Hírek, információk, cikkek
 
EB-re készül a békéscsabai repülős Sanyika!

(2017.06.26. - Kiss Norbert/CN)

  Sokat nem is szeretnék én hozzáfűzni, inkább átadnám a szót neki amit a végén ismét visszaveszek.

"Kedves Barátaim, Ismerőseim! 2017. július 19-augusztus 05. között Vitorlázórepülő Európa Bajnokságon veszek részt a csehországi Moravska Trebova reülőterén. A versenyen való részvételem teljes költsége 1 021 000 Ft. Ennek a költségnek a fedezésére még sajnos nagyon sok pénz hiányzik.
   A szponzorok keresését elkezdtem, emellett úgy gondoltam, megkérlek
Benneteket is, ha tehetitek, bármilyen kis összeggel támogassatok, hogy a versenyen idén is elindulhassak. 2017. július 18-án reggel indulunk technikai segítőmmel, Megyeri Sándorral. Július 19-21 között hivatalos edzőnapok lesznek. Július 22-én megnyitó ünnepség, majd július 23- augusztus 4 között versenynapok lesznek.
Záró és díjkiosztó ünnepség augusztus 5-én délelőtt. Azoknak, akik nem ismernek, szeretnék bemutatkozni: A Magyar Vitorlázórepülő
Válogatott versenyzője vagyok. 1982-óta versenyzek országos és nemzetközi vitorlázórepülő bajnokságokon. 1990-ben az Év Vitorlázórepülő Sportolója lettem. Legjobb eredményeim: 2002. Vitorlázórepülő Európa Bajnokság 6. helyezés, 2010. Vitorlázórepülő Világbajnokság 12. helyezés. Ötszörös nemzeti bajnok vagyok (1990, 2004, 2005, 2013, 2014). Többszörös országos és nemzeti rekord távolsági és sebességi kategóriában. Nagyon köszönöm a megosztásokat is, hiszen számítok arra is, hogy valaki szponzorként meglátja bennem a vállalata, vagy terméke marketing lehetőségét. Eddig ezeket a segítségeket, támogatásokat kaptam: nevezési díj fele Magyar Vitorlázórepülő Szövetség, OTP 11773339-40757012 bankszámlámra 10 000 Ft, 20 000 Ft, 5 000 Ft és 50 000 Ft támogatás már érkezett kedves barátaimtól. A versenyről részletes tájékoztatást és sok fotót küldök Nektek a Facebook oldalamon!"
  
   Röviden ennyi amit tudni érdemes, további részletekért katt. a képekre. Sok sikert, eredményes vesenyzést kíván Neked mindenki Sanyika. Így Condorban 3 hét szünet, de sebaj. Hajrá MAGYAROK!!! ;-)

                                                    Korábbi bemutatkozás,   EB eredmények,


U.i.: 06.24.-én szombaton megvolt az LS1-f-el (Club class) a típusrepülés, mindjárt 5h:11'-es repüléssel sikerült az egymásra hangolódás Dunakeszi légterében.

 
Condor GP 2017 selejtező versenyek

(2017.05.11. - Kiss Norbert/CN)

  Az utolsó Condor v1 Nagy verseny? Valószínűleg ez az egyik verseny a sok közül, ami még a Condor v1 (version 1.1.5) keretein belül zajlik le. Reméljük, hogy az első megjelenéstől számított 12 év után a következő számottevően nagyobb érdeklődésnek örvendő versenyt már a Condor2-ben izgulhatjuk végig! Még nem késő csatlakozni, az utolsó napon is be lehet kapcsolódni csak, regisztrálni kell.
  
   Ez a verseny 2 részből áll: 14 minősítő versenynapból (plusz egy gyakorló nap), és a végső nagy versenyből, (Final Race) ahol a 32 szakképzett pilóta próbálja meg elérni a célt, hogy Ő legyen a Condor GP bajnoka. Minden versenynapon az első két helyezett kvalifikálja magát a legjobbak végső döntőjébe.
Természetesen a következő napokon, ha valaki újra nyer vagy második, akkor érdemben figyelmen kívül marad és sorrendben következő új belépők kerülnek a döntőbe. Továbbá az összetett állás 4 legjobb helyezettje a bent lévőkön kívül.
Jelen pillanatban túl vagyunk a 8-ik napon, és máris három magyar pilóta bent van a június 4-én este megrendezendő végső versenyben. Azon a bizonyos mindent eldöntő utolsó napon regatta start lesz. Tehát, nyit a start azonnal indulni kell!!! Ezzel méltó módon búcsúzunk a v1-től és talán hamarosan ismerkedhetünk a v2 újdonságaival is! :-)
   Röviden ennyi amit tudni érdemes, további részletekért katt. a képekre.
 fórum, fórum (fr), szabályzat, Condor V2 most Alfa verzióban

 
Idén is Top 10-ben a 3 magyar!

(2017.03.03. - Kiss Norbert/CN)

 Mivel tavaly késő ősszel végül is eldőlt, hogy a 2016-os SkyBattleCup (SBC) folytatása helyett első ízben kerül megrendezésre a Condor World Cup (CWC2017) páran úgy gondoltuk, hogy a szinte már megszámolhatatlan folyamatos versenylehetőségek közül ezt válasszuk az idei téli esték fő versenyének amire különös hangsúlyt fektetünk.
  Amint lehetőség nyílt rá, regisztráltunk és leadtuk nevezésünket. Gyorsan kiderült, hogy jó döntést hoztunk, mert talán egy-két hét alatt kétszáz fölé nőtt a regisztrált résztvevők száma. Ilyen, vagy ettől nagyobb részvételi arányt csak az SBC tudott kihozni több éven át.

A 24 versenynap eredményeiből mindenkinek a legjobb 14 pontú versenyszámát vették figyelembe. Szép magyar eredmények születtek, az első tízben ismét három magyar pilóta végzett. Egész verseny során, Sanyika 2x volt 2-ik, és 2x 3-ik,
összesen 11 napon volt a top10-ben. (Munkájából kifolyólag nem tudott annyiszor részt venni amennyiszer szeretett volna. Gondolhatjátok, hogy más lenne az állás, ha igen. ;) Laci 2x volt napi 1, 1x 3-ik, összesen 17 napon volt a top10-ben. Jómagam 1x voltam napi 1, és 1x 3-ik, összesen 12 napon sikerült a top 10-ben lenni.
5-ik napon az Alpokban született meg az egyetlen magyar kettős győzelem Laci és Sanyika részéről.  Végig jó volt az összhang, jó volt a hangulat teamspeak-en keresztül tartottuk szóban a kapcsolatot. Csapaton belül is, önzetlenül segítettük egymást. Egyénileg nem ment volna ilyen kiegyensúlyozottan jól idén sem. Volt amikor együtt, de volt hogy külön-külön mentünk kisebb időbeni eltolódásokkal. Nagy volt a nyüsgés, sok volt a jól ismert külföldi pilótabarát, időnként adódott akarva akaratlanul is a velük történő csoportos repülés útvonalon. Biztonságra nagyon figyeltünk, megadtuk a kellő tiszteletet mindenkinek, feleslegesen nem kockáztattunk, büntetést nem kaptunk és terepre szállás sem történt. Figyeltek minket föntről is, PC hardver-szoftver, és net probléma sem történt tudomásom szerint. Bár csapatverseny nem volt, de a tavalyi másodikról tuti elsőre jöttünk volna fel. Tavaly előtt a 15-ben, tavaly és idén is a 10-ben sikerült lenni. Nagyon élveztük, kezdések előtt hasonló volt az izgatottság, mint valós versenyeken.    Más!

Korábban láttam fórumon, hogy vannak akik szinte temették a Condort. Nem elég népszerű, és megcsappant a versenyzői érdeklődés, vagy egyszerűen megunták. Részben lehet, hogy van némi igazság és persze lehet ilyeneket és hasonlókat állítani. Ami viszont tény, hogy szerintem a Condor v1.1.5 köszöni szépen a mai napig jól érzi magát. 0-24-ben fut a szerverek listája és nagyon sokan vannak akik megunhatatlanul részt vesznek különféle mindennapos esti versenyeken.
A csekély összegű Condor Club éves tagságért cserébe többek közt megszámlálhatatlan kiegészítőhöz lehet hozzájutni pillanatok alatt, már több mint 11 éve. A pilóta ranglista magáért beszél. Közben készítettem szép pillanatokról felvételeket, jelenleg lemaradásban vagyok hamarosan közzéteszem a többit is. Addig nézzétek végig a régebbieket is.  
                                                        
Norbi videói
   Ezzel vége a téli versenyidénynek, további jó repülést mindenkinek. Találkozzunk minél többen magyarok, a következő téli talán SBC esetleg CWC-n. Részletesebb összetett eredményekért kattints ide a jobb oldali fenti képre.             

 
Második magyar napi győzelem is megvan!

(2017.01.10. - Orsy László/EJE)

 Megvan a 2. futam-győzelmem a Condor Világkupán!!! :)
A rövid leírás:
   Ismeretlen terepen, Dél-Afrikában repültünk egy brutál gyors taskot Standard géposztállyal. Én nem számítottam ekkora száguldozásra, ezért Discussal indultam, talán jobb választás lett volna az LS-8, de az eredmény miatt így utólag ennek nincs jelentősége... :)
Az előző taskokhoz képest 1 órával később, 13:00-kor kezdődött a felvontatás, ezért egy gyors döntéssel az elsők között akartam és tudtam elindulni. Így most az enyém lett az informátor szerepe, ami a gyors tempó miatti magas koncentráció miatt nem volt egyszerű. De azért igyekeztem minél több hasznos infót küldeni a TS-en lévő csapattársaknak.

Folyamatosan jól tartó hegyek, sőt falak mellett/fölött száguldoztunk, hosszabban időzni csak a 3-as pont előtt kellett, de ott sajnos nem volt akkor hsználható emelés, viszont két részletben a falakon gyorsan fel tudtunk lejtőzni 1300-ról 2200-ig. Itt hárman voltunk, mert az előttem lévő, utolért 3 versenyzőből még ketten tudták tartani a lépést és arra emlékszem leginkább, hogy kerülni kellett a völgyben az alattunk lévő első felhőt...

A 4-es pont előtti falon oda-vissza száguldottunk, és én azt számolgattam, hogy a fal végéről kb. 2100-ról már kiadja a keresztben lévő gerinc átrepülése 1500-on.
Itt már csak 1 pilóta volt előttem, és sikerült egy jobb döntéssel korábban és magasabbról átvágni a völgyet, amit a völgy túlsó oldalán majdnem elbuktam azzal, hogy megálltam a 2m-ben emelkedni, holott beljebb a fal brutálisan emelt...
   Amint megvolt a magasság, toltam át a külső völgybe, ahol már csak egy 60km-es végsiklás/robogás volt hátra a jól tartó lejtőn a célig. Az elején az egyik tapadó pilóta megelőzött a magasság-előnye miatt, de ez nem volt jelentős és bőven elegendő volt a győzelemhez. Eredmények
Itt megtekinthetőek.