszoros terhelés mellett alig 12 mm hajlottak a szárnyvégek! Az előírt csavarási terhelésre viszont alig 1 mm. Jóval erősebb lett mint ahogy előzetesen számítottunk rá.
Ma sikeresen megtörtént a szárnyak terheléspróbája. Hatszoros terhelés mellett alig 12 mm hajlottak a szárnyvégek! Az előírt csavarási terhelésre viszont alig 1 mm. Jóval erősebb lett mint ahogy előzetesen számítottunk rá.
- VO101_MMaister
- Hozzászólások: 1245
- Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03
Hany G-nek megfelelo terhelessel teszteltetek?V.4_TOmCSI írta:Sziasztok!
Ma sikeresen megtörtént a szárnyak terheléspróbája. Hatszoros terhelés mellett alig 12 mm hajlottak a szárnyvégek! Az előírt csavarási terhelésre viszont alig 1 mm. Jóval erősebb lett mint ahogy előzetesen számítottunk rá.
Van arrol adatotok, hogy az eredeti konstrucio mennyit hajlott, csavarodott ugyan ezen a teszten? Valtoztattatok a szerkezeten, vagy csak a felhasznalt anyagok joval szilardabbak mint az eredetin?
- V.4_TOmCSI
- Hozzászólások: 116
- Csatlakozott: 2013.06.27. 14:02
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Hatszoros pozitív túlterhelés lett szimulálva szimetrikus terheléssel. aztán aszimetrikus terheléssel végül a csűrőkön maximális kitérésekor keletkező erővel szárnycsavarás. Ilyenkor a bal szárny volt kicsivel több mint 1.5 T terhelve a jobb szárny kb 700 kg körül emlékszem + 2x 120 kg erővel közel két méteres erőkarral csavarva. Ami még hátra van az a negatív terhelési próba de az már kisebb terheléssel lesz.
Az építésnél használt faanyag általános jellemzőiből ki lett számolva a szárny várható torzulása. De mivel a torziós borítás is pár tizeddel vastagabb lett és faanyag minőségben is "felfelé" lett módosítva jelentős súlynövekedés nélkül jóval erősebb szárnyszerkezetet kaptunk.
http://www.levente2.hu/
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... AWzXGF5nfY[/youtube]
Az építésnél használt faanyag általános jellemzőiből ki lett számolva a szárny várható torzulása. De mivel a torziós borítás is pár tizeddel vastagabb lett és faanyag minőségben is "felfelé" lett módosítva jelentős súlynövekedés nélkül jóval erősebb szárnyszerkezetet kaptunk.
http://www.levente2.hu/
https://www.youtube.com/watch?time_cont ... AWzXGF5nfY[/youtube]
-
- Site Admin
- Hozzászólások: 4150
- Csatlakozott: 2007.10.23. 14:42
"In thrust we trust!"
- VO101_Tom
- Hozzászólások: 5390
- Csatlakozott: 2007.10.24. 09:03
Nagyon jó lett akkor
- V.4_TOmCSI
- Hozzászólások: 116
- Csatlakozott: 2013.06.27. 14:02
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Sziasztok!
Sikeresen megtörtént a szárny negatív terhelési próbája is. Ha minden igaz a mai nap folyamán felszereljük a szárnyakat a törzsre és első alkalommal fogjuk mi magunk is látni a gépet teljesen egészében, készen. Ha megtörtént tudni fogjátok.
Sikeresen megtörtént a szárny negatív terhelési próbája is. Ha minden igaz a mai nap folyamán felszereljük a szárnyakat a törzsre és első alkalommal fogjuk mi magunk is látni a gépet teljesen egészében, készen. Ha megtörtént tudni fogjátok.
- V.4_TOmCSI
- Hozzászólások: 116
- Csatlakozott: 2013.06.27. 14:02
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
Sikeresen felkerültek a szárnyak a helyükre.......................... Nagyon élménydús volt jó értelemben. Képeket hamarosan feltöltök. Honap kerülnek helyükre a sok sok apróság,kis N dúcok, takaróelemek stb stb.
- VO101_MMaister
- Hozzászólások: 1245
- Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03
Gratulálok! Nagyon várom a képeket:)V.4_TOmCSI írta:Sikeresen felkerültek a szárnyak a helyükre.......................... Nagyon élménydús volt jó értelemben. Képeket hamarosan feltöltök. Honap kerülnek helyükre a sok sok apróság,kis N dúcok, takaróelemek stb stb.
-
- Hozzászólások: 230
- Csatlakozott: 2013.02.12. 00:58
Gratula!
Hajrá! Gyönyörű lesz!
Hajrá! Gyönyörű lesz!
- V.4_TOmCSI
- Hozzászólások: 116
- Csatlakozott: 2013.06.27. 14:02
- Tartózkodási hely: Gyöngyös
- VO101_MMaister
- Hozzászólások: 1245
- Csatlakozott: 2007.11.13. 08:03
Csoda szép lett! Gratula az egész csapatnak a kitartáshoz!V.4_TOmCSI írta:Sziasztok! ezek tegnapi képek. A futómű lengéscsillapítója még nincs teljesen feltöltve az előírt nyomásra( nitorgén+olaj) ezért jobban meg van még ülve mint ahogy majd lennie kell.
-
- Hozzászólások: 153
- Csatlakozott: 2013.04.21. 17:43
Azért hihetetlen dolog ez, hogy a semmiből egyszer csak ott áll egy igazi gép! Nagyon gratulálok a csapatnak, nem semmi!